Vähem silindreid, rohkem ruumi

Uus mootor ja praktilisem kere teevad auhinnatud Peugeot 308-st varasemast parema valikuvariandi.

Eelmisel aastal Peugeot 308-st kirjutades kiitsime selle kujustust, kvaliteetset sõitjateruumi ja mõistlikku hinda. Miinustena läksid kirja aga kitsavõitu tagaiste ja juhikoha ergonoomika. Vahepeal on 308 kuulutatud Euroopa aasta autoks, valmis saadi uued mootorid ja universaalkere, mida omakorda tunnustati disainiauhinnaga Red Dot.

Nägus on 308 SW tõesti, luukpärast 33 sentimeetri võrra pikemaks venitatud kere pole kujustust ära rikkunud, vaid muutnud seda veelgi harmoonilisemaks. Telgede vahele lisandus 11 sentimeetrit ja see tähendab paari sentimeetri võrra enam jalaruumi ka tagaistmel reisijatele. Paraku sellest päris ei piisa, mitmed sama klassi autod pakuvad teises reas sõitjatele avaramaid olusid. Küll aga saavad vaid üksikud SW vastu, kui pakiruumid kõrvuti panna. Pagasit saab kaasa võtta 610–1660 liitri jagu ja kui varurattast loobuda, lisandub mahukas panipaik põranda all. Istmeseljatugede kokkuklappimine käib hõlpsalt pakiruumi külgedel olevate hoobadega: neist tõmmates langevad seljatoed alla ja tekib tasane pind. Ka on pakiruumi põhjas praktilised reelingutel liikuvad kinnitusaasad.

SW juhikoht viimase aja Peugeot’dega tuttavatele üllatusi ei paku. Rool on ikka väga väike ja näidikuid tuleb vaadata üle selle. Mõned on kurtnud, et rool varjab osaliselt näidikuid, kuid kindlasti sõltub see sõiduasendist ja juhi pikkusest, meid see ei seganud.

Küll aga on tüütuvõitu 308 suur nutiekraan, mis asendab mitmeid traditsioonilisi nuppe. Paljusid funktsioone juhitakse ekraanilt ning see nõuab tavapärasest enam tähelepanu. Näiteks soojemat õhku või mõnd kindlat raadiokanalit valida soovides piisaks muidu ühest liigutusest, aga 308-l tuleb mitu korda ekraanile vajutada, nii et pilk samal ajal teed jälgida ei saa. Vähemalt on suur stereoseadme helinupp alles ning raadiot saab osaliselt juhtida ka roolilt.

Täiesti uus on Peugeot’ 1,2liitrine mootor. Sel on otsepritse, mõistagi ka turbolaadimine, ainult kolm silindrit ning selle lahenduse kohta üllatuslikult palju jõudu, tervelt 130 hj. Tavaliselt on kolmesilindrilised mootorid nõrgemad ning ka hoopis värisevamad-plärisevamad. Sõitma asudes ei saa esimese hooga arugi, et 308-l on üks silinder puudu. Alles siis, kui autole põhjalikumalt keskenduda, paneb tähele, et tühikäigul väriseb mootor pisut liiga kõvasti, et kohaltvõtul tuleb pisut enam gaasi anda ja et kõrgeil pöördeil tekib iseloomulik hääl. Ehk et kõiki kolmesilindrilise eripärasid pole Peugeot’gi täielikult kõrvaldada suutnud, kuid arvestades, et see mootor läheb ka väga kergesti pöördesse, on linnas reibas ja võtab vähe kütust, on see siiski üks paremaid omasuguseid.

SW sõiduomadused on korralikud, kuid kehvemal teel võiks väändetalaga tagasild küll sujuvam olla. Kiiduväärselt väike on pöördering.

Hetkel kehtivad universaal-308-le tutvumishinnad (soodustused 1000 ja enamgi eurot), kuid tavahinna põhjal kuulub uus Peugeot oma klassi kallimate sekka. Jah, baasmudeli saab kätte küll 16 490 euroga, kuid soovides veidi võimekamat mootorit ja varustusse juba ka tagumisi elektriaknaid, kerevärvi peeglikorpusi ja ukselinke ning valuvelgi, tuleb välja käia üle 18 000 euro.

Nägus ja suure pakiruumiga auto, millel siiski mõni puudus, näiteks ergonoomsus ja taga istujate jalaruum.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind20 690 eurot
MootorR-3 otto, 1199 cm3
Võimsus96 kW (130 hj) 5500 p/min
Pöördemoment230 Nm 1750 p/min
Käigukast6 käiku, manuaalne
Tippkiirus205 km/h
Kiirendus12,1 s
Kütusekulu5,9/4,0/4,7 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.