Mokka neile, kes sõidavad palju

Autogaasiseadmega Opel Mokka peaks olema rahaliselt mõttekas valik neile, kes sõidavad palju.

Opel pakub juba tehases autogaasiseadmega (LPG – Liquified Petroleum Gas ehk propaani ja butaani segu) varustatud ja kõigi muude sellest johtuvate erisustega mudeleid, nüüd ka väikest linnadžiipi Mokka. Autoleht on Opel Mokkat varem proovinud ja sellest korduvalt kirjutanud, mistõttu keskendub see lugu omadustele, mis seonduvad gaasiga.

Gaasi-Mokka pardal leidub kaks kütusepaaki: üks gaasile (peidetud varuratta kohale), teine bensiinile. Mõlemad tankimisavad asuvad tavapärase kütuseluugi all, küll aga tuleb gaasi tankimiseks kruvida kohale adapter, mis võimaldab suhteliselt laia suudmega tankimispüstoli ühendada kitsa tankimisavaga.

LPG-tanklate võrk on Eestis piisavalt tihe ja gaasiauto tankimine ei tohiks enamikule raskusi tekitada. Autolehe proovisõit kujunes selliseks, et tankmisvajadus tekkis Viljandis ja Türil, ning mõlemas sai see ka seiklusteta toimetatud (esimeses Airok OÜ tanklas, teises Alexelas).

Gaasilt bensiinitoitele ja vastupidi üleminekuks paikneb Mokka keskkonsoolis vastava nupp: kui lülitus teha, näitab kütuseosuti vastava kütuseliigi kogust ühes või teises paagis ning ka reisiarvesti teeb oma arvestused ringi vastavalt gaasile või bensiinile.

Kuna gaasi puhul seisnebki ju põhiküsimus kulude kokkuhoius, seadsime selle mõõtmise proovisõidus olulisimale kohale. LPG liiter maksab vähem kui bensiiniliiter, samas kulub aga gaasi rohkem ning gaasiseadmega auto on ka ise kallim – konkreetse Mokka (140 hj, manuaalk., esivedu) näitel on hinnaerinevus 1700 eurot (tavamudel maksab 18 241 eurot, LPG 19 941 eurot) .

Autolehe katsesõidu tegime maanteel, kuid mitte ühtlasel kiirusel laudsiledal maastikul vurades, vaid möödasõidukiirendustega ja künklikul teel koos mõne kohaltvõtuga, et mootor saaks töötada eri koormustel. Seega ei maksa tõtata võrdlema meie katsetulemusi Opeli tehaseandmetega maanteesõidul, fookuses on ikka võrdlus gaasi- ja bensiinikulu vahel.

Gaasiga sõites kujunes Mokka keskmiseks kuluks 8,4 l / 100 km ja bensiiniga 6,8 l / 100 km (muide, see suhe on umbes sama, mida esitab Opel ka tehaseandmetes). Lisades nüüd arvutusse, et gaasiliiter maksab ligikaudu 0,7 eurot ja bensiiniliiter umbes 1,28 eurot, näeme, et gaasiga sõites säästab kilomeetril umbes kolm senti. Seega saab katse näitel 1700eurose gaasiseadme kulutuse n-ö nulli umbes 57 000 kilomeetiga. Sõna „umbes” kordub põhjusel, et kütusehinnad muutuvad pidevalt ja seega puudub mõte arvutada välja ei-tea-mitu kohta pärast koma.

Vastus küsimusele, kas tasub eelistada gaasiseadmega Mokkat või „tavalist” sõltub läbisõidust ja sellele saab vastata iga autoostja, lähtudes sellest, kui palju ta sõidab.

Kes sõidab palju, sel tasub gaasiseade end ära mõistliku aja jooksul ära, kes vähe, peab „nulli” jõudmist kaua ootama.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind19 941 eurot
MootorR-4, bensiin, gaas, 1364 cm3
Võimsus103 kW (140 hj) 4900–6000 p/min
Pöördemoment200 Nm 1850–4900 p/min
Käigukast6 käiku, manuaalne
Tippkiirus193 km/h
Kiirendus10,2 s
Kütusekulubens. 7,6/5,2/6,1 l / 100 km; gaas 9,8/6,4/7,7 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad6
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.