Vana kool Rextoni kehastuses

Ssangyong naaseb Eestisse, pakkudes esialgu oma portfellist kahte mudelit: Rexton W-d ja Korandot. Mõlemad mudelid käisid enne aprillis algavat müüki Eestis lühivisiidil. Esmalt Rextonist.

Vea teevad need, kes plaanivad soetada n-ö tavalise linnadžiibi – et oleks veidi kõrgem istumine, kehvadele teedele sobiv kliirens ja kergemates oludes hakkama saav nelikvedu, aga muidu kõik nagu sõiduautos – ja otsustavad Rextoni kasuks.

Ärge laske end eksitada Rextoni klanitud välimusest, see on vana kooli maastikuauto koos kõigi sellest tulenevate plusside ja miinustega. Välimuselt võiks Rexton olla pigem midagi karmi ja kandilist, mitte selline sile ja ümar.

Kui aga vajate päriselt maastikuautot, siis ei leidu Rextonile just palju alternatiive. Selle kere toetub redelraamile, suure võimsuse kasutamiseks väikesel liikumiskiirusel saab sisse lülitada aeglusti ning 25sentimeetrine kliirens tähendab, et põhi naljalt maad ei kraabi. Sellise sõiduki puhul on põhjust nimetada ka peale- ja mahasõidunurgad, vastavalt 28 ja 25,5 kraadi.

Veoskeemi ümberlülitused, tagavedu, kiire nelikvedu, aeglane nelikvedu käivad siiski moodsalt pöördlüliti abil. Ei mingit automaatikat, kõike otsustab juht. Proovisõidu maastikuosa järgi ei oskagi muud öelda, kui et pöidlad püsti! Ka suutlikkus vedada kolmetonnist haagist läheb kirja plussina.

Medalil on siiski ka teine külg. Asfaldil käitub kahetonnise tühimassiga Rexton kohmakalt ja auklikul teel ebastabiilselt. Esirattaid toestab küll sõltumatu vedrustus, kuid tagarataste jäik tala koperdab aukudes ning paneb auto hüppama ja teed otsima. Paljudele pikapite omanikele tuleb see tunne kindlasti tuttav ette.

Kaheliitrise diisli (155 hj ja 360 Nm) ja viiekäigulise automaatkäigukasti kooslus töötab sujuvalt, aga üsna uimaselt. Mootori puhul saab kiita selle vaikset ja sujuvat käiku nagu ka piisavat elastsust. Keskmiseks kütusekuluks annab tootja 7,8 l / 100 km.

Sõitjateruumi kujustusest rääkides tuleb märkida, et müügiautod tulevad moodsama armatuurlauaga, kui oli prooviautol, mistõttu sellel pikemalt ei peatu. Küll aga igatseb juht rooli kauguse seadmise võimalust, selle n-ö standardasendis ei leia kuidagi parimat positsiooni. Tõsi, eks see sõltub ka juhist.

Esimeses kahes istmereas leidub ruumi piisavalt, kolmas rida kujutab endast pigem lisavõimalust lühemateks sõitudeks. Sinna mahub, kuid kindlasti mitte mugavalt. Kui kolmas istmerida püsti, kahaneb pakiruum väikeseks, aga kui istmed põrandasse peidetud, siis mahutab külluslikult. Küll on aga suur puudus pakiruumi luugi avanemiskõrgus: isegi keskmist kasvu meesterahvas võib avatud luugi vastu pea ära lüüa.

Kahjuks ei ole veel teada Rextoni hind Eestis. Saksamaa hinnakirjale tuginedes võiks eeldada hinda 30 000 euro ringis, kuid see ei ole siiski midagi muud kui vaid spekulatsioon.

Vana kooli maastikuauto koos kõigi sellest tulenevate plusside ja miinustega.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindpole teada
MootorR-4 diisel, 1998 cm³
Võimsus114 kW (155 hj)
Pöördemoment360 Nm
Käigukast5 käiku, automaatne
Tippkiirus175 km/h
Kiirendus13,2 s
Kütusekulu9,9/6,7/7,8 l / 100 km
Hooldevälp20 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.