Üldiselt tagasihoidlik, veidi äärmuslik

Volkswagen Jetta teeb vähemalt hindele neli kõike, mida ühelt väikekeskklassi sedaanilt on põhjust oodata, kuid kaldub kütusesäästu taga ajades äärmusesse.

Ei ole päris õige öelda Jetta kohta „sedaan-Golf”, ehkki sugulussidemeid muidugi leidub, erinevad kaks iseloomult siiski märkmisväärselt. Nii nagu üks 4,6meetrine sedaan ja 4,2meetrine luukpära erinema peavadki – ei ole üks parem ega halvem, lihtsalt teistsugused. Passatiga ei ole Jettat üldse mõtet võrrelda, klassikuuluvus ei klapi.

Jetta üks lähemaid rivaale on Škoda Octavia, mis siis, et üks on sedaan ja teine (sedaani kujuga) luukpära, mõõtmed ja hinnad klapivad. Jetta hinnakiri stardib 15 930 eurost, Octavia oma 15 490 eurost, kui valida Octaviale baas-Jettaga sama mootor (1,2, 105 hj), maksab „tšehh” 16 510 eurot. Selle artikli maht ei võimalda laskuda varustuspakettide võrdlusse, aga muidugi leidub neis erinevusi.

Teadagi ei ole ükski baasmudel ülearu heldelt varustatud, kuid Jettat nüüd päris „paljaks” kah kuidagi nimetada ei saa. Piisav turvavarustus, kliimaseade ja valuveljed sisalduvad näiteks hinnas. Parasjagu kehtiv pakkumine mugavuspaketile lisab täiendava kuluta muuhulgas ka kurvituled ja püsikiirushoidiku.

Välimuselt muutus Jetta eelmisel aastal läbitud uuenduskuuri tulemusena sihvakamaks ja väljapeetumaks. Märkimisväärselt paranes aerodünaamika, paljude muude meetmete kõrval annab oma panuse sellesse ka radiaatorivõre automaatne avamine-sulgemine.

Sõitjateruumi iseloomustab korrastatus ja konservatiivsus: kes tahab vilkuvaid tulesid ja karvatutte, see peab Jettas pettuma, kes korrapära ja tagasihoidlikkust, jääb rahule. Sõitjateruum on avar ja mugav; pakiruum mahutab 510 liitrit.

Suurim erinevus loo alguses nimetatud Golfiga seisneb sõiduomadustes: Jetta käitub passiivsemalt. Ei, juhitavus pole kindlasti halb, 1,4tonnine Jetta sõidab stabiilselt, pakub piisavat tunnetust, kuid ei käitu nii elavalt kui väiksem Golf. Mis on autode mõõtmeid arvestades ju ka loogiline.

Prooviauto kaheliitrine, 110 hobujõudu arendav turbodiisel ajab kombineerituna seitsmekäigulise DSG-käigukastiga läbi ökonoomselt. Prooviringil näitas reisiarvesti keskmist kulu linna- ja maantee segasõidus talverehvidega ja nulli ümber kõikunud temperatuuri korral viie liitri ringis sajale kilomeetrile (tehaseandmed 4,2 l / 100 km).

Kui üldjoontes saab mootori ja käigukasti koostööga rahule jääda, siis ilmselt kütusesäästu tagaajamisel pingutab Volkswagen ka üle. Eelistades võimalikult kõrget käiku, sunnitakse mootor tööle tühikäigust vaid veidi kõrgematel pööretel, mis teatud kiirustel veidigi veojõudu rakendades toob kaasa müra ja vibratsiooni. Võimalik, et just selle väristamise tulemusena oli vaid 7000 kilomeetrit läbinud prooviautol mõni plastpaneel poollahti raputatud ja seegi andis oma panuse üleüldisesse põrinasse. Kui kirjeldatud tingimustel tekkiv põrin-värin välja jätta, on Jetta sõitjateruum siiski üsna vaikne.

Hea välimusega ja ruumikas sedaan, mille diisli ja käigukasti kokkumäng jätab soovida.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind20 898 eurot
MootorR-4 diisel, 1968 cm³
Võimsus81 kW (110 hj)
Pöördemoment250 Nm
Käigukast7 käiku, automaatne
Tippkiirus197 km/h
Kiirendus11,0 s
Kütusekulu4,2 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.