Kas nagu suur Qashqai?

Uus Nissan X-Trail näeb välja üsna Qashqai-sarnane, kuid on iseloomult siiski täiesti teine auto.

Kui eelmise X-Traili nurgeline kujustus rõhutas pigem maastikusuutlikkust, siis uus näeb välja hoogsam ja püüab võluda neid, kes eelistavad moodsat disainkeelt vana kooli robustsusele. Uus X-Trail paneb seega vana kooli mehed kurvastama, ent moeteadlikumad tegelased rõõmustama. Nii või teisiti: kindlasti klapib uue X-Traili välimus paremini Nissani uute mudelitega ja aitab sel viisil ühtse mudelirea kujundamisele kaasa.

Sama modernne teema jätkub auto sisemuses, seda nii kujustust kui varustust silmas pidades. Moodne ja kvaliteetne, kusjuures info- ja meelelahutuselektroonika ühendub peaaegu kõigega, millega üleüldse ühenduda võimalik. Rohkem kui ammendavaks saab lugeda ka elektrooniliste juhiabide loetelu.

Märkimisväärselt avarad olud valitsevad tagaistmel (kui kolme istmereaga auto, siis teises reas). Võrreldes eelkäijaga on uus X-Trail vaid 1,7 sentimeetrit pikem, kuid telgede vahe kasvas 7,6 sentimeetrit – siit ka osaline seletus tagaistujate lahedatele oludele. Rolli mängivad aga näiteks ka esiistmete süvistatud seljatoed.

Kui valida kolme istmereaga X-Trail, siis selle tagumine rida kujutab endast 4,64 meetri pikkuses autos ikkagi vaid lisavõimalust ootamatuks olukorraks. Istmepadi asub põrandast vaid mõne sentimeetri kõrgusel ja seal istumine on täiskasvanule karm kogemus.

Pakiruum mahutab 550 liitrit, aga kui kolmas rida pakiruumi põrandast välja klapitud, siis 135 liitrit.

Sõiduomadustest seab X-Trail esiplaanile mugavuse, mis, arvestades autoklassi, peaks meeldima paljudele. Proovisõit Lissaboni ümbruse kurvilistel teedel jättis mulje, et ehk häälestati vedrustus liigagi pehmeks, sest X-Trail tundus kohmaka käitumise tõttu palju raskema autona, kui on seda tegelikult. Väiksem Qashqai käitub elavamalt ja täpsemalt, siit johtubki nende iseloomude peamine erinevus, peale suuruse muidugi.

Samas tuleb märkida, et uus X-Trail kaalub 90 kilogrammi vähem, tühimassiks teatab Nissan sõltuvalt versioonist 1,5 kuni 1,6 tonni.

Kahjuks ei sisaldanud proovisõiduring arvestatavat maastikusõiduosa, ilmselt oleks pika vedrustuse käiguga, 21sentimeetrise kliirensiga ning lukustatava nelikveoga X-Trail saanud seal särada. Muljed kehvalt teelt räägivad, et need, kel tuleb ette aukudes ukerdamist, peaksid uue X-Trailiga rahule jääma.

Esialgu Nissan X-Trailile mootorit valida ei lasta: kapoti all toimetab 1,6liitrine diisel oma 130 hobujõu ja 320 njuutonmeetriga, võta või jäta. Õnneks sobib see mootor auto muude omadustega hästi kokku ning küllap osutuks populaarseks ka valikuvõimaluse puhul. See pakub piisavat dünaamikat ja ajab läbi säästlikult. Nelikveolise X-Traili ajaks 0–100 km/h annab tootja 11 sekundit ja keskmiseks kütusekuluks 5,3 l / 100 km. Proovisõit kinnitas, et ka möödasõidukiirendust jätkub piisavalt.

Järgmisel aastal lisandub valikusse 163hobujõuline bensiinimootor.

X-Traili saab soetada nii esi- kui nelikveolisena, käigukastivalikusse kuuluvad kuuekäiguline manuaalne ning variaatorkast. Viimast saab aga vaid esiveolisele mudelile. Madalaima hinna, 22 990 euro eest saab soetada esiveolise manuaalkäigukastiga X-Traili. Suures plaanis tähendab see, et kui otsite võimalikult odavat linnadžiipi, paistab X-Trail teile kallis, sest mitme konkurendi bensiinimootoriga baasmudeli saab soodsamalt. Kui aga võrrelda rivaalide diiselmudelitega, asetub X-Trail klassile omasele tasemele.

Soodsaim nelikveoline X-Trail maksab 27 190 eurot, mis tähendab diiselmootoriga rivaalide seas keskmisel tasemel hinda: leidub odavaimad, leidub kallimaid. Arvestada tuleb ka, et Nissani uus linnadžiip on väga hästi varustatud.

Moodsa kujustusega, mugav ja ruumikas linnadžiip, mille juhitavus võiks olla konkreetsem ja mootorivalik laiem.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind27 190 €
MootorR-4 diisel, 1598 cm3
Võimsus96 kW (130 hj) 4000 p/min
Pöördemoment320 Nm 1750 p/min
Käigukast6 käiku, manuaalne
Tippkiirus186 km/h
Kiirendus11,0 s
Kütusekulu6,2/4,7/5,3 l/100 km
Hooldevälp30 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.