C-Max paneb rõhku mugavusele

Uuendatud Ford C-Max ja Grand C-Max said pardale uued mootorid, hulganiselt abi- ja mugavuselektroonikat ning peenlihvi muuski osas.

Välimuselt sarnanevad kahe istmerea ja tavapäraste ustega C-Max ning sellest 14 sentimeetrit pikem, tagumiste lükanduste ja kolme istmereaega C-Max nüüd rohkem Fordi teiste moodsate mudelitega, kandes näiteks ninal teistelt sama margi mudelitelt tuttavat iseloomuliku kujustusega radiaatorivõret. Sisemuseski tehti muudatusi, lisandus panipaiku ja nutikaid lahendusi.

Viimaste hulgas tasub näiteks mainida võimalust Grand C-Maxi teise rea keskmine iste ühte äärmisesse peita, tekitades nii lastele vaba tee kolmandasse ritta. Kui keskmises reas sõidetakse niikuinii kahekesi, jääb ära äärmise istme nihutamine, ka osutub selline lahendus mugavaks ja ruumisäästlikuks, kui tarvis vedada pikemaid esemeid. Olgu siinkohal lisatud, et viimane rida Grand C-Maxis sobibki vaid väiksematele lastele, teised sinna mõistlikul viisil ei mahu.

Mõlema interjöör on kvaliteetne, juhtimisseadmed hõlpsad kasutada. Varustus sarnaneb osalt S-Maxil pakutavaga, näiteks pakiruumiluugi jalaviibutusega avamine, automaatpidurdi ja MyKey.

Mis puudutab uusi mootoreid, siis 1,6liitrise bensiinimootori vahetas välja 1,5liitrine, mida pakutakse 150- või 182hobujõulisena, sama töömahumuutuse tegid läbi diislid, millel hobujõude kas 95 või 120. Veel on valikus üheliitrise mootori 100- ja 125hobujõulised versioonid, kaheliitrise diisli eri versioonid jm.

Nii proovitud 150hobujõuline diisel (töömaht 2 l) kui ka sama võimas bensiinimootor klapivad hästi C-Maxiga, andes sellele piisava dünaamika mõistliku kütusekulu hinnaga. Diisel esineb mõnevõrra temperamentsemalt (ikkagi 370 njuutonmeetrit 240 vastu), kuid ka bensiinimootor liigutab autot reipalt. Mõlemad töötavad viimisletult ja vaikselt. Keskmine kütusekulu on diislil 4,4 ja bensiinimootoril 6,1 liitrit sajale kilomeetrile.

Veermikus vahetas Ford välja vedrustuspuksid ja häälestas ringi amortisaatorid, seda eesmärgiga parandada juhitavust, aga ühtlasi pakkuda paremat mugavust. Parema roolitunnetuse huvides anti peenlihvi elektrilisele roolivõimendile.

Sõidumulje peamine märgusõna nii C-Maxi kui Grand C-Maxi roolist ongi mugavus. Need saavad suurepäraselt hakkama ka ebatasase teega, probleemiks ei ole ka auklik kruusatee, kuid isoleerivad juhi teest ja autoga toimuvast rohkem, kui ühelt Fordilt ootaks. Teisisõnu, ei ole nii vahetud, kui seda marki autod tavaliselt, aga kindlasti ka mitte halvasti juhitavad.

C-Max ja C-Max Grand tulevad Eestis müügile mai teisel poolel või juuni alguses, hinnad algavad vastavalt 17 200 ja 18 200 eurost. Täpne hinnakiri selgub mai keskel, mil algab autode tellimine. Lugu ilmus ajakirjas 6. mail.

Asjalikud ja praktilised mahtuniversaalid, mille sõiduomaduste rõhk on mugavusel.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindpole teada
MootorR-4 otto, 1499 cm3
Võimsus110 kW (150 kW)
Pöördemoment240 Nm
Käigukast6 käiku, manuaalne
Tippkiirus204 km/h
Kiirendus 9,4 s
Kütusekulu7,8/5,1/6,1 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.