Oodatud uuendused

Subaru Forester sai lõpuks diiselmootorile variaatorkäigukasti, kvaliteetsema siseviimistluse ja moodsa multimeediaseade.

Kevadel müügisaalidesse jõudva Subaru Foresteri välimus on praeguse autoga täpselt sama, aga diiselmootoriga autol loetleb tootja üles 17 muudatust, bensiinimootori puhul on neid natuke vähem. Kõige olulisemana saab diisel manuaalkäigukasti kõrvale variaatorkäigukasti, ka mootorit on tugevalt täiustatud – 80 protsenti selle osadest on uued või modifitseeritud.

Väiksematest uuendustest on tõhustatud müraisolatsiooni, valitud sõitjateruumi paremaid materjale ja välja vahetatud vanaaegne makk. Selle asemele tuli moodne, puutetundliku ekraaniga, kust nagu ikka saab peale muusikamängimise juhtida paljusid funktsioone, lugeda sõiduinfot jms.

2013. aasta alguses, antud põlvkonna Foresteri esimese proovisõidu järel, kiitsime seda üheks oma klassi paremaks autoks ning tookord mainitud tugevad küljed on päevakohased siiani. Ruumi on Foresteris palju, nähtavus väga hea, sõiduomadused kindlad ja maastikul on kahtlusteta tegemist tipptegijaga.

Uus variaatorkäigukasti ja diisli kombinatsioon töötab tähelepandamatult ning teeb sõidu stressivabaks. Nutika rohu on Subaru leidnud variaatoritele omase tüütuse vastu: tavaliselt jäävad neil kiirendamisel pöörded piiraja lähedale püsima ning sõitu saadab vali ulgumine. Kiirendusvõime on sel viisil küll parim, aga helitaust häiriv.

Kui pressida Foresteri gaasipedaali 65 protsendist sügavamale, võtab variaatorkäigukast kasutusele n-ö virtuaalsed astmed ja „vahetab käiku” kui automaatkäigukast. Pöörded liiguvad kaasa, heli on nagu astmetega käigukastil ja tunne igati ehe. Diislil on „käike” seitse, vabalthingaval bensiinimootoril kuus ja turbomootoril kaheksa.

Baashinna poolest on 23 900-eurone Forester omasuguste seas üks kõige kallimaid linnadžiipe, aga kui arvestada, et Subaru on igal juhul nelikveoline (paljud rivaalid alustavad esiveolisena) ja väga korraliku varustusega, muutub Foresteri edu täiesti mõistetavaks. Nimelt oli Forester Eestis eelmisel aastal populaarsuselt kümnes mudel, Outbackist-Legacyst kaugel ees, väiksematest Subarutest rääkimata. Küll võib Subarute miinuseks lugeda ainult kolmeaastast garantiid, sest väga paljud tootjad pakuvad nelja-viit aastat.

Diiselmootor sobib variaatorkäigukastiga hästi kokku. Igas mõttes pädev linnadžiip.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind31 000 eurot
MootorR-4 diisel, 1998 cm³
Võimsus108 kW (148 hj)
Pöördemoment350 Nm
Käigukast7 käiku, automaatne
Tippkiirus188 km/h
Kiirendus9,9 s
Kütusekulu7,3/5,4/6,1 l / 100 km
Hooldevälp15 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.