Väljast vana, aga seest palju parem

Uus Corsa tehti küll vanale platvormile, aga see ei tähenda, et tegu oleks vana autoga. Eelkäijast on Corsa E mitmes suhtes palju parem.

Adami moodi nina ja merivalikud tagatuled ei suuda varjata, et tegelikult jättis Opel mudelipõlvkonna vahetusel Corsa aluspõhja samaks – eemalt vaadates näevad uus ja vana auto väga sarnased välja. Sisulised muutused on õnneks siiski suured.

Alustame mootoritest: kõige olulisema uudisena sai Corsa uue üheliitrise bensiinimootori, mida kiitsime mõne aja eest Adamil. Kolmesilindriliste seas on see kahtlusteta üks paremaid. Opel ise kinnitab, et müra ja vibratsiooni likvideerimist võeti eriti tõsiselt ja erinevalt teinekord kahtlase väärtusega turundussõnumitest on sel korral sõnadel ka suured teod taga. Corsa uus jõuallikas töötab isegi vaiksemalt kui mõned neljasilindrilised. Lisaks läheb reipalt pöördesse, liigutab autot nobedalt ja võtab vähe kütust. Kui lisada siia veel antud klassi auto kohta tõhus müraisolatsioon, on selle mootoriga Corsa tõesti väga vaikne.

Teisena õnnestus proovida 1,4liitrist neljasilindrilist turbomootorit, kuid see jättis märksa kahvatuma mulje. Jah, sel on jaksu küll, aga konkurendid suudavad enamat ning mingit eredat elamust see ei pakkunud. Valikus on veel pikk rida jõuallikaid, muidugi ka diisleid, enamasti varasemast tuttavad, kuid mitmel puhul oluliselt täiustatuna.

Eestis oodatakse peamist müügihitti 90hobujõulisest vabalthingavast 1,4liitrisest. Sellele pakutakse ka uue põlvkonna robotkasti – proovida ei antud, kuid väidetavalt peaks see töötama eelmisest Easytronicust märksa sujuvamalt. Robotkasti peamiseks eeliseks on soodne hind: kui see lisab manuaalkastiga võrreldes arvele 500 eurot, siis uus kuuekäiguline automaatkast üle poole rohkem ehk 1100 eurot.

Kuna auto põhikonstruktsioon ei muutunud, polnud mõistagi võimalik – või vähemalt otstarbekas – muuta ka vedrustuse ja roolisüsteemi ülesehitust. Kuid see ei tähenda, et parandamisruumi polnud. Vastupidi, üle käidi kõik detailid ning tulemusena käitub väike Opel kui kõrgema klassi auto: sõidab mugavalt ja kindlalt, kuid on samas väga hästi juhitav. Näiteks rool on üllatuslikult täpne ja kiire. Lisaks pakutakse sellele ka nn linnarežiimi, st nupuvajutusega muutub roolikeeramine väga kergeks.

Sõitjateruumi suurus jäi samuti samaks, seega on tagumise istme ruumikus üsna tavapärane – pikkadel läheb seal kitsaks, aga neli 180sentimeetrist sõidavad Corsas üsna mugavalt.

Küll on täiesti uus armatuurlaud. Varasema vertikaalse keskkonsooli asemel laiub nüüd horisontaalne. Kasutusmugavus on parem, üldilme moodsam ning materjalid kvaliteetsemad ja ilusamad.

Nagu viimasel ajal uute mudelite puhul ikka saab rääkida tervest reast moodsatest juhiabisüsteemidest ja multimeediavõimalustest. Nende poolest on Corsa omas klassis kindlasti eesotsas. Auto suudab ise parkida, lülitab kaugtulesid, tunneb liiklusmärke, hoiab pikivahet, suhtleb telefoniga jne. Igasugu nutilahenduste kõrval tasub esile tõsta ka, et Eesti oludes eriti väärt lisana pakutakse Corsale esmakordselt elektrilise soojendusega esiklaasi, tellida saab ka soojendusega rooliratta.

Praegusega võrreldes hakkab järgmise aasta alguses Eestisse jõudev mudel maksma mõnesaja euro võrra enam. Esimestel kuudel kehtivad tavahinnakirjast viis protsenti soodsamad tutvumishinnad, siis saab baasversiooni kätte vähem kui 10 000 euroga (9690 €) ja juba päris asjaliku Enjoy-varustusega (muu hulgas sisaldab see konditsioneeri ja kiirushoidikut) 1,4liitrise auto 11 190 euroga. Kõrvalolevas tabelis toome ära tavahinnad.

Kas just parim, aga oma klassi liidrite hulka kuulub uus Corsa küll: sõiduomadused on kiitust väärt ning üheliitrine turbomootor meistritöö.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind13 080 eurot
MootorR-3 otto, 999 cm³
Võimsus85 kW (115 hj) 5000–6000 p/min
Pöördemoment170 Nm 1800–4500 p/min
Käigukastkuuekäiguline manuaalkäigukast
Tippkiirus180 km/h
Kiirendus11,9 s
Kütusekulu5,5/3,8/4,4 l / 100 km
Hooldevälpvastavalt näidikule
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.