Vähe kisa, palju villa
Seat Leon Cupra universaal on natuke raskem, palju mahukam ja peaaegu sama kiire kui luukpäraversioonid.
Seat Leon Cupra kereversioonide valikut täiendati kolme- (SC) ja viieukselise kõrval universaaliga ST.
Viieukselisest 27 sentimeetrit pikema auto pagasiruum mahutab 587–1470 liitrit. Pikk pära lisab massile 45 kilogrammi (kolmeukselisega on vahe 65 kg), kuid tühimass on sellegipoolest 1365 kilogrammi, mis kergsulameid kasutamata on nii suure sõiduki kohta päris hea tulemus.
Otse- ja kaudpritse, muudetavate klapifaaside ning turboga kaheliitrine teeb seda sorti jõuallikale tüüpilist ilmetult plassi häält, kuid arendab sõltuvalt versioonist 265 või 280 hobujõudu (vahe on ainult tarkvaras) ja 350 Nm laias pööretevahemikus (280 hj 1750–5600 p/min). Kuna surveaste on 9,3 : 1 ja ülelaaderõhk 1,1 baari, nõuab mootor 98-bensiini.
Mõlemale mootorile pakutakse kuuekäigulist magneesiumkorpusega käsi- ja Volkswageni kontserni DSG-robotkasti. Viimane lisab massile 20 kilogrammi, hinnale 1000 eurot ja kärbib kiirendusajast 0,1 sekundit.
Vägev võimsus ja pöördemoment pannakse asfaldile hüdrauliliselektrooniliselt juhitava mitmekettalise siduriga blokeeritava esidiferentsiaali ja 235/35R19 rehvide abiga (lahjemal versioonil 225/40R18).
Cupra ST on üks pagana tormakas „vagun”. Barcelona rannabulvaril tuli üle elada piinlik hetk, kui umbes 2000 p/min juurest teise käiguga kiirendama hakates lõid esirattad kuival asfaldil tühja. See ei olnud nii mõeldud ...
Rool on kerge ja täpne, kuid sõidugurmaan ihkaks natuke enam tunnetust. Käigud lülituvad veatult, sidur on kerge ning mootor talub ka 1500 p/min sõitu. Kiirteel hakkab paisuma rehvimüra, kuid vähemalt suverehvidega ja Hispaania asfaldil ei tõuse lärm ka 150 km/h juures üle mõistuse. Seatavad amortisaatorid teevad auto kiireks sõiduks jäigaks, kuid Comfort-seades ületab Cupra ST kiiruspiirangukünniseid peaaegu sama pehmelt kui tava-Leon.
Castelloli ringrajal sai tehtud mõni tiir DSG-kasti ja Performance Packiga varustatud autoga. Viimane tähendab muuhulgas suuremaid läbipuuritud ketastega esipidureid (Brembo) ja rehve Michelin Pilot Sport Cup 2. Rehvid peavad soojaks saanuna peaaegu nagu slikid ning Brembod tulevad edukalt toime korduva 180–80 km/h mahapidurdusega. Pikk pära ei anna tunda ülejuhitavusena, pigem muudab auto kurvis neutraalsemaks. Tagarattad saab soovi korral tibake liugu laskma gaasipedaalikergitusega.
Hea mulje jäi diferentsiaalist: karmgi kiirendamine ei pane rooli kiskuma ja kurvist väljudes jaotub veojõud kenasti enamkoormatud esirattale.
Ringrajamuljete jahutamiseks tegin tava-Bridgestone’idega autoga tiiru mägiteel. Oh, kui libedad olid need pärast Micheline juuksenõelakurvides ja kiirendamisel! Pilot Sportide eluea kohta ütles Seati mehaanik: „Arvasin, et ringrajal peavad need vastu vaid päevakese, kuid tegelikult lausa kaks.”
Selle raha eest parim „peresportlane”, sest ka varustus on korralik. Miks muidu osteti mullu Eestis, Lätis ja Soomes kokku 100 Leon Cuprat.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hindpole teada |
MootorR-4 otto, 1984 cm3 |
Võimsus206 kW (280 hj) |
Pöördemoment350 Nm |
Käigukast6 käiku, käsitsi |
Tippkiirus250 km/h |
Kiirendus6,1 s |
Kütusekulu6,7 l / 100 km |
Hooldevälpnäidiku järgi |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad0 |
Turvapadjad0 |