Peaaegu nagu sõiduauto

Volkswagen Caddy soovib täita nii mitmelapselise pere kui ka ehitustööliste nõudmised.

Varasemate Volkswagen Caddy põlvkondade autosid on praeguseks müüdud kokku üle 1,5 miljoni eksemplari ning edu loodetakse ka uuelt. Selle eesmärgi püüdmiseks ehitas Volkswagen auto, mis proovib meeldida kõigile. Pakutakse näiteks ehitusmaterjalide transpordiks sobivat kaubikuversiooni ja pereautolikku kuni seitsme istmega Kombit, selle kõrval toodetakse veel väiksem seeria matkamiseks mõeldud Beach-versiooni. Esiveoliste Caddyde kõrval on valikus ka nelikveoline ning tulevikus on oodata järge ka selle veelgi maastikusuutlikumale Caddy Crossile. Peale eelpool mainitu on valikus ka 47 sentimeetrit pikema kerega Caddy Maxi. Mootorivalikusse kuuluvad neljas võimsuses kaheliitrised diislid (75–150 hj), kolm bensiinimootorit (1,0, 1,2 ja 1,4 l) ning 1,4liitrine gaasimootor. Kõigi mootorite juurde saab valida kas viie- või kuuekäigulise manuaalkasti või sõltuvalt mootori võimsusest kuue- või seitsmekäigulise DSG automaatkasti.

Caddy neljanda põlvkonna juures rõhutab tootja selgelt soovi lüüa läbi ka pereautona, kuid sellega sõites saab üsna ruttu selgeks, et päris selleks see auto siiski ei passi. Ei loe paraku ka see, kas autol on all punaseks värvitud veljed ja sees värviline armatuurlaud või mitte. Jätkuvalt on Caddyl lehtvedrudega sõltuv tagavedrustus, mis on igati arusaadav kaubikule olulise kandevõime tagamiseks. Caddy kandevõime on tootja sõnul ligikaudu 800 kilogrammi, selle pikema telgede vahega versioon Caddy Maxi saab hakkama ka tonniga. Tööautole vägagi vajalikud näitajad muutuvad veidi küsitavaks lihtsa pereauto puhul, seda enam, et kaubiku juhitavus ja mugavus pole päris samal tasemel näiteks Volkswageni sõiduautodega. Midagi suurt ei saa ka Caddy teelpüsimisele ette heita, kuid sõit sellega jättis kokkuvõtvalt veidi uimase ja kurvides kõikuva mulje. Kaubik mis kaubik.

Kiidusõnu teenib sõiduautolikult vaikne sõitjateruum. Paljudele kaubikutele omast mühinat ja kõminat ei tekkinud Caddys ka kiirteel sõites ning mootorimüra jäi meeldivalt summutatuks nii bensiini- kui ka diiselmootori korral. Caddy baasmootorina kasutatav kaheliitrine 102hobujõuline turbodiisel tegi oma tööd kindlalt ja ilma draamata ka mägistel Lõuna-Prantsusmaa teedel, tasastel Eesti teedel ei jääks see ilmselt hätta üheski olukorras. Võrreldes eelmise põlvkonnaga on uued jõuallikad mõistagi ökonoomsemad, tarbides tootja sõnul sajal kilomeetril kütust kuni 1,2 liitrit vähem. Diiselmootorite säästuversioon BlueMotion pidavat samal distantsil hakkama saama vaid 4,2 liitriga.

Varustustasemeid on Caddyl neli. Baasvarustus Conceptline pakub kiirushoidikut, kuut turvapatja ning linnakiirustelgi käivituvat pidurdusabisüsteemi. Varustustaseme kasvades lisandub mõistagi juhti abistavaid ja ka meelelahutussüsteeme.

Teise tugeva trumbina tasub esile tuua praktilisust. Poolas Poznani tehases ehitatav Caddy üllatab meeldivalt ruumikusega igal istmel, ka lisavarustusena tellitavas kolmandas reas istudes ei tunne ennast ahistatuna, jalgadel on piisavalt ruumi, pea ei käi vastu lage, veidi madalaid seljatugesid aitavad kompenseerida normaalsele kõrgusele seatavad peatoed ning hea mulje jätab ka topishoidjate ja panipaikade rohkus. Suurema pagasi vedamiseks saab tagumised istmed autost välja tõsta ning kokku klappida ka kõrvalistme. Nii tõuseb Caddy mahutavus 3030 liitrini, Caddy Maxil küünib see aga 3880 liitrini. Kauba laadimisel on kindlasti abiks ka lükanduksed, mis on sõltuvalt varustusest kas auto ühel või mõlemal küljel. Külgustest mahuvad sisse kuni 70 sentimeetri laiused esemed, Caddy pagasiruum võtab vastu kuni 1781 millimeetri pikkuseid esemeid, maksimaalne pagasi kõrgus on 1257 millimeetrit.

Veidi püstise juhiistme kõrgust saab parema varustusega autodel reguleerida. Väljavaade on avar ja hea, kõik juhtimiseks vajalik on enam-vähem käepärasel kaugusel. Häirima hakkas keskkonsoolil üsna madalal asuv puutetundlik ekraan, mille jälgimiseks pidi pilgu liialt alla suunama, nii et tee peal toimuv jäi nägemata. Veidi aitas olukorda päästa osade näitude kuvamine juhi ette näidikuplokile.

Caddy hinnad algavad 15 877 eurost (Van), lihtsaima varustusega Kombi saab kätte 16 393 euroga. Varustuse lisandudes kerkib ka hind üsna kiiresti, tippvarustuses Kombi eest küsitakse sõltuvalt mootorist suurusjärgus 4000–5000 eurot rohkem. Pikema telgede vahega Caddy Maxi Van maksab 20 080 eurot ning selle Kombi-versioon alates 20 982 eurost.

Soliidse välimusega praktiline kaubaauto, kuid sõiduomadustelt jääb Volkswageni sõiduautodele alla.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind22 469 eurot
MootorR-4 turbodiisel, 2,0 l
Võimsus75 kW (102 hj)
Pöördemoment250 Nm
Käigukast6 käiku, manuaalne
Tippkiirus172 km/h
Kiirendus12,9 s
Kütusekulu5,3/4,1/4,6 l / 100 km
Hooldevälp2 aastat või 30 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad6
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.