10 000 eurot säästu

Kui Mercedese V-klassi mahtuniversaal tundub kallis, siis üsna sarnane auto, Vito kaubiku mikrobussiversioon Tourer, tuleb kätte hulga odavamalt. Mille arvelt?

Proovitud Vito Tourer Select 119 Bluetec sarnaneb vägagi Autolehe proovitud V-klassi autoga (AL 32/2014): keskmine (A2) kerepikkus, võimsaim mootor, seitsmekäiguline automaatkast, leedesilaternad (1674 €), 17tollised valuveljed (1265 €). Teravsilm märkab teistsugust iluvõret, kuid musta värvi sõiduk ei jäta muljet odavast töölisbussist.

Sõitjateruumis on erinevus suurem. Kõvast plastist armatuurlaud ei saa lähedalegi V-klassi elegantsele sõiduautolikule lahendusele ning kindalaegas on suure auto kohta pisike. See-eest on armatuurlaual topsihoidjad. Nahkpolstri tellimise võimalus tuleb unustada nagu ka soov osta tagaridadesse üksikistmeid. Pole ka muudetava värvusega öövalgustust, avatavat tagaluugiakent jms, kuid soovi korral saab elektriajami tellida nii lükandustele kui ka tagaluugile.

Samas sõidab Vito (vähemalt kalleima Select-versioonina) sama pehmelt ja vaikselt kui V-klassi auto: kolmandast istmereast saab juhiga jutelda häält peaaegu tõstmata. Kuigi tagaistmestik on (lisavarustusena) pikisuunas seatav ja muudetava kaldega istmeleenidega ehk üksjagu palju potentsiaalseid kolinakoldeid sisaldav, ei kosta ühtki naginat ega loginat isegi munakivitänaval ja auklikul kruusateel sõites.

Muutuva võimendusega rool on manööverdades nii kerge ja kiire, et lumele jäävad veidrad jäljed – auto esiosa muudab suunda suisa hüppeliselt.

Maanteel kulgeb Vito vaikselt ja kindlalt. 100 km/h sõites teeb mootor vaid 1700 p/min. Kui suvel nõudis V-klass keskmiselt 7 l / 100 km, siis paari miinuskraadiga, kuid muidu sarnastes oludes tehtud sõidul neelas Vito 8,7 l / 100 km. Oma panuse andis kere vasakusse taganurka peidetud lisasoojendi, mis tuli sisse lülitada, sest muidu oleks sõitjateruumi üleskütmiseks kulunud üüratu aeg. Tänu kliimaseadmega liidetud 1,2 kW elektrisoojendile ning võimsale istmesoojendile (204 €) hakkab juhil soe siiski üsna ruttu.

Vito istmete kohta kehtib V-klassi kohta öeldu. Neid on autost välja tassida raske, kuid teisiti tagaossa arvestatavat lisaruumi tekitada ei saa. Kõrvakiilu väärt on see, et vasakust lükanduksest on kolmandasse istmeritta ronida peaaegu võimatu – paremalt lähenedes saab äärmise istme kokku klappida ja eest ära käänata, vasakul aga mitte.

Vito on saadaval esi-, taga- ja nelikveolisena, kolme kerepikkusega ning kaht sorti kaubiku (ühe ja kahe istmereaga) ja 8–9kohalise väikebussina Tourer. Odavaim kaheksakohaline (109 CDI A1 Base) maksab 24 600 eurot. Proovitud parima varustusega poolpika versiooni hind algab 39 450 eurost, kuid fotodel olev auto maksab koos lisadega 51 000. Võrreldav V-klassi sugulane tuleks tubli 10 000 eurot kallim.

Heldelt lisavarustust tellides saab Vitost peaaegu V-klassi väärilise, aga odavama mikrobussi.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind39 450 eurot
MootorR-4 diisel, 2143 cm3
Võimsus140 kW (190 hj)
Pöördemoment440 Nm
Käigukast7 käiku, automaatne
Tippkiirus206 km/h
Kiirendus9 s
Kütusekuluk 6 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad4
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.