Kindla retsepti järgi tehtud Pulsar

Meeldiv välimus, avar sõitjateruum, ökonoomne mootor, mugav vedrustus ning mõistlik hind – küllap just neid omadusi soovib enamik pereauto ostjaid ja neid Nissan Pulsar ka pakub, kuid siiski mõne miinuse hinnaga.

Pulsari hinnad algavad 14 990 eurost ning juba baaspakett rahuldab rohkem kui kõige tagasihoidlikumad vajadused, nimekirjas sisalduvad näiteks konditsioneer, püsikiirushoidik, istmesoojendus, kaheksa turvapatja ja muidugi kõik elementaarne.

Tõsi, vaid alghinda silmas pidades leidub väikekeskklassis odavamaid sõidukeid. Kui aga lisada juurde varustus ja asjaolu, et baas-Pulsar tuleb 115hobujõulise mootoriga, võimsamaga kui klassi odavamad autod tavaliselt, saab pakkumine teise, märksa väärtuslikuma jume.

Ometi on just mootorivalik Pulsari üks komistuskive: esialgu antakse valida nimetatud bensiinimootori ja 110hobujõulise diisli vahel, seejuures saab vaid esimest kombineerida automaatkäigukastiga. Võrdluseks: Volkswagen Golfi mootorivalik koosneb eri eelistuste rahuldamiseks kümnekonnast jõuallikast.

Prooviauto 1,5liitrise töömahuga turbodiisli 110 hobujõudu ja 260 njuutonmeetrit osutusid umbes 1,3tonnise tühimassiga auto jaoks igati piisavaks. Möödasõidud sujusid vaevata ja kütusekulu püsis madalal. Tehaseandmete järgi peaks keskmine kütusekulu olema 3,6 liitrit sajale kilomeetrile. Kinnitada saab, et mootor on tõepoolest ökonoomne, peaaegu nullläbisõiduga autol õnnestus maanteekuluks reisiarvestil saada 3,5 liitrit sajale kilomeetrile (umbes 50 km keskmine), linnasõidul jäi kütusekulu arvesti järgi viie liitri ringi.

Siiski tuleb lisada, et mootori akustilised omadused võiksid olla paremad: aeglasemal sõidul kõlab see üsna karuselt ja valjult, taandudes maanteetempol vaikseks. Vedrustus seab esiplaanile mugavuse – Pulsar sõidab pehmelt, aga samas üsna ebamääraselt ja kohmakalt, ka roolitunnetus jätab soovida.

Bensiinimootori keskmiseks kütusekuluks annab tootja viis liitrit sajale kilomeetrile. Kogemus selle mootoriga on õige põgus, küll aga saab öelda, et vaatamata diislist pisut paremale 0–100 km/h ajale, 10,7 sekundit vs. 11,5 sekundit, pakub sitkem diisel elulistes situatsioonides, näiteks möödasõitudel, paremat dünaamikat. Samas töötab bensiinimootor ootuspäraselt palju viimistletumalt ja vaiksemalt.

Klassis erakordne 2,7meetrine telgede vahe tähendab avarat sõitjateruumi. Taga istujad tunnevad end lahedamalt kui mõneski suuremas autos ja ega esireas sõitjatelgi millegi üle kurta ole. Sõitjateruumi kujustus jätab samuti meeldiva mulje.

Pakiruum mahutab 385 liitrit, aga kui tagaiste alla klappida, siis umbes 1,4 kuupmeetrit.

Varustuses, sõltuvalt paketist kas juba hinnas või lisade seast tellitavana, pakutakse hulgaliselt juhiabisid: „pealtvaade” autole aitab manööverdamisel, tagurdamise muudab ohutumaks abiline, mis jälgib auto läheduses toimuvat liiklust ja vajadusel hoiatab ohu eest, automaatpidurdi aitab vältida avariid eesliikujaga jpm.

Väga ruumikas ja mugav pereauto, mis on juba baastasemel hästi varustatud. Sõiduomadused võiksid olla konkreetsemad.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind17 590 eurot
MootorR-4 diisel, 1461 cm3
Võimsus81 kW (110 hj) 4000 p/min
Pöördemoment260 Nm 1750–2500 p/min
Käigukast6 käiku, manuaalne
Tippkiirus190 km/h
Kiirendus11,5 s
Kütusekulu4,1/3,3/3,6 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.