Fiat Freemont Cross – ruumikas maanteeristleja
Fiati suur linnadžiip sai veidi ilmekama välimuse ja luksuslikuma sõitjateruumi.
Freemonti uus modifikatsioon Cross on saanud suure hulga mugavusi ja elektroonilisi abimehi ning võrreldes teiste Freemontidega on ka selle välimust veidi kohendatud. Crossil on tumeda raamiga esituled, udutuled, kroomliistud külgedel, uued kaitserauad ees ja taga ning spetsiaalse musta värviga kaetud 19tollised valuveljed. Sõitjateruumis jätavad luksuslikuma mulje halli õmblusega mustad poolnahkistmed ning armatuurlauas asetseb kesksel kohal 8,4tolline puutetundlik ekraan, mis kuvab navigatsiooniseadme ja muude elektrooniliste abimeeste näidud.
Fiat püüab Freemonti puhul valmistada autot, mis sobiks kõigile. Itaalias paistab selline sõiduk rahvale meeldivat, sest tootja andmetel on tegemist «saapamaa» kõige müüdavama seitsmekohalise linnadžiibiga. Suurus ja praktilisus on tõepoolest Freemont Crossi tugevaimad omadused. Sõitjateruumis võib leida 25 panipaika, mis mahutavad peenemat kraami kuni 140 liitrit. Teise ja kolmanda istmerea ning ka kõrvalsõitja istme allaklappimisel mahutab Freemont Cross aga 1500 liitrit pagasit. Euro NCAP-i ohutustestis teenis Cross maksimumi ehk viis tärni, teisisõnu paistab paberi peal kõik ideaalne.
Mootoritest pakutakse kaheliitriseid diisleid, ühel võimsust 140 ja teisel 170 hobujõudu. Proovisõiduautoks oli võimsaim variant, koos kuuekäigulise automaatkastiga, sama varustusega Freemont Crosse hakatakse augusti lõpust müüma ka Eestis. Sõiduomadustelt sobib Freemont Cross pigem maanteele, kus see vaikselt ja ilma häirivate emotsioonideta kulgeb. Väikestel käänulistel teedel kipub aga suur ja raske sõiduk kurvides liialt läbi vajuma ning kühmudel üllatavaid siksakke tegema. Freemont Crossi nelikvedu juhib Active Wheel Drive. Tavaoludes seadistab see auto tagaveoliseks, kuid raskemal ja libedamal pinnasel, nagu pori, lumi või jää, jagab jõu vastavalt vajadusele nelja ratta vahel. Paraku ei saanud proovisõidul Fiati nelikveost adekvaatset pilti, sest mahamärgitud maastikurada moodustus tavalistest väikestest kruusateedest, mida mööda sõitsid ka kohalikud vanamehed oma kolmerattaliste kastirolleritega.
Eestis hakatakse Freemont Crossi müüma augusti teises pooles hinnaga 31 590 eurot. Arvestades auto varustustaset on sel vastaseid vähe. Näiteks tippvarustuses seitset istekohta pakkuvatest Jaapani linnadžiipidest maksab Mitsubishi Outlander ligi viis tuhat eurot rohkem, uue Nissan X-Traili hind jääb samasse suurusjärku, kuid osta saab ainult manuaalkäigukastiga autot.
Ruumikas, mugav ja praktiline pereauto, kuid juhitavus võiks olla parem.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind31 590 eurot |
MootorR-4 diisel, 1956 cm3 |
Võimsus125 kW (170 hj) 4000 p/min |
Pöördemoment350 Nm 1750–2500 p/min |
Käigukast6 käiku, automaatne |
Tippkiirus183 km/h |
Kiirendus11,1 s |
Kütusekulu9,6/6,0/7,3 l / 100 km |
Hooldevälp30 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad8 |