Väike Fabia sõidab suurelt

Mudelivahetusega sai Fabia kandilisema välimuse ja uued pisikesed mootorid. Sõidutundelt jätab väike „tšehh” aga hoopis suurema auto mulje.

Kolmandasse põlvkonda jõudmine tähendab Fabia jaoks inimmõistes dieeti: see ei kasvanudki suuremaks, vaid kaotas hoopis kilosid ning kapoti alt nii silindreid kui ka töömahtu. Suund seega efektiivsusele nagu tänapäeval kombeks.

Ühes osas muutus väike Škoda siiski suuremaks – mis siis, et see võib korda minna üksnes autoajakirjanikele. Nimelt lisandus Fabia laiusele lausa üheksa sentimeetrit. See nüanss mõjus ühest küljest hästi auto välimusele – proportsioonid on nüüd meeldivamad, kandid teravamad –, aga ka juhitavusele. Nimelt tähendab suurem laius ka suuremat rööbet, mis mängib olulist rolli stabiilsete sõiduomaduste saavutamisel.

Esmamulje Lissaboni ümbruse kiir- ja rannikuteedelt kujunes igati meeldivaks, sest Fabia sõidab kindlasti täiskasvanulikumalt kui eelmine mudel. Rooli tagant tundub Škoda suurem auto kui selle neljameetrisest pikkusest ootaks, ent kindlasti mitte raskepärane. Igati nauditav käänulistel teedel, samas talutavalt vaikne ja suunakindel ka kiirteelõikudel.

Õigupoolest soovinuks innukamal sõidul lihtsalt hobujõude juurde, sest õnnestunud veermik ja roolisüsteem saaks nendega probleemideta hakkama. Praegu tuleb rahulduda bensiinimootorite puhul kuni 110 ja diislite puhul kuni 105 hobujõuga. Just need võimsamad versioonid Portugalis proovimiseks sattusidki.

Uues mootorivalikus leidub esmakordselt rohkem kolme- kui neljasilindrilisi. Baastasemel tuleb kapoti alla 1,0 MPI – seega turbota kolmesilindriline (60 või 75 hj). Ka uus 1,4liitrise mahuga diiselmootor on kolmesilindriline (lisaks proovitud 105 hj versioonile ka 90 hj). Neli kolbi töötavad ainult bensiinimootoris 1,2 TSI, mida pakutakse samuti kahes võimsuses (90 või 110 hj). Muide, sõltumata töömahust, silindrite arvust, võimsusest ja käigukastist tarvitavad bensiinimootorid peaaegu täpselt sama palju bensiini (4,7–4,8 l / 100 km), diislid 1,1–1,4 liitri jagu veel vähem.

1,2 TSI ja DSG-käigukasti kombinatsioon oli üsnagi nauditav. Ainsana jäi kohatise kõhklemise ja venitamisega meelde DSG-käigukast, mis proovisõitudel reeglina kriitikat ei pälvi. Võimalik, et tegu oli konkreetse eksemplari probleemiga.

Vähemalt sama krapsaka, kohati tummisemagi mulje jättis 1,4 TDI. See oli kolmesilindrilisele tüüpiliselt meeldivalt pöördealdis, ent sõidulusti sekkus üllatuslikult taas kord jõuülekanne. Nimelt on käiguülekanded viiekäigulises manuaalkastis väga pikad, eeldades käiguvahetusi õigetel pööretel, et pisimootori jõud näiteks teiselt kolmandale vahetades ei katkeks. Tõsi, mootoripöörded püsivad selliste ülekannetega madalamal, ent sõidunauding sellisest säästupoliitikast ei võida.

Uue Fabia sõitjateruum jättis pigem soliidse mulje nagu üks Volkswageni toode kunagi. Kuna telgede vahet mudelivahetusega ei pikendatud, jagub jalaruumi sama palju kui varem (st täiskasvanuile enam-vähem piisavalt), õla- ja pearuumi on aga kriipsu jagu rohkem. Esiistmed ei väsitanud ka pikemal sõidul, mistõttu võiks Fabiaga rünnata ka pikemaid vahemaid. Pakiruum neelab tavaasendis tubli 330 liitrit.

Isegi baastasemel (varustus Active, alates 9900 eurost) leiab Fabia pardalt näiteks konditsioneeri ja istmesoojendused, täielikust turvavarustusest rääkimata. Sestap võib ostes piirdudagi baasvarustusega, mitte võtta automaatselt järgmist taset Ambition, mis maksab vähemalt 1500 eurot rohkem.

Kiidetud diiselmootor jääb meie turul kardetavasti erandiks, sest selle saab kätte alles 15 150 euroga. 1,2 TSI mootoriga võrreldes tähendab see ligemale 4000eurost hinnalisa, mis ei tasu rahaliselt ära isegi 200 000-kilomeetrise läbisõidu korral. Automaatne DGS-käigukast toob umbes 1500eurose hinnalisa.

Heade sõiduomadustega ja hästi varustatud väikeauto. Teatud versioonides üsnagi soodne.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind14 540 eurot
MootorR-4 otto, 1197 cm³, turbo
Võimsus81 kW (110 hj)
Pöördemoment175 Nm 1400 p/min
Käigukast7 käiku, DSG
Tippkiirus196 km/h
Kiirendus9,4 s
Kütusekulu5,8/4,1/4,7 l / 100 km
Hooldevälp15 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.