Peugeot 308 GT: kas diisel või bensiin?
Kiireks sõiduks sobilike pereautode sekka lisandus äsja Peugeot 308 GT, mille kapoti alla saab valida bensiini- või diiselmootori. Valik osutub keeruliseks.
Lõuna-Portugali käänulistel teedel pakkusid sõidulusti mõlemad, nii 205hobujõuline bensiinimootor kui ka 180hobujõuline diisel. Pelgalt võimsusega ei saa nende kahe eristamisel siiski piirduda, kuna sõidukogemus on üsnagi erinev. Jah, bensiiniauto on paigalt „sajani” kiirem (7,5 s vs. 8,4 s), ent diiselauto pakub selgelt paremat möödasõidukiirendust (80–120 km/h 5,5 s vs. 7,4 s).
Selleks et bensiinimootoriga GTst viimast võtta, tuleb kasutada kõvasti pöördeid ja usinalt käike vahetada. Paigaltvõtul on tuntav mõningane nõrkus, ent seejärel kiirendab luukpära lineaarse sujuvusega. Diiselautol hoolitseb käiguvahetuste eest baasvarustusse kuuluv automaatkäigukast, mis sobib jõuallikaga väga hästi kokku. Selgelt suurem pöördemoment veab auto innukamalt aeglastest kurvidest välja ning mainitud möödasõidud toimuvad reipamalt. Kui midagi üldse vajaka tundus jäävat, siis oligi see sirgekiirus: diislil vähem, bensiinimootoriga autol rohkem. Eks selle puuduse kõrvaldab eesootav 308 GTI, mille kapoti alla kolib tõenäoliselt ligemale 300 hobujõudu.
Omapäraselt lähenesid Peugeot’ insenerid 308 GT helitämbrile. Kuna moodsad väikesed turbomootorid ei kipu tegema häält, mis võiks sportlikkusele viidata, tuli appi võtta digimaailma võimalused. Vajutades Sport-nuppu, häälitsevad nii diisel- kui ka bensiinimootor ühtäkki märksa valjemini ja kurjemalt, ent see efekt tuleb kõlaritest. Digitaalne mootorihääl kõlab isegi usutavalt, ent paneb sõites siiski millegipärast muigama. Sisulisem muutus, mis Sport-nupu vajutamisel toimub, on roolivõimenduse nõrgenemine, sundides juhti sedasi tõsisemalt roolirattast haarama. Ega juhitavus sellest ei muutu, ent tunnetus muutus paremaks, mistõttu soovinuks roolile kõlariefektidest eraldi nuppu.
Vedrustuse reguleerimise võimalust 308 GT ei paku, võimalik, et seegi nüanss reserveeritakse vaid GTI-le. Sõites pakkus GT muljet avaldavat külgpidamist ega ilmutanud varajasest alajuhitavusest märkigi. Eriti just momendirikas diisel-GT hämmastas oma roolitavusega selles mõttes, et jõud kandus sujuvalt asfaldile, rool ei kiskunud käes ka kurvist täisgaasil välja kiirendades ning kumbki esiratas ei löönud tühja. Kokkuvõttes sai üsna selgeks, et 308 veermik kannataks 180 või 205 hobujõust enamatki ning päris kindlasti tulevane GTI seda ka pakub.
Praegu tuleb aga piirduda GT-mudelitega, mille hinnad stardivad bensiinimootori korral 24 400 eurost. Paraku on nii, et täpselt sama võimas ja kiire Kia cee’d GT maksab 4000 eurot vähem, natuke nõrgem (180 hj), aga ikkagi sama kiire Seat Leon FR 3500 eurot vähem. Peugeot’st natuke kallimad autod, nagu Škoda Octavia RS või Seat Leon Cupra 265 on aga selgelt hoopis kiiremad.
Seega, kas võiks eelistada diiselmootoriga versiooni? Sel puhul (ja koos automaatkastiga) on hinnalävi soolasevõitu 27 400 eurot. Kummalgi juhul on tegu luukpäradega, ent lisatuhande eest saab mõlemat mootoriversiooni osta ka praktilisemale universaalile.
meeldivalt sportlik ja ka pereautoks sobilik. Paraku on mõned rivaalid selgelt odavamad, teised selgelt kiiremad.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind24 400 eurot |
MootorR-4 otto, 1598 cm3 |
Võimsus151 kW (205 hj) |
Pöördemoment285 Nm |
Käigukast6 käiku, manuaalne |
Tippkiirus235 km/h |
Kiirendus7,5 s |
Kütusekulu7,4/4,6/5,6 l / 100 km |
Hooldevälpnäidiku järgi |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad8 |