Kõige kiirem Peugeot

Peugeot likvideeris R-mudeliga RCZi peamise vajakajäämise, varem oli ka selle kõige kiirem versioon sportkupee kohta liiga aeglane.

Nüüd troonib valiku tipus 270hobujõuline RCZ R, mis spurdib paigalt sajakilomeetrise tunnikiiruseni 5,9 sekundiga ning arendab 250 km/h tippkiirust. Neist numbritest paistab siiski vaid osa auto iseloomust, teise vähemalt sama olulise osa annavad juhitavus ja sõidulust, mida RCZi tippversioon pakub.

Sõidumuljed RCZ R-i roolist pärinevad vaid ringrajalt, tänaval liiklemise kogemust jagada ei ole, kuid kiirete ringide järel saab kinnitada: kaasajal toodetavatest Peugeot’ mudelitest pakub just see 38 900 eurot maksev auto kõige rohkem kiire sõidu elamusi.

1,6liitrine turbomootor saavutab tippvõimsuse 270 hobujõudu 6000 pöördel minutis ning pakub 330njuutonmeetrist pöördemomenti vahemikus 1900–5500 pööret minutis. Tõepoolest veab see jõuallikas jõuliselt väga laias pööretevahemikus ning ühtlasi annab andeks nii mõnegi vea käiguvahetusel.

Veojõu ratastele vahendamises abistab kuuekäigulist manuaalkäigukasti piiratud libisemisega diferentsiaal. Ei saa öelda, et võimsa esiveolise puhul ei oleks aeglastest nurkadest väljakiirendamisel üldse tunda, kuidas elektroonika ja mehaanika aitavad paremat haaret leida, on küll, kuid kindlasti ei muutu see tüütuks rooli kangutamiseks.

Tavamudelist jäigem vedrustus vähendab tõhusalt kere kaldumist ning loob selge autotunnetuse. Vaid ringrajal kihutamist silmas pidades võinuks vedrustuse, eriti esirataste oma, ehk veel „kangemaks” keerata, kuid ei tohi unustada, et enamiku oma sõitudest teeb see sõiduk siiski tänavatel. Varasem kogemus üsna sarnaselt käituvate sportautodega ütleb, et RCZ R-i vedrustus võiks olla igapäevasõitudeks täiesti talutav.

1280kilogrammise tühimassiga RCZ kihutab ringrajal just sel viisil, nagu ühelt igamehesportautolt ootaks: pakub kuhjaga informatsiooni, sõidab kiirelt, reageerib alati ootuspärasel viisil ega ole ka liiga pretensioonikas. Lõbus peaks olema nii algajal kui edasijõudnul.

Märkimist väärivad veel istmed, mis pakuvad korralikku külgtuge ning on just nii polsterdatud, et autoga toimuv jõuab juhini, aga pikem reis RCZ R-iga võiks sujuda mugavalt.

Kuidas seda tehakse? Peugeot’ teatel vahetati mootoris välja mitmed komponendid, et saavutada suurem võimsus töökindluses järele andmata. Näiteks ühendavad sepistatud struktuuriga kolbe väntvõlliga tugevdatud kepsud, kõik välja töötatud Mahle Motorspordi poolt; turbo konstrueeriti just sellise võimsusklassi tarvis.

Lisaks jäigemate amortisaatorite ja vedrude kasutuselevõtule muudeti ka rööbet, samuti rataste külgkallet ja kokkujooksu, auto raskuskese toodi madalamale. Kliirens on sentimeetri võrra madalam kui RCZi tavamudelil. 380millimeetriste ketastega pidurid on Alconilt.

Kiire, stiilne ja hästi juhitav sportkupee. Tänavasõidukogemus puudub, kuid ringrajal pakub palju sõidulusti.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind38 900 eurot
MootorR-4 otto, 1598 cm3
Võimsus199 kW (270 hj) 6000 p/min
Pöördemoment330 Nm 1900–5500 p/min
Käigukast6 käiku, manuaalne
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus5,9 s
Kütusekulu8,4/5,1/6,3 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.