Teistmoodi BMW

BMW 2. seeria Active Tourer on mahtuniversaalile kohaselt praktiline ja ruumikas ning sõiduomaduselt piisavalt sportlik, et vastata margile pandavaile ootustele.

Siinkohal jääb ära hädakisa teemal „esiveoline BMW”, sest võib arvata, et enamikul mahtuniversaali ostjatest on täiesti ükskõik, millised rattad autol veavad, ja kui ei ole, siis tundub ilmselt neile esivedu tagaveost märksa turvalisema valikuna. Puht ratsionaalselt võttes pole põhjust imestada, et BMW ehitas oma mahtuniversaali Miniga samale platvormile ja just esiveolisena.

BMW väike mahtuniversaal näeb välja üsna sõiduautolik nagu ka selle peamine rivaal Mercedes-Benz B-klass. Hinnavõrdlus rivaaliga hetkel ei õnnestu, sest peagi jõuab turule B-klassi uuendatud versioon, mille hindu pole veel avalikustatud, samas kui vana mudeli hinnad pole enam avalikustatud. BMW 2. seeria Active Toureri hinnakiri stardib 27 500 euro juurest (136 hj, bens.). Taustsüsteemi loomiseks saab siinkohal lisada, et võrreldava mootoriga Volkswagen Golf Sportsvan (127 hj, bens.) maksab 19 567 eurot. Mõistagi leidub neil kahel varustuserinevusi.

2. seeria Active Toureri sõiduomadused sarnanevad rohkem aga Golf Sportsvani kui B-klassiga. Mitte et B-klass oleks kuidagi halvem või parem, vaid 2. seeria Active Tourer ja Sportsvan sõidavad sportlikumalt, Mercedes tähtsustab rohkem mugavust.

Ees vedrupüstmike ja taga mitmikhoobvedrustuse ning sportlikult täpse rooliga 2. seeria Active Tourer pühendab juhi autoga toimuvasse täpsemalt kui mahtuniversaalid seda tavaliselt teevad. 1,5tonnise tühimassiga 2. seeria Active Tourer pakub piisavalt tagasisidet, hoiab kurvides rühti ega kohmitse ebatasasustel nagu mitmed sellised, mille tagarataste toetuseks pruugitakse väändetala.

Prooviauto, 218d Active Toureri neljasilindrilise turbodiisli 150 hobujõust ja 330 njuutonmeetrist jätkub kõikvõimalikeks sõiduolukordadeks. Kaheksakäiguline automaatkäigukast mängib sellega kokku laitmatult, võimaldades nii madalat kütusekulu kui reibast kiirendust. Numbrite keeles: vastavalt 4,3 l / 100 km ja 8,9 sekundiga 0–100 km/h.

Rahule ei saa jääda siiski mootori käiguomadustega: madalatel pööretel häälitseb see noobelmargi kohta tahumatult ning vibratsioonigi on liiast. Pöörete tõustes muutub käik ühtlasemaks ja „karvane” kõla kaob.

Sõitjateruum on seevastu igati kooskõlas noobelmargile esitatavate nõuetega: parasjagu väljapeetud, aga mitte uhkeldav. Nii mõnigi lahendus tuleb tuttav ette teistelt sama margi mudelitelt: seda alates juhikoha kujustuse üldmuljest kuni pisemate detailideni, nagu iDrive-juhtimiskeskus.

Mahtuniversaalile kohaselt leidub ka piisavalt panipaiku, seejuures mahutavad esiuste taskud ka suuremaid joogipudeleid kui pooleliitrised. Tagaistet saab kokku klappida kolmes osas, kasvatades pakiruumi sel viisil 468 liitrilt 1510ni. Lisavarustuse hulgast saab tellida süsteemi, mis avab pakiruumi luugi, kui viibutada jalga kaitseraua all: kui mõlemad käed kinni, teeb see kraami laadimise mugavamaks.

Tagumise istmerea kaugust on võimalik reguleerida, tekitades nii rohkem ruumi pakkidele või taga istujate jalgadele. Kui teine rida on normaalasendis, pakub 4,3 meetri pikkune Active Tourer taga istujatele lahedalt jalaruumi. Pearuumiga on aga igal juhul asjad korras nagu ka ruumikusega esiistmetel.

Ruumikas ja hästi juhitav mahtuniversaal, mis on n-ö tavamarkide rivaalidest tunduvalt kallim.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind30 300 eurot
MootorR-4 diisel, 1995 cm3
Võimsus110 kW (150 hj) 4000 p/min
Pöördemoment330 Nm 1750–2750 p/min
Käigukast8 käiku, automaatne
Tippkiirus210 km/h
Kiirendus8,9 s
Kütusekulu4,9/4,0/4,3 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.