Sportauto seitsmeks päevaks nädalas

Kui mõne sportautoga muutuvad igapäevasõidud tüütuks rapsimiseks ja teisega tehtavat sporti saab võrrelda pigem sörkjooksuga pargis, siis Audi TT suudab tasemel olla mõlemas „distsipliinis”.

Jah, eks kompromisse tuleb teha, näiteks kui pereliikmeid on rohkem kui kaks, siis TT pereautoks ei sobi. Tagaiste on küll olemas, kuid see läheb arvesse pigem panipaigana.

Ka tuleb märkida, et talvel ei saa auto sportliku poole kõiki nüansse teada. Juba ainuüksi talverehvid (konkreetsel juhul lamellid) muudavad auto käitumise pehmemaks. Kui lisada talvised teeolud, proovisõidul märjast asfaldist umbes kümnesentimeetrise lumepudruni, siis peaks igaüks aru saama, et ringiaja tagaajamisel auto omaduste iseloomustamise eesmärgil puudub mõte.

Aga siiski. 230hobujõulise bensiinimootoriga TT lubab tänu nelikveole elamusi teistelgi teekatetel kui kuiv asfalt ning selle lubaduse kuhjaga ka täidab. Vedrustuski sobib ebatasasele teele, ees MacPherson-püstmikega, taga mitmikhoobadega TT ei koperda jääkonarustel, vaid suudab neid päris hästi „neelata”.

Mitmekettalise siduriga nelikveosüsteem muudab auto tavaoludes esiveoliseks, kuid haardetingimuste muutumisel mängib veojõu vastavalt vajadusele ringi. Praktikas kukub see vägagi loogiliselt välja, nii loogiliselt, et juht ei märka mingit muutust. Start tuleb jõuline, oleks vaid rehvidel piisavalt pidamist, kiirus kasvab 370 njuutonmeetri vääriliselt, kurvi keerab TT tasakaalustatult ning väljakiirendamisel pressib end mootori mahlaka kõla saatel kergesse külglibisemisse. Kiirendusaeg 0–100 km/h on 5,3 sekundit.

Nimetatud kaheliitrist, 230hobujõulist bensiinimootorit saab ka esiveolisele TT-le kombinatsioonis nii manuaal- kui ka automaatkäigukastiga. Teine mootorivariant on kaheliitrine turbodiisel põhinäitajatega 184 hobujõudu ja 370 njuutonmeetrit. Kõige sportlikuma mudeli, TTS-i puhul võetakse kaheliitrisest bensiinimootorist välja 310 hobujõudu ja 380 njuutonmeetrit.

Igapäevasõidus võib TTga rahulikult linnatänavatel lonkida, maksimaalne pöördemoment on saadaval juba 1600 pöördel minutis, mootori hääl ei provotseeri, väiksemad teeaugud jäävad tähelepanuta. Kahe siduriga käigukast S tronic, mis sportides virutas käike sisse kiirelt ja otsustavalt, toimetab pehmelt ja sujuvalt. Sõiduprogrammide valikunupp jääb mugavalt roolist paremale juhi käeulatusse. Kui igapäevasõidus millegi üle nuriseda, siis vaid sisse kostuva müra üle, millest lõviosa moodustab veeremüra. Sportauto puhul on see ühtpidi paratamatu, teisalt, TT nii kompromissitu kihutaja nüüd ka ei ole.

Sõitjateruumi saab iseloomustada kui minimalistlikku, puudub näiteks moodsal ajal peaaegu kohustuslik „televiisor” keset armatuurlauda. Tavapärast näidikuplokki asendab ekraan, millel kuvatavat infot ja selle proportsioone saab juht ise muuta. Nii võib normaalmõõtudes spido- ja tahhomeetri vahele jätta ka väiksema lõigu teekaardist, aga võib ka mõlemad mõõteriistad pisikeseks kahandada ja kaarti suurendada peaaegu kogu vaate ulatusse jne.

Elegantse lahendusena paiknevad kliimaseadme nupud ventilatsiooniavade ehisrestidel. Tuleb märkida, et see ei ole mingi tähelepanu taga ajav originaalitsemine: nii need kui teised nupud on loogiliselt grupeeritud ja käepäraselt paigutatud. Pakiruum mahutab 305 liitrit.

TT välimus haakub interjööriga. Vaatamata eelkäijast atleetlikumale välimusele, ei leia sealt vigurdamist, ei ülemäärast „täispuhumist” ega põhjenduseta volte. Ehkki TT kujustus vastab Audi uusimatele disainivõtetele, on selles siiski täiesti äratuntavad tänaseks juba 17 aastat tagasi esitletud esimese põlvkonna geenid.

Kupee-TT hinnad algavad 38 650 eurost, mille eest saab 230hobujõulise bensiinimootori ja manuaalkäigukastiga esiveolise mudeli. BMW mudelivalikust astub rivaalina vastu Z4, mis on keretüübilt rodster (hinnad algavad 37 700 eurost (184 hj); baas TT-le lähedasem 245 hj mootoriga mudel maksab 46 600 eurot), Mercedes-Benzi väikese rodsteri SLK hindu ei ole siinse edasimüüja lehel näidatud. Olemuselt on kupee-TT-le kõige lähedasem hoopis Peugeot RCZ, mis 200hobujõulise mootoriga varustatuna maksab 29 700 eurot, eriti sportlik versioon RCZ-R (270 hj) aga 38 900 eurot.

Igapäevaselt kasutatav sportauto, mis näeb hea välja ning sõidab hästi.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind42 550 eurot
MootorR-4 otto, 1984 cm³
Võimsus169 kW (230 hj)
Pöördemoment370 Nm
Käigukast6 käiku, automaatne
Tippkiirus250 km/h
Kiirendus5,3 s
Kütusekulu8,3/5,5/6,5 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad6
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.