Peugeot’ lihvitud lipulaev

Uuendused keskikka jõudnud Peugeot 508 juures jäävad küll napiks, ent endiselt on see mõnusalt sujuv maanteeauto.

Loetud nädalate jooksul müügile tulev 508 jääb esmalt silma ümber kujundatud esiosaga. Iluvõre on uus, kapott samuti ning laternais töötavad nüüd kallimatel versioonidel üksnes valgusdioodid. Sedaanmudel sai ka uued efektsed tagatuled koos harmoneeruvalt paigutatud detailidega kaitseraual, universaal SW peab paraku läbi ajama senisega üsna sarnase tagaosaga.

Margi lipulaevale kohaselt sõidab 508 väljapeetult: vaikselt, mugavalt ja stressivabalt. Kõige paremini tunneb see auto end mõistagi maanteel. Üsnagi suur auto venis mudeliuuendusega veel nelja sentimeetri võrra pikemaks (üldpikkus 4,83 m).

Peenlihvi jagus ka jõuallikatele. Uued on kaheliitrised diislid (150 või 180 hj) ning 1,6liitrine turboga bensiinimootor sai rammu juurde. Viimane tundus proovisõidul 508-le igati optimaalne, olgu maanteel või mägistes piirkondades liigeldes. Vägagi särtsakas kuni kiireteekiirusteni, tähelepandamatult tasase käiguga ja – vähemalt tootja andmetel – 5,8liitrise keskmise kuluga ka meeldivalt ökonoomne.

Üle mõne aja kombineerib Peugeot enamikku jõuallikaid taas päris automaatkastiga, mitte ühesidurilise robotkastiga, mis on seni 508-l rohkelt kriitikat pälvinud. Kuuekäiguline „täisautomaat” vahetab käike küll sujuvamalt kui „robot”, ent allavahetused käivad sageli tõrksalt ja venitades. Sportrežiimis muutus jõuülekanne talutavamaks, ent automaatsete käiguvahetuste alal pakuvad paljud rivaalid ikkagi hoopis moodsamat tehnoloogiat.

Uuendustena jõudsid nüüd ka 508 pardale tagurduskaamera ja pimenurgaandurid. Keskekraan on nüüdsest puutetundlik, mistõttu muudeti põgusalt ka keskkonsooli nupumajandust. Rahule ei saanud jääda navigaatori tööga, mis üritas Hispaanias toimunud proovisõidul juhti sihikindlalt eksitada, vaikides mõne vajaliku manöövri maha või esitades pöördekohti ekslikult.

Müügile peaks 508 saabuma oktoobrikuu jooksul. Hinnakirjamuudatusi ei olnud trükkimineku ajaks veel kinnitatud.

Nägus ja väljapeetud sedaan, uimasevõitu „automaadi” asemel tasuks valida manuaalkäigukast.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindpole teada
MootorR-4 otto, 1598 cm³, turbo
Võimsus121 kW (165 hj) 6000 p/min
Pöördemoment240 Nm 1400 p/min
Käigukast6 käiku, automaatne
Tippkiirus8,9 s
Kiirendus210 km/h
Kütusekulu7,5/4,8/5,8 l / 100 km
Hooldevälp30 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.