Outback varjab uudiseid hästi

Subaru väidab, et uus Outback on täiesti uus. Paraku on uudised hoolikalt peidetud või raskesti hoomatavad, mistõttu kujuneb maastikuuniversaali uudsusest arusaamine pikaajaliseks.

Puht fotode järgi võib panna ennatliku diagnoosi, et tegu on järjekordse mudeliuuendusega – sedavõrd evolutsiooniliselt mõjub uue mudeli välisdisain. Esituled ja iluvõre on küll täiesti uue ilmega ja muudavad senise mudeli natuke õnnetu väljanägemise tublisti kõnekamaks. Ülejäänus jääb 2015. aasta Outback, mida Subaru ise loeb viiendaks põlvkonnaks, siiski senisega väga sarnaseks.

Ka telgede vahe jäi endiseks, kliirens samuti (tubli 20 cm), mootorid tulevad varasemast tuttavad ette ning auto tervikunagi on peaaegu sama suur kui enne. Miks siis väidetakse, et „täiesti uus”. Aga sellepärast, et kõik uue Outbacki kereplekid on täiesti uued, uus kandmik ise väändele 67 protsenti jäigem, A-piilar seitsme sentimeetri võrra ettepoole nihutatud ning sõiduki sisemus nii pikkuses kui ka laiuses avaramaks paisutatud. Pakiruum kuulub edasipidi klassi ruumikaimate hulka (559–1848 liitrit) ning taga istujad võivad autos lausa laiutada.

Tähelepanelikult tegeleti mürasummutusega, ent klassi tipptasemele siiski veel ei jõutud. Sõitjateni kostus liiga palju rehvimüra (mille võib osaliselt panna lamellrehvide arvele) ning liiga palju tuulesahinat esipiilarite juurest, mis ei käi autoklassiga päris kokku. Ka prooviautol olnud diiselmootor andis kiirendades endast liiga kuuldavalt märku.

Muidu võib sõitjateruumis toimunud kvalitatiivset arengut positiivseks hinnata. Subaru tunnistab ka ise, et senise mudeli sisu oli vananenud nii disaini kui ka funktsionaalsuse mõttes. Uue mudeli armatuurlaud jätab loogilise ja selge mulje ning pakub keskekraani kaudu palju rohkem funktsioone. Koostekvaliteet ja materjalid on korralikul tasemel, istmed selga ei väsita, kuigi roolis olles tahaks istmelt siiski rohkem tuge tunda.

Siiski, erilist sportlikkust ei maksa Outbackist oodata ja ilmselt ei peakski ootama. Mudelivahetusega timmiti mootoreid (2,5liitrine bensiin, 2,0liitrine diisel) efektiivsemaks. Kütusekulu sai sedasi pisut väiksem, aga kiirust autod juurde ei saanud. Seda osalt ka suurenenud tühimassi tõttu (prooviautol 1764 kg).

Meie turul pannakse mootoritega paari edaspidi üksnes variaatorkäigukast, sest manuaalkäigukasti valis seni vaid käputäis ostjaid. Ilmselt on ka käigukast üks põhjuseid, miks uus Outback jättis sõites üsnagi tasase ja jõuetu mulje. Kõige paremini sobib sellele vaikne, tagant kiirustamata kulgemine, mille ajal jääb ka mootorihääl tagaplaanile, variaatorile omast veniva kummipaela efekti pole eriti tunda ning kõik sõidud saavad kokkuvõttes sõidetud.

Tõsi, variaatorkasti on selles mõttes edasi arendatud, et see matkib käiguvahetusi, kui gaasipedaali vajutada üle 65 protsendi täiskäigust. Alla selle käitub jõuülekanne astmeteta „kummipaelana”, mis innukamal sõidul jääb häirima, ent vaiksel sõidul peaaegu märkamatuks.

Esimesel proovisõidul jäi proovimata 2,5liitrine bensiinimootor, mille vastu tunnevad Eesti ostjad seni diislist rohkem huvi. Paraku ei saa esialgu anda hinnangut ka nelikveo kohta. Proovisõit toimus Taani kuningriigi tasase liiklusega kuivadel asfaltteedel, kus pole nelikveoga teadupärast midagi teha. Teoorias peaks Outback karmimal pinnasel üsna tubli olema. Lisaks ülalmainitud kliirensile veavad kõik neli ratast tõepoolest pidevalt ning vastavalt vajadusele saab üks või teine telg rohkem momenti.

Küll aga sai järele proovitud edasiarendatud juhiabisüsteem EyeSight, mis kuulub kõikidel Outbackidel edaspidi hinna sisse (sisaldab ka adaptiivset kiirushoidikut). See töötab värvilise stereokaamera kaudu ja koondab kuut juhiassistenti, millest olulisim on automaatne avariipidurdusvõime. See toimis katserajal hästi ja peaks vähemalt linnakiirusel vältima otsasõite teistele autodele ja ka jalakäijatele.

Peale EyeSighti hõlmab Outbacki varustus veel tervet rida turvalisust ja mugavust puudutavat. Isegi nn baasmudelil on hinnas värviline keskekraan, elektriline juhiiste, tagurduskaamera, tagaistme soojendus, vihmaandur jpm. Seejuures suurenes baashind varasemaga võrreldes ainult mõnesaja euro võrra, mis teeb Outbackist baasmudelina igati soodsa sõiduki.

Praktiline ja soodne nelikveoline universaal vähepretensioonikale juhile.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind37 800 eurot
MootorB-4 diisel, 1998 cm³, turbo
Võimsus110 kW (150 hj)
Pöördemoment350 Nm
Käigukastvariaator
Tippkiirus192 km/h
Kiirendus9,9 s
Kütusekulu7,5/5,3/6,1 l / 100 km
Hooldevälp15 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.