Veelgi parem Focus
Värskendatud Ford Focus sai peale uue ilme, mootorite ja juhiabisüsteemide ka veidi värskendatud vedrustuse ja roolisüsteemi.
Ford täiendab järjest oma mudeleid ühtse stilistikaga, nii leiab värskenduskuuri läbinud Focusega sarnaseid disainijooni Fiestalt, C-Maxilt ning Mondeolt.
Tehniliselt on suurimaks uudiseks uued mootorid – 1,5liitrine EcoBoost ja sama kubatuuriga TDCi turbodiisel –, ehkki mootoriterivi on tervenisti veidi uuenenud. Proovisõiduauto oli varustatud esimesega, mis on Fordile aasta parima mootori tiitli toonud liitrise EcoBoosti suurem variant.
Pooleteiseliitrine mootor vahetab välja seni kasutusel olnud 1,6liitrise jõuallika ning koos kuuekäigulise manuaalkäigukasti ja start-stopp-süsteemiga on see eelmisest kuni seitse protsenti ökonoomsem.
Otsesissepritsega turbomootor arendab 182 hobujõudu (on olemas ka 150hobujõuline versioon), kuid kulutab sajal kilomeetril kütust keskmiselt 5,5 liitrit. Ligilähedase kulu võib ehk saavutada tasastel teedel kiirushoidikuga sõites, kuid kui vahepeal on vaja sõita ka teise-kolmanda ja neljanda käiguga, kasvab kulu mõistagi paari-kolme liitri võrra suuremaks. Küll võib mootorit kiita küllaltki mõistliku jõudluse eest. Ka mägistel teedel ei jäänud Focus hätta, kui käigukastiga veidi tööd tegin, ja kurvides näitas Ford ennast taas parimast küljest. Uus Focus on veidi vaiksem ja mugavam, kusjuures roolitunnetuse ja teelpüsimise arvelt pole lõivu võetud.
Ilmselt ei püsiks tänapäeval keegi konkurentsis, kui poleks hulganisti juhiabisüsteeme. Ka Focusel on nii mõndagi edevat, mida letti lüüa. Pidurdamisel abistava ja külglibisemist ennetava seadme kõrval jättis hea mulje uus multimeediasüsteem SYNC 2, mille kasutamine on tehtud võimalikult mugavaks. Keskkonsoolil paikneva puutetundliku ekraani kaudu juhitava seadme menüü kõikidesse valikutesse pääseb ligi maksimaalselt kolme vajutusega, kuid süsteemi saab juhtida ka häälkäsklustega. Väidetavalt tunneb see ära kuni 10 000 sõna ning saab aru ka sõnalühenditest ja aktsendist. Lühidalt kokku võttes suudab SYNC 2 häälkäskluste järgi reguleerida konditsioneeri, raadiot, telefoni või navigatsiooniseadet, kuni selleni, et leiab mitte ainult lähima restorani, vaid ka helistab sinna ja reserveerib teile laua. Kahjuks eesti keeles Focusega suhelda ei saanud, ehkki muid valikuid peale inglise keele oli menüüs üsna palju.
Uue Focuse baashinnaks on Eestis 16 900 eurot, kuid paremate varustustasemetega kerkib küsitav summa üsna mehiselt. Tippvarustuses Focus, nagu oli ka proovisõiduauto, maksaks veidi üle 27 000 euro.
Ilusa ja soliidse disainiga Ford Focus on tehniliselt ja ka sõiduomaduste poolest tipptasemel.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind27 280 eurot |
MootorR-4 otto, 1499 cm3, turbo |
Võimsus134kW (182 hj) 6000 p/min |
Pöördemoment240 Nm |
Käigukast6 käiku, manuaalne |
Tippkiirus8,9 s |
Kiirendus212 km/h |
Kütusekulu7,0/4,6/5,5 l / 100 km |
Hooldevälp20 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |