Peugeot kehvadele teedele - 508 RXH
Uuenduskuuri läbinud Peugeot 508 RXH-d pakutakse nüüd ka vaid esiveolisena, mis muuhulgas tähendab 8000 euro võrra madalamat hinda.
Nelikveoline ja hübriidajamiga 508 RXH maksab 39 800 eurot, esiveoline ja diiselmootoriga 31 800 eurot. Muidugi ei ole mõtet vaadata esiveolist RXH-d kui maastikuautot, küll aga kui rasketesse teeoludesse igati sobilikku sõidukit. Tavamudelist kõrgem kliirens (18 cm) tuleb kasuks metsa- ja põlluvaheteedel liiklemisel. Ka sobib vedrustus igati kehvadesse teeoludesse, olemata seejuures liiga pehme. Maanteel liigub RXH mugavalt ja pingevabalt – väga hea valik neile, kel vaja sageli läbida pikki vahemaid.
Kuuekäigulise automaatkäigukastiga ühendatud 180hobujõuline diiselmootor annab 508 RXH-le reipa mineku: 0–100 km/h teeb 8,9 sekundiga ja 400njuutonmeetrine pöördemoment tähendab ka igati piisavat möödasõidukiirendust. Talvistes tingimustes sai Autoleht keskmiseks kütusekuluks (linna ja maantee segasõit suurema osakaaluga maanteel) 5,5 liitrit sajale kilomeetrile. Tootja andmepaketis on antud 4,6 l / 100 km/h, aga talviste tingimuste kulu ei saa sellega üks ühele võrrelda. 5,5 l / 100 km kohalikes teeoludes kinnitab igal juhul, et auto on ökonoomne.
RXH nagu kogu 508 valik läbis hiljuti uuenduskuuri, millest Autoleht kirjutas läinud aasta 24. septembril (lugu on leitav kodulehelt), mistõttu sellel pikemalt ei peatu. Võimekust rasketes teeoludes toonitavad plastkaitsed ja mõned ehisdetalid, mis jäävad hea maitse piiresse.
Sõitjateruum ei ole klassi kõige avaram, kuid ei anna ka põhjust nuriseda. Kindlasti teenib Peugeot’ sisemus plusspunkte õnnestunud disaini ning kvaliteedi eest. Esiveolise 508 RXH pakiruum mahutab 150 liitri jagu enam kraami kui nelikveolisel – 550 liitrit vs. 400.
Esiveolise 508 RXH kõige otsesem konkurent on Opel Insignia Country Tourer, mille hinnakiri stardib 25 150 euro piirilt ja kõige lähedasem versioon, 163hobujõulise diisliga, automaatkäigukastiga esiveoline maksab 23 255 eurot. Samas erinevad autod baasvarustuselt. Eesti autoostjate suurt lemmikut Subaru Outbacki pakutakse vaid nelikveolisena, selle uusversiooni diiselmudel (150 hj) maksab 32 100 eurot.
Mugav ja kehvadele teedele sobilik pereauto, millest võiks olla ka odavamaid versioone.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind31 800 eurot |
MootorR-4 diisel, 1997 cm³ |
Võimsus133 kW (180 hj) |
Pöördemoment400 Nm |
Käigukast6 käiku, automaatne |
Tippkiirus220 km/h |
Kiirendus8,9 s |
Kütusekulu5,2/4,2/4,6 l / 100 km |
Hooldevälpnäidiku järgi |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad8 |