Kas pereauto või mitte?

Õigus on neil, kes ütlevad, et viie uksega Mini on pereauto, ja ka neil, kes arvavad vastupidi.

Selles tasub küll kohe alguses kokku leppida, et need, kes tahavad lihtsalt „neljameetrist” autot, peaasi, et see palju ei maksa, ühest kohast teise viib ja liiga palju kütust ei võta, ei vaata Mini poole. Edasised hinnangud ongi antud kontekstis, et auto ostjale läheb korda ka see, mida ükski valem kirjeldada ei suuda ja ühegi mõõtühiku abil mõõta ei saa.

Aga ikkagi, kas Mini on pereauto või mitte? Lihtsalt ja lühidalt öeldes: kui lapsed on väikesed, siis jah. Lapseistet pääseb tänu tagaustele paremini paigaldama ja ka lapse enda sättimine sinna sujub lihtsamalt. Need tegelased, kes lapseistet enam ei vaja, aga täiskasvanu mõõtu veel välja ei anna, peaks kah tagaistme ruumikusega rahule jääma. Ei proovinud, kuid teistes sõltumatutes testides on mahutatud pakiruumi ka lapsevanker.

Kui lapsed on suured, siis on vastus pereauto-küsimusele pigem ei: kui esiistmetel istuvad keskmist kasvu sõitjad, läheb täiskasvanutel või nende mõõtu teismelistel tagaistmel kitsaks.

Võrreldes kolmeukselise Miniga on viieukselise telgede vahe 72 millimeetri võrra pikem, mis kajastubki taga istujate suuremas jalaruumis. Rohkem ruumi jagub ka kõrgusesse ja külgedele. Pakiruum mahutab 278 liitri jagu kraami, 67 liitrit rohkem kui kolmeukselisel.

Hoolimata neljameetrisest pikkusest säilitas viieukseline Mini siiski miniliku olemuse. See mõjub nagu väiksemad mudelidki elurõõmsana ning sugugi mitte kohmakana. Sama saab öelda sõitjateruumi kujustuse kohta: Mini nagu Mini ikka.

Talvine aeg ei ole auto sportlike sõiduomaduste hindamiseks parim, sest hooajale kohased rehvid muudavad auto juhitavuse pehmemaks ja käitumise vähem informatiivseks. Pikem telgede vahe tähendab ju n-ö kirvereegli järgi ühtpidi küll suuremat stabiilsust, kuid teisalt toob kaasa teatava passiivsuse kurvides. Tuginedes sõidukogemusele lamellrehvidega varustatud Mini Cooper SD-ga, saab väita, et kompromiss asub sobivas kohas: viieukseline Mini sõidab maanteel rahulikult ja laseb nautida ka kurvilist teed. Cooper SD sportlik olemus tähendab aga ühtlasi, et auklikul teel raputab see kõvasti ja müratase tõuseb maanteesõidul üpris kõrgele.

Kaheliitrise turbodiisli 170 hobujõust ja 360 njuutonmeetrist jätkub reipaks minekuks kuhjaga. Tootja teatel teeb Cooper SD 0–100 km/h 7,3 sekundiga ja tarvitab keskmiselt 4,2 liitrit kütust sajal kilomeetril.

Viieukselise Mini hinnakiri algab 19 460 eurost, ehk 910 eurot kõrgemalt kui kolmeukselisel. Varustusloetelu katab enamiku vajadused ka baastasemel.

Kui lapsed väikesed, sobib viieukseline Mini pereautoks küll.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind28 080 eurot
MootorR-4 diisel, 1955 cm³
Võimsus125 kW (170 hj)
Pöördemoment360 Nm
Käigukast6 käiku, automaatne
Tippkiirus223 km/h
Kiirendus7,3 s
Kütusekulu4,8/3,8/4,2 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.