Auto seiklevale linnainimesele

Sügisel tuleb müüki uus Fiat Panda Cross, mis pakub ühes kestas nii väikest linna- kui ka üsna suutlikku maastikuautot.

Fiat Panda on viimase kümne aastaga teeninud Euroopas müüdavaima Fiati nime ning praegugi saadava nelikveolise Fiat Panda 4 x 4 edasiarendusena saabub üsna pea müügisaalidesse Panda Cross. Peale toredama välisilme saab Cross ka paremad omadused maastikusõiduks, kuid esmajoones on tegu ikkagi linnaautoga.

„See auto on mõeldud seiklevale linnainimesele, kes igal vabal võimalusel loodusesse põgeneb,” tutvustasid Fiati insenerid oma uut kätetööd ühe lausega. Panda Crossi saab baasvarustuses nelikveolisena, tavaolekus jagatakse jõud 95 protsendi ulatuses esiratastele ning 5 protsendi ulatuses tagumistele. Vastavalt teeoludele muutuvad suhted automaatselt. Raskemini läbitavale pinnasele minnes võib kesktunnelil oleva valitsa abil lülitada sisse maastikusõidu režiimi (off-road), kus Panda Cross aktiveerib elektroonilise diferentsiaaliluku ning lubab kiirusel kuni 50 km/h sõita püsiva nelikveoga. Samamoodi on järskudest nõlvadest alla tulemisel abiks elektrooniline mägipidur Hill Descent Controll. Kõik Panda Crossid varustatakse aasta ringi sõitmiseks mõeldud M + S-rehvidega, mis on end ka maastikul heast küljest näidanud.

Lühike proovisõit Fiati testirajal näitas, et Panda Cross on tõesti võimeline enamaks kui suurem osa linnadžiipe, vaatamata sellele, et proovisõiduauto kliirens oli vaid 15,8 sentimeetrit. Oma osa mängivad maastikuläbivusel ka lühike, 2,3meetrine telgede vahe, mistõttu riivas auto põhi maad vaid väga järskude tippudega küngastel, ning lühikesed ülendid esi- ja tagaosas.

Metsa vahelt maanteele keerates tulevad selgelt esile väikeautole iseloomulikud sõiduomadused. 1,3liitrise diiselmootori lärm ja vibratsioon kasvavad gaasipedaali alla vajutamisel tuntavalt, samas ühtlase kiirusega 90 km/h sõites rahunes väike Panda Cross jällegi maha ning sahistas ilma suuremate emotsioonideta mööda asfaltteed. Linnas tunneb see auto end mõistagi koduselt, olles võimeline läbi manööverdama ka kitsatest vanalinna tänavatest ning mahtudes ilma suuremate probleemideta sisse tänavaäärsetesse parkimiskohtadesse.

Panda Cross tuleb müügile sel sügisel, baashind on 19 460 eurot.

Omapärase välimusega ja väga kallis väike linnaauto, mis tunneb end koduselt ka metsateedel ja maastikul.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind19 460 eurot
MootorR-4 diisel, 1248 cm3
Võimsus80 hj (59 kW) 4000 p/min
Pöördemoment190 Nm 1500 p/min
Käigukast5 käiku, manuaalne
Tippkiirus160 km/h
Kiirendus14,3 s
Kütusekulu5,0/4,6/4,7 l / 100 km
Hooldevälp20 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.