Veider auto, super mootor

Opel lisas linnaauto Adam valikusse edevuspaketi Rocks, mis tuleb turule koos firma uue kolmesilindrilise mootoriga.

Adam Rocks iseenesest Eesti turul ilmselt kuigi oluliseks tegijaks ei tõuse. Võrreldes tavamudelitega tähendab Rocks maastikuautolikke keremanuseid, 15 mm veermikutõstet, edevaid valuvelgi ja veelgi enam valikuvõimalusi autot komplekteerides. Hinnalisa tava-Adamiga võrreldes (varustustase Jam) kujuneb umbes 2630euroseks, aga selle eest saab ka avatava riidest katuse, mis võimaldab auto nupuvajutusel poolkabrioletiks muuta.

Suurim uudis töötab siiski kapoti all ja teeb seda peaaegu märkamatult. Üheliitrine kolmesilindriline tuleb 90- ja 115hobujõulisena ning pärast proovisõitu viimasega tuleb tõdeda, et tegu on ühega kõige parematest kolmesilindrilistest, mis praegu saadaval. Tasakaalustusvõll likvideeris peaaegu kõik ebameeldivad vibratsioonid, kolm kolbi hüppavad rõõmsalt pöördesse ning alates 4000 pöördest saadab kiirendust ka sportlikult jõrisev helitaust.

Uus mootor kombineeritakse samuti uue kuuekäigulise käigukastiga, mis pakub enam-vähem täpseid käiguvahetusi. Kiirendus on sedavõrd reibas, et samale mootorile tuleb Corsa ja isegi Astra kapoti all tublit karjääri prognoosida.

Tõsi, odavaks uus mikromootor ei kujune. Kui Rocksi hinnad algavad hingetute turbota mootorite puhul 14 910 eurost, siis prooviauto eest küsitakse vähemalt 17 480 eurot. 90hobujõuline Ecotec hakkab maksma alates 17 080 eurost. Viimaste numbritega trügib Rocks selgelt juba Mini mängumaale.

Jättes uue mootori kõrvale, kehtib Rocksi kohta sama, mis tava-Adami kohta. Võiks ju arvata, et tegu on suurepärase linnaautoga, aga nii see päris pole. Kui Adami pöörderaadius tundus suurevõitu, siis Rocks on viimasest natuke veel laiem ja vajab sestap pööramiseks veel rohkem ruumi. Kes tahaks oma linnaautole automaatkäigukasti, koputab valele uksele, pakutakse ainult „manuaali”. Pakiruum on tilluke ja laadimiskünnis absurdselt kõrge, tagaistmetele ei mahu mugavalt isegi lapsed.

Edev, aga rohkete puudustega linnaauto, mille mootor tasub tulevikus osta mõnesse teise Opelisse paigaldatuna.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind17 480 eurot
MootorR-3 otto, 999 cm³, turbo
Võimsus85 kW (115 hj) 5200 p/min
Pöördemoment170 Nm 1800 p/min
Käigukast6 käiku, manuaalne
Tippkiirus196 km/h
Kiirendus9,9 s
Kütusekulu6,3/4,4/5,1 l / 100 km
Hooldevälp30 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad6
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.