CR-V parandas vormi

Honda CR-V uuenduskuuri tähelepanuväärseim osa – uus diiselmootor ja üheksakäiguline automaatkäigukast – jääb silma alt peitu.

Honda andis CR-V-ga avapaugu uudismudelite tulvale, mis 2015. aasta lõpuks tähendab, et margi kogu gamma on täiesti uus või uuendatud ning ühtlasi on rahuldatud peaaegu kõigi huvigruppide soovid ning vajadused väikeautodest superautodeni, ehk Jazzist NSXini.

CR-V põhiuudiseks, nagu öeldud, on uus diiselmootor ja üheksakäiguline käigukast, kuid muidugi leidub uuendusi rohkem. Märkimisväärselt muudeti esiosa kujustust: uued esilaternad ja radiaatorivõre moodustavad parema visuaalse terviku.

Sisemuses võeti kasutusele paremad materjalid ning uus info- ja meelelahutussüsteem Honda Connect. Operatsioonisüsteemil Android töötava süsteemi kasutamine sarnaneb nutitelefoni või tahvelarvutiga, mis ühtlasi tähendab, et keerulist pole seal midagi. Ka leidub uue CR-V pardal hulganiselt juhiabielektroonikat, neist suurim uudis on kohanduv püsikiirushoidik (i-ACC), mis suudab teatavas piires prognoosida liiklussituatsiooni. Oletame, et sellega varustatud CR-V sõidab teises reas, auto radar ja kaamera tuvastavad esimeses reas aeglasema sõiduki, mille käitumine vastab algoritmile, mis annab põhjust oodata reavahetust. CR-V vähendab seepeale sujuvalt hoogu ja laseb manöövril sündida.

Uus 1,6liitrine diiselmootor vahetab välja senise 2,2liitrise. Kahe turboga varustatud jõuallikas arendab 160 hobujõudu ja 350 njuutonmeetrit ning tarvitab Honda andmetel keskmiselt 4,9 liitrit kütust saja kilomeetri kohta (4wd, manuaalkäigukast).

Üheksakäigulise automaatkäigukasti ülekanded seati nii, et kohaltvõtt oleks jõuline, aga püsikiirusel sõit käiks võimalikult madalatel pööretel. Uus automaatkäigukast toimetab kiirelt ja sujuvalt, käiguvahetused jäävad peaaegu märkamatuks.

Mootor töötab viimistletult ning sõitjateruumi seda peaaegu ei kostu. Mitte et see üllatus oleks, aga tuleb siiski mainida, et uus diisel mängis paremini kokku üheksakäigulise automaatkäigukastiga kui kuuekäigulise manuaalsega.

Veidi muudeti CR-V roolisüsteemi ja veermikku, rool on nüüd pisut kiirem. Proovisõidurada kulges vaid asfaldil, selle põhjal saab öelda, et CR-V on endiselt mugav ja rahulik, sportlikkust tema sõiduomadustest ei leia. Juhitavus on küll hea, kuid käitumine kohmakavõitu nagu klassile üldiselt omane.

Uuendatud CR-V jõuab Eestisse aprillis, üheksakäigulise automaatkäigukastiga versioon tuleb juulis. Hinnad ei ole veel täpselt paigas, kuid tulevad lähedased praeguse mudeli omadele. Kirjeldatud 160hobujõuline diisel koos automaatkäigukastiga hakkab vastama ligilähedaselt praegusele 2,2liitrise diisli ja automaatkäigukastiga mudelile hinnaga 30 130 eurot.

Uue diisli ja üheksakäigulise automaatkäigukasti kooslus on igas mõttes kõrgel tasemel.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindpole teada
MootorR-4 diisel, 1597 cm³
Võimsus117 kW (160 hj)
Pöördemoment350 Nm
Käigukast9 käiku, automaatne
Tippkiirus197 km/h
Kiirendus10,0 s
Kütusekulu5,6/5,8/5,1 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.