Mondeo leidis tasakaalu

Uus Ford Mondeo täidab nende lootused, kes ootavad autolt margile omast täpset juhitavust, kuid ei vea alt ka mugavuse ihalejaid.

Teatud mõttes kajastub selline omaduste kombinatsioon ka Mondeo välimuses, kus hinnalisusele lisandub sportlik mõõde. Esiosa oma suure ja püstise radiaatorivõre, kapotivoltidega ning leedtuledega annab jõulisuse noobelmargilikus tähenduses ning sihvakas küljejoon hoogsuse. Mondeo disaini puhul on põhjust oodata head vastupidavust ajale, sest oma nägu ei ole saavutatud disainiga vigurdamise teel, vaid pigem mõõdukalt konservatiivse lähenemisega.

Sarnaselt saab iseloomustada sõiduomadusi: uus Mondeo sõidab mugavalt, sõitjateruum on väga vaikne, kuid samas ei lõika vedrustus ja roolisüsteem juhti sõidukist ja teest ära. Autoleht tegi proovisõitu Kreekas, kus peale peegelsiledate kiirteede õnnestus läbida hulk kilomeetreid ka väiksematel, üsna ebatasatel ja krobeliseks kulunud kattega teedel kohati tugevas vihmasajus.

Mondeo summutab väga efektiivselt teekonnarused, triigib välja kareda asfaldi värina, aga ei muutu hetkekski tuimaks autoks. Hoiatused vihmast tingitud tee libedusest jõudsid juhini selgelt ja kadudeta – ei, Mondeo ei käitunud kuidagi ebastabiilselt, kaugeltki mitte, kuid lubas tunnetada teed ja valitsevaid olusid väga selgelt. Eesti sõiduoludesse peaks Mondeo pakutav mugav-tundlik kombinatsioon hästi sobima.

Olulist rolli juhitavuse-mugavuse õnnestunud tasakaalu saavutamisel mängib uus mitmikhoobtagavedrustus, mis augulöökide puhul ei lase rattal liikuda mitte ainult üles, vaid ka tagasisuunas, summutades nii raputamist ja vähendades müra.

Tühimass jääb Mondeol 1,5 tonni ringi, sõltudes muidugi konkreetsest spetsifikatsioonist.

Mootorivalik on Mondeol kõigi aegade laiem, sisaldades diisli ja bensiinimootori kõrval ka hübriidajamit. Huvitav valik on kindlasti ka kolme silindriga üheliitrine bensiinimootor nii suure auto pardal, kuid arvestades selle 125 hobujõudu ja 170 njuutonmeetrit koos eelpool nimetatud tühimassiga ning 0–100 km/h aega 12,1 sekundit, peaks olema elu sellisega täiesti võimalik.

Sõidumuljet üheliitrisega ei ole, küll aga Eesti hinnakirja baasjõuallikaga – nelja silindriga, 1,5liitrise töömahuga bensiinimootoriga. Mootor arendab 160 hobujõudu ja 240 njuutonmeetrit, kiirendab Mondeo paigalt „sajani” 9,2 sekundiga ning tarvitab Fordi teatel keskmiselt 5,8 liitrit kütust saja kilomeetri kohta. Viimast numbrit ei oska lühikese distantsi ja erandlike olude tõttu kinnitada ega ümber lükata, küll aga peegeldab ülejäänute rida üsna täpselt mootori omadusi päriselus, mida saab kokku võtta märgusõna alla „piisav”.

Teine proovitud jõuallikas, kaheliitrise töömahuga 180hobujõuline turbodiisel, käitub oma 400njuutonmeetri toel temperamentsemalt. Kui madalamatel pööretel on diiselmootorile iseloomuliku häält veidi kuulda, siis maanteel taandub see täiesti olematuks, möödasõidud sujuvad ladusalt, samas püsivad mootoripöörded kütusesäästlikult madalal. Tehas annab keskmiseks kuluks 4,4 l / 100 km.

Mootorivaliku võimsaim on hetkel 240hobujõuline bensiinimootor, diislitest kuulub hetkel tippu nimetatud 180hobujõuline. Järgmise aasta keskel on oodata ka nelikveolist Mondeot.

Sõitjateruum pakub avarat ja mugavat äraolemist nii esi- kui tagareas istujatele. Saab tellida ka massaažifunktsiooniga esiistmed, mis on sel juhul ka eriti täpselt istuja kehakuju järgi reguleeritavad. Sõitjateruumi kujustus on soliidne ja kvaliteetne. Siingi on vigurdamisest loobutud, pigem on eesmärk olnud suurem ergonoomia. Näiteks käib uue info- ja meelelahutuskeskuse SYNC 2 juhtimine puutetundliku ekraani kaudu ning seda on nüüd hõlpsam kasutada.

Pakiruumi maht sõltub sellest, kas auto soetatakse varurattaga või ilma ja kui varurattaga, siis millisega. Rehviparanduskomplekti korral mahutab pakiruum sedaanil ja universaalil 525 liitrit, luukpäral 550, täismõõdus varuratta puhul aga sedaanil 429, luukpäral 458 ja universaalil 488 liitrit.

Mõistagi on Mondeo varustatud rikkaliku juhiabisüsteemide paletiga: automaatpidurdist kuni iseparkijani. Noorte juhtide vanematele võib meeldida süsteem MyKey (maakeeli minu võti) – auto omanik saab võtme kaudu piirata näiteks auto tippkiiruse või keelata igasuguse juhiabisüsteemide väljalülitamise.

Eraldi väärivad märkimist tagaistme „täispuhutavad” turvavööd, mis on omamoodi kombinatsioon turvavööst ja turvapadjast: avarii korral täitub turvavöö välkkiirelt gaasiga, pehmendades seeläbi lööki ja vähendades vigastusi.

Ford Mondeo hinnad algavad 22 500 eurost, selle summa eest saab 1,5liitrise (160 hj) bensiinimootoriga sedaani, mis on ka piisavalt varustatud. Mondeo hinnakiri stardib seega kõrgemalt kui mitmel rivaalil, kui aga varustada rivaalid sama võimsa mootoriga, on hind klassis üsna tavaline, mõistagi leidub konkurentide vahel ka varustuserinevusi.

Mugav ja samas hästi juhitav pereauto, mis näeb ka hea välja.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind23 100 eurot
MootorR-4 otto, 1498 cm³
Võimsus118 kW (160 hj)
Pöördemoment240 Nm
Käigukast6 käiku, manuaalne
Tippkiirus222 km/h
Kiirendus9,2 s
Kütusekulu7,8/4,6/5,8 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.