Mustang ... on Mustang

Uus Ford Mustang peaks sobima neile, kes ei aja taga ülimat sportlikkust, kuid peavad siiski lugu hoogsamast autosõidust.

Olgu esmalt öeldud – edasine tekst ja ka andmetabelis esitatu käib Ameerika spetsifikatsiooni mudeli kohta, sest selline oli prooviauto. Eestis tuleb müügile ka Euroopa versioon Mustangist ja selle andmed on mõnevõrra erinevad.

Mustangi puhul võib takerduda definitsioonidesse: poniauto (lühidalt: ennekõike nooremale publikule mõeldud sportliku imidžiga laiatarbeauto), muskelauto, sportauto. Jäägu vaidlemine Ameerika autode fännide lõbuks, kokkuvõtvalt saab öelda, et uus Mustang sulatab need kolm kokku osavamalt kui ükski varasem. Esimesest tulevad näiteks proportsioonid ja konteksti arvestades mõistlik hind (alates 36 000 eurost), teisest 441 hobujõudu ja kolmandast asjaolu, et kui „vanade aegade” muskelauto sobis peamiselt sirgel teel kihutamiseks, siis Mustangil pole ka kurvide vastu midagi.

Kõige otsesema rivaalina tuleb arvesse Chevrolet Camaro, aga näiteks uus Corvette paistab Mustangiga võrdluses „liiga sportauto”. Mitte et ühe saaks kuulutada teisest paremaks, nad on lihtsalt erinevad. Liigimääratluse otsingul viib mudelitähises sisalduv täheühend GT tõele kõige lähemale: gran turismo ehk auto pikkade vahemaade kiireks läbimiseks.

Mustangiga sõitmine on sündmus, auto juhib endale tähelepanu, aga teeb seda märksa vaoshoitumalt kui ... no näiteks eelpool nimetatud Corvette. Foori taga rohelist tuld oodates kõlab viieliitrine vabalthingav V-8 nagu tühikäigul töötav diiselvedur, niisugune natuke kärsitu madal heli, aga ei midagi ülearu provotseerivat. Kohalt saab võtta sama sujuvalt nagu variaatorkäigukastiga Nissaniga, ärevamad noodid häälekõlasse küll lisanduvad, aga needki jäävad sordiini alla. Kui gaasipedaali järsemalt vajutada, siis käratab Mustang nagu ühele muskelautole kohane ja paiskub edasi häälele vastava jõuga. Linnasõidul häirib enim suur peeglite pimeala, leevendust pakuvad pimenurgaandurid, ka ei maksaks varustust valides säästa tagurduskaamera arvelt.

Kõige mõnusamalt tunneb Mustang end maanteel. See 4,78 meetri pikkune ja 2,72meetrise telgede vahega kupee pakub GT-autolikku kindlust ja rahu kombinatsioonis igal ajal tagataskust tõmmatava möödasõidukiirendusega. Sõitjateruum ei ole hiirvaikne, aga mitte ka ülearu lärmakas – võib öelda, et keskmine. Parasjagu pehme ja parasjagu sportlik iste vahendab piisavalt infot autoga toimuvast, olemata seejuures liiga kõva – pikemgi sõit ei väsita.

Kihutamiseks saab valida auto gaasipedaali tundlikkust, roolivõimendi tööd ja elektroonilisi abilisi mõjutavate programmide vahel. Arvamus, et reipamaks minekuks on alati on parim kõige karmim nimega „rada”, ei pea paika. Näiteks tüüpilisel käänulisel asfaltteel hoogsamalt liikudes muudab äärmuslik programm Mustangi liiga närviliseks, keskmine ehk sportlik seade osutub etemaks. Muide, kiirendusvõistluste huvilisi silmas pidades kuulub auto varustusse line-lock, saate tagarehvid soojaks lasta: auto hoiab esirattad pidurdatuna, tagumised aga vabad.

1,7tonnise tühimassiga Mustang ei võta kurve sellise innukuse ja teravusega kui temast kaks korda kallimad sportautod, aga samas ei saa juhitavusele midagi ette heita. Ees MacPherson-tüüpi ja taga mitmikhoobvedrustusega Mustang käitub tasakaalustatult ja informatiivselt. Ehkki 542njuutonmeetrist pöördemomenti arendav mootor suudab jõuliselt vedada peaaegu et igast asendist, maksab sportlikul sõidul hoida tahhomeetri osuti vähemalt 4000 juures. Peale kõige muu saate nautida elavat reaktsiooni gaasipedaali liikumisele. Automaatkäigukast saab hakkama nii sportliku sõidu kui ka rahuliku kulgemisega.

0–100 km/h teeb Mustang 5,5 sekundiga, keskmine kütusekulu on tehase teatel 12,4 l / 100 km. Muide, Autolehe prooviringi lõpus (sõit nii linnas kui ka maanteel pluss sportlik lõik) näitas auto arvuti keskmiseks kuluks 11,1 l / 100 km.

Mustang pakub juhile erakordselt palju informatsiooni, näidikute tavavaates leidub kõik harilik, aga ekraan võib kuvada näiteks ka kütusesegu koostist, käigukasti õlitemperatuuri, õhutemperatuuri sisselaskes jne.

Tuleb kinnitada, et sõitjateruumi poolest on auto selgelt 2 + 2-istmeskeemiga. Tagaistmed sobivad pigem panipaikadeks. Ees istujad tunnevad end aga väga mugavalt; viimistlus on kvaliteetne, juhtimisseadmete kasutusomadused tasemel.

Tugeva iseloomuga auto, millega läbisaamine on juhile siiski üllatavalt kerge.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind54 700 eurot
MootorV-8 otto, 4951 cm³
Võimsus324 kW (441 hj)
Pöördemoment542 Nm
Käigukast6 käiku, automaatne
Tippkiirus240 km/h
Kiirendus5,5 s
Kütusekulu14,7/9,4/12,4 l / 100 km
Hooldevälp15 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.