Corsa OPC seob sportlikkuse ja sujuvuse

Opeli väledaim väikeauto Corsa OPC läheb rivaalide vastu mõne ekstrahobujõuga ning pakub nauditavalt sportlikku sõiduelamust, mis ei väsita ka argipäevas.

Opeli sportlikud OPC-mudelid on ka minevikus silma paistnud rivaale ületavate võimsusnäitajatega ja nii pakub ka uus Corsa OPC 207 hobujõudu rivaalide 180–200ga võrreldes. Eks vahe on siiski väike ning peegeldub ka kiirendusajas: 6,8 sekundiga „sajani” on igati respektaabel ja nauditav, ent rivaalid kiirendavad samuti 6,7–6,9 sekundi vahemikku.

Pigem meelitab Corsa mootor oma viimistletud käigu ja tuntava minekuga juba madalatelt pööretelt. Sitkust sel väiksel 1,6liitrisel „turbokal” jagub. Pole imestada, sest gaasipedaali päris põhja pressides annab ajam lühiajaliselt välja 280njuutonmeetrise pöördemomendi tavalise 245 Nm asemel. Innukalt kiirendades teeb pisi-OPC ka urisevat häält, mis kulgeb läbi roostevabast terasest torustiku.

Veelgi enam avaldab muljet see, kuidas Corsa jõu kurvides asfaldile saab. OPC vedrustus tehti tava-Corsadega võrreldes 10 mm võrra madalamaks, muudeti vedrustuse geomeetriat ja lisati uued vedrud-amortisaatorid. 18tolliste rataste külgpidamine osutub muljet avaldavaks, kurvist kiirendades tundub kogu võimsusvaru kiirenduseks muutuvat, midagi ei lähe raisku. Abikäe ulatas siinkohal mehaaniline piiratud libisemisega diferentsiaal, mille toimetamine andis aimu, et uue OPCga võiks ka ringrajal tore olla.

Siinkohal tuleb märkida, et mainitud suuremad rattad, diferentsiaal, Brembo pidurid ja jäigem seade kuuluvad umbes 3000eurosesse sportpaketti. Nimetatud lisadeta baasmudel ei olnud esialgu proovisõiduks saadaval. Siiski oli ka sportpaketiga OPC piisavalt mugav isegi argisõiduks ning 17tolliste ratastega baasmudel sõidab oletatavasti veel sujuvamalt.

Küll kuuluvad kõigi Corsa OPCde varustusse edevuslisad eksterjööris ning toekad Recaro sportistmed interjööris. Viimased pakkusid ülihead külgtuge ja mugavust, ainsa nüansina tahtnuks nende asendit kriipsu võrra madalamaks reguleerida. Sportlikule sõidule pühendudes on sellised pisiasjad olulised. Siinkohal tasub märkida ka käiguvahetusi, mis Opeli inseneride teatel küll seniseist täpsemaiks-lühemaiks reguleeriti, ent ikkagi veel klassi tipptasemele ei küündi.

Uue Corsa OPC hinnad stardivad 20 130 eurost, mis peaks sisaldama ka korralikku varustust, kuigi üksikasjalikku infot esialgu veel pole. Hind iseenesest on pigem soodne. 18 990 eurot maksev Seat Ibiza Cupra on odavam ja 20 500-eurone Ford Fiesta ST peaaegu sama kallis, ent need autod ajavad läbi 180 hobujõuga. Ülejäänud u 200hobujõulised rivaalid on märksa kallimad: Renault Clio R.S. maksab 22 290 eurot, Peugeot 208 GTI 23 500 eurot ja Mini Cooper S 24 450 eurot.

Sportlik, aga igapäevaselt kasutatav väikeauto, mis pakub soodsa hinna eest rivaalidest rohkem hobujõude.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind20 130 eurot
MootorR-4 otto, 1598 cm³
Võimsus152 kW (207 hj)
Pöördemoment245 Nm
Käigukast6 käiku, manuaalne
Tippkiirus230 km/h
Kiirendus6,8 s
Kütusekulu9,9/6,2/7,5 l / 100 km
Hooldevälp30 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.