Nutikam ja hoogsam S-Max

Uus Ford S-Max kombineerib mugavuse ja sportlikkuse mahtuniversaalile paslikul moel ning pakub nutikaid lahendusi, mis muudavad auto kasutamise hõlpsamaks.

Välimuse põhiolemuselt jätkab uus S-Max eelkäija jälgedes, paistes välja sihvakam, sugugi mitte bussilik. Uue mudeli pikem mootorikate, tahapoole nihutatud A-piilar ning musklilisem kujustus rõhutavad sportlikku üldmuljet veelgi.

Siiski ei tingi S-Max vähimatki praktilisuses. Nii pakub see 32 kombinatsiooni, kuidas istmeid ümber sättides luua pakkidele eri kuju ja mahuga ruumi. Seejuures käib istmete kokkuklappimine väga lihtsalt – piisab nupuvajutusest. Panipaikade puudust ei tunta – neid jätkub põrandasse ehitatuist armatuurlaua peale paigutatuni.

Keskmist istmerida saab ulatuslikult reguleerida, andes nii kolmandas reas sõitjatele vajadusel rohkem ruumi või vastupidi. Tõsi, seitsme täiskasvanuga sõites läheb kolmandas reas kindla peale kitsaks, aga niisugune reisiseltskond ei ole pereautos kuigi tavaline, väiksematel lastel ei tohiks viimases reas kurtmist olla. Kui kõik seitse istet üleval, mahutab pakiruum 285 liitrit, kui kaks tagumist alla klapitud, siis 700 liitrit, ja kui püsti vaid esimene istmerida, siis 2020 liitrit. S-Maxi saab soetada ka viieistmelisena.

Pakiruumi luugi saab vastava varustuse olemasolul avada vaid jalga auto tagaosa all viibutades – ei pea kandamit maha panema ja taskust võtit otsima. Külguksed on konstrueeritud nii, et need katavad lävekarbid, mis ei määri autosse sisenedes või sealt väljudes pükse.

Sõitjateruumi kujustuse iseloomustamiseks sobib hästi sõna soliidne. Ford ei ole erilist mängulisust taga ajanud, kuid ei ole sisemust ka igavalt üheplaaniliseks muutnud. Küllap peavad paljud mahtuniversaali ostjad sellist korrastatud, aga omamoodi hoogsat lähenemist vägagi sobivaks.

Kuna seadistusvõimalusi pakub auto palju, siis on päevselge, et menüüd ja neis orienteerumine nõuavad süvenemist. Samas on loogika selge: need seaded, mida juht vajab enim, leiab ta otsenuppude alt ja kõik käib äärmiselt lihtsalt; funktsioonid, mida kasutatakse harvem, aga vahel ikka, saab kätte paari nupuklõpsuga; ainult üliharva vajaminevaid tuleb rohkem otsida.

Varustuses leidub hulganiselt juhiabielektroonikat alates automaatpidurdist ja „nurga taha” nägevast kaamerast kuni süsteemini MyKey, mis võimaldab auto programmeerida erinevatele juhtidele. Näiteks piiarata ära auto tippkiiruse, kui teile tundub, et äsja juhiloa saanud laps on liiga raske jalaga.

Mootorivalik peaks katma kõik vähegi mõistlikud soovid: kaheliitrist ühe turboga diislit pakutakse 120-, 150- või 180hobujõulises seades, sama töömahuga kahe turboga mootor teeb 210 hobujõudu. 1,5liitrine turboga bensiinimootor arendab 160 ja kaheliitrine 240 hobujõudu. Muidugi on valikus nii manuaal- kui automaatkäigukastid, uut S-Maxi saab nii esi- kui nelikveolisena.

180hobujõuline diisel annab S-Maxile reipa mineku ja klapib maneeridelt hästi kokku auto üldise viimistletud olekuga. 400njuutonmeetrise pöördemomendiga mootor on küll jõuline, aga vaikne ja sujuva käiguga. Keskmiseks kütusekuluks teatab Ford viis liitrit sajale kilomeetrile.

Teine proovitud mootor, 240hobujõuline bensiinijõuallikas koos kuuekäigulise automaatkäigukastiga, moodustab samuti sujuva, aga jõulise koosluse. Mingit plahvatuslikku jõudu 240 hj ja 345 Nm mootor ei paku, küll aga pingevabu möödasõite ja seda ka koormatud autoga. Kiirendusaeg 0–100 km/h on 8,4 sekundit, keskmine kütusekulu 8,9 l / 100 km.

Sõiduomadustes saavutas Ford õnnestunud tasakaalu: S-Max sõidab mugavalt, aga kindlalt, sõitjateruum on väga vaikne. Sõna sõidulust kasutamine on täiesti omal kohal, sest Fordi mahtuniversaal annab ammendavat tagasisidet, kaldub kurvides vähe ja kuuletub täpselt. Mõnevõrra saab kritiseerida kiirustundlikku roolivõimendit, mille „äärmused” asuvad teineteisest liiga kaugel. Teisisõnu: pärast väiksemal maanteel linnakiirusel läbitud ringteed suutis rool järgmises maanteekiirusel võetavas kurvis üllatada oma „kangusega”. Võimalustesse kuulub adaptiivne roolisüsteem, mis muudab näiteks parklates manööverdamise hõlpsamaks – osa rooli „lappamisest” teeb ära elektrimootor.

Uus S-Max jõuab Eestis müügile sügisel, täpne hinnakiri selgub suve lõpus, kui algab tellimuste vastuvõtt. Hetkel on teada, et hinnakiri algab 25 800 eurost (1,5liitrine 160 hj bensiinimootor).

S-Max sõidab hästi ja mahutab palju. Sportlikult saledat välimust ei ole saavutatud praktilisuse arvelt.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindpole teada
Mootor R-4 diisel, 1997 cm³
Võimsus132 kW (180 hj
Pöördemoment400 Nm
Käigukast6 käiku, manuaalne
Tippkiirus211 km/h
Kiirendus9,7 s
Kütusekulu5,6/4,6/5,0 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.