Tavapärasest tõhusam värskendus
Toyota ütleb, et Yarise mudelivärskendusse investeeriti erakordselt palju – üle 85 miljoni euro. Tulemust on näha, Yaris sõidab mugavamalt ja näeb parem välja.
Peamiselt panustati disaini, sõiduomadustesse ja kvaliteetsema üldilme loomisesse, kuid ühtlasi said mootorid ökonoomsemaks ja auto vaiksemaks. Kokku vahetati välja üle tuhande osa.
Proovisõiduks olnud tippmudel Yaris Hybrid erineb tavaversioonist pisiasjades ka väliselt, kuid peamine muutus on sama – suur X-motiiv auto ninas. Yarisele sobib see pareminigi kui radikaalsele Aygole, ka kokkuvõttes on Yarise disain meeldivam.
Tippmudeli näitel on Yaris tõepoolest esinduslik ja kvaliteetne ka seest, kuid müraga on kahetised lood. Hübriidjõuallikas kasutab linnasõidul sageli ainult elektrijõudu ning kui sel jaksu puudu jääb, käivitub bensiinimootor, töötades tavaliselt madalatel pööretel ja samuti tasaselt. Seepärast ongi rahulikult kulgedes – nagu selle klassi autoga tavaliselt tõenäoliselt tehakse – Yaris väga vaikne. Maanteel tõuseb sisepõlemismootori müra selgelt kuuldavaks ning lood pööravad päris vastupidiseks, kui möödasõitu teha või lihtsalt foori tagant teravamalt kiirendada. Variaatorkäigukast laseb siis mootori pöörded hetkega kõrgustesse ja karedat ulgumist jätkub, kuni jalg gaasipedaalilt tõsta. Dünaamika pole ka siis just esile tõstmist vääriv, kuid väikese ja säästliku auto kohta piisav küll.
Säästlikkus on muidugi hübriidi-variaatori kombinatsiooni vastuvaidlematult suurim pluss. Uuendustega suudeti seda veelgi edasi arendada ning nüüd lubatakse hübriid-Yarise keskmiseks kuluks vaid 3,6 ja linnakuluks 3,3 l / 100 km. Selliseid numbreid meie auto pardaarvutist ei näinud, null kraadi ümber püsinud temperatuuriga püsis keskmine kulu kuskil viie liitri kandis. Soojem ilm ja pisut uimasem sõiduviis oleks seda kindlasti tunduvalt kahandanud.
Yarise sõiduomadustele pole ette heita midagi. Pehmemad vedrud ja mitmed teised muutused on Yarise teinud mugavamaks ja paremini juhitavaks, rool on isegi täpsem ja tundlikum kui suuremal vennal, hübriid-Aurisel.
Tõsi, ühe etteheite saab rooliga seoses teha: kuigi seda annab ka pikisuunas reguleerida, on seadistamisulatus väga väike, nii et rool võib ikka liiga kaugele jääda ning rahuldavat sõiduasendit ei leia.
Yarise hinnad algavad 11 590 eurost, hübriidi omad 16 470 eurost ning ulatuvad pisut üle 19 000 euro. Sellega kuulub Yaris küll klassi kallimate autode hulka, kuid siiski on hübriidtehnoloogia muutunud juba täiesti kättesaadavaks: päris võrreldavaks diisli ja korraliku varustusega konkurentidega.
Hea väike auto. Hübriidina endiselt päris kallis, aga säästlikkus on muidugi aplausi väärt.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind19 220 eurot |
MootorR-4 bensiin, 1497 cm3, elektrimootor |
Võimsus74 kW (100 hj) 4800 p/min, el. 45 kW |
Pöördemoment111 Nm 3600–4400 p/min |
Käigukastvariaatorkäigukast |
Tippkiirus165 km/h |
Kiirendus11,8 s |
Kütusekulu3,3/3,6/3,6 l / 100 km |
Hooldevälp15 000 km |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad8 |