Fiat Freemont Cross – ruumikas maanteeristleja

Fiati suur linnadžiip sai veidi ilmekama välimuse ja luksuslikuma sõitjateruumi.

Freemonti uus modifikatsioon Cross on saanud suure hulga mugavusi ja elektroonilisi abimehi ning võrreldes teiste Freemontidega on ka selle välimust veidi kohendatud. Crossil on tumeda raamiga esituled, udutuled, kroomliistud külgedel, uued kaitserauad ees ja taga ning spetsiaalse musta värviga kaetud 19tollised valuveljed. Sõitjateruumis jätavad luksuslikuma mulje halli õmblusega mustad poolnahkistmed ning armatuurlauas asetseb kesksel kohal 8,4tolline puutetundlik ekraan, mis kuvab navigatsiooniseadme ja muude elektrooniliste abimeeste näidud.

Fiat püüab Freemonti puhul valmistada autot, mis sobiks kõigile. Itaalias paistab selline sõiduk rahvale meeldivat, sest tootja andmetel on tegemist «saapamaa» kõige müüdavama seitsmekohalise linnadžiibiga. Suurus ja praktilisus on tõepoolest Freemont Crossi tugevaimad omadused. Sõitjateruumis võib leida 25 panipaika, mis mahutavad peenemat kraami kuni 140 liitrit. Teise ja kolmanda istmerea ning ka kõrvalsõitja istme allaklappimisel mahutab Freemont Cross aga 1500 liitrit pagasit. Euro NCAP-i ohutustestis teenis Cross maksimumi ehk viis tärni, teisisõnu paistab paberi peal kõik ideaalne.

Mootoritest pakutakse kaheliitriseid diisleid, ühel võimsust 140 ja teisel 170 hobujõudu. Proovisõiduautoks oli võimsaim variant, koos kuuekäigulise automaatkastiga, sama varustusega Freemont Crosse hakatakse augusti lõpust müüma ka Eestis. Sõiduomadustelt sobib Freemont Cross pigem maanteele, kus see vaikselt ja ilma häirivate emotsioonideta kulgeb. Väikestel käänulistel teedel kipub aga suur ja raske sõiduk kurvides liialt läbi vajuma ning kühmudel üllatavaid siksakke tegema. Freemont Crossi nelikvedu juhib Active Wheel Drive. Tavaoludes seadistab see auto tagaveoliseks, kuid raskemal ja libedamal pinnasel, nagu pori, lumi või jää, jagab jõu vastavalt vajadusele nelja ratta vahel. Paraku ei saanud proovisõidul Fiati nelikveost adekvaatset pilti, sest mahamärgitud maastikurada moodustus tavalistest väikestest kruusateedest, mida mööda sõitsid ka kohalikud vanamehed oma kolmerattaliste kastirolleritega.

Eestis hakatakse Freemont Crossi müüma augusti teises pooles hinnaga 31 590 eurot. Arvestades auto varustustaset on sel vastaseid vähe. Näiteks tippvarustuses seitset istekohta pakkuvatest Jaapani linnadžiipidest maksab Mitsubishi Outlander ligi viis tuhat eurot rohkem, uue Nissan X-Traili hind jääb samasse suurusjärku, kuid osta saab ainult manuaalkäigukastiga autot.

Ruumikas, mugav ja praktiline pereauto, kuid juhitavus võiks olla parem.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind31 590 eurot
MootorR-4 diisel, 1956 cm3
Võimsus125 kW (170 hj) 4000 p/min
Pöördemoment350 Nm 1750–2500 p/min
Käigukast6 käiku, automaatne
Tippkiirus183 km/h
Kiirendus11,1 s
Kütusekulu9,6/6,0/7,3 l / 100 km
Hooldevälp30 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.