Vaikne ja jõuline

Opelil valmis uus 170hobujõuline diisel, mis paistab silma jõulise mineku ja viimistletud käiguga.

Uue mootori eelkäija pälvis just oma hääleka ja värinarikka töö tõttu kriitikat ja seda mitte ainult Autolehes. Sama puudust möönsid ka Opeli kõneisikud uue jõuallika esitlusel Iirimaal ja kinnitasid, et uus töötab vaiksemalt ja ühtlasemalt. Neil oli õigus.

Uus kaheliitrine turbodiisel, proovitud Insignia pardal, töötab tõepoolest vaikselt ja viimistletult. Tänu muutuva geomeetriaga turbole reageerib mootor gaasivajutusele kiiresti ning kiirendus sujub ühtlaselt. 400njuutonmeetrine pöördemoment jaguneb vahemikku 1750–2500 pööret minutis, kuid ka enne ja pärast neid pöördeid ei valitse „tühjus”. Uus jõuallikas on vaba mitmete turbodiislite jõuetust algusest, kohaltvõtt läheb sujuvalt.

Seda, et uus diisel töötab ökonoomselt, kinnitas ka proovisõit: mägistel maanteedel näitas sissesõitmata auto reisiarvesti kütusekulu viie ja kuue liitri vahel. Tehniliste andmete tabelis on universaali keskmiseks kuluks antud 4,5–4,7 liitrit sajale kilomeetrile. 0–100 km/h teeb uue mootoriga universaal-Insignia 9,4 sekundiga.

Kõiki nüansse, kuidas uue mootori efektiivsus ja viimistletus saavutati, artikli maht välja tuua ei võimalda, kuid olulisema siiski. Üks, muutuva geomeetriga turbo, on juba nimetatud, aga ka muudetud kujuga põlemiskamber ja sisselaskekanalid, uus toitesüsteem (pritserõhk 2000 baari ja kuni kümme pihustamist ühes tsüklis). Mootori alaosas pöörlevad kaks tasakaalustusvõlli, uus, alumiiniumist plokikaas konstrueeriti samuti nii, et see koos klapikambrikaanega annaks oma panuse müra vähendamisse.

Uue mootori vaikne ja viimistletud käik klapib Insignia üldise orienteeritusega mugavusele. Uue mootoriga Insignia hinnad algavad 25 375 eurost. Esialgu saab uut diislit vaid manuaalkäigukastiga, juunis lähevad tootmisse ka automaatkäigukastiga mudelid.

Uus mootor ka Mokkale

Opel Mokka valikus vahetab 1,6liitrine diisel välja senise 1,7liitrise. Hobujõude on sel vaatamata väiksemale töömahule kuue võrra rohkem ja njuutonmeetreid 20, kokku vastavalt 136 ja 320. Kütusekulu kahanes umbes poole liitri võrra saja kilomeetri kohta, olles nüüd manuaalkäigukastiga esiveolisel Mokkal 4,1 l / 100 km. 0–100 km/h teeb see 9,9 sekundiga. Proovisõit veenis mootori elastsuses, möödasõidud sujusid hõlpsalt. Ka käiguühtluse ja mürafooniga on kõik korras, kuigi 1,6liitrine ei mõju väikese linnadžiibi pardal nii vaikse ja lihvituna kui uus „kahene” Insignial. Siin loeb mõistagi autoklassi erinevus. Uue diisliga Mokka hinnad algavad 20 641 eurost.

Uus mootor on igati õnnestunud: viimistletud käiguga, jõuline ja säästlik.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind25 375 eurot
MootorR-4 diisel, 1956 cm³
Võimsus125 kW (170 hj)
Pöördemoment400 Nm
Käigukast6 käiku, manuaalne
Tippkiirus220 km/h
Kiirendus9,4 s
Kütusekulu5,8/4,0/4,7 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad6
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.