Luksusdžiipide tipptase: uus Audi Q7

Audi Q7 sõidab suure luksusdžiibi kohta uskumatult vilkalt ja on ühtviisi tasemel nii auklikul kruusateel kui ka peegelsiledal asfaldil.

Eelkäijast mõnevõrra väiksem (ligi 4 cm lühem, 1,5 cm kitsam), aga palju kergem (sõltuvalt versioonist kuni 325 kg) Q7 näeb välja varasemast sõiduautolikum. Kaalukaotus kajastub ka disainis: uus mudel paistab sihvakam, loomult mitte nii robustselt jõuline kui varasem. Saledus väljendub klassis tähelepanuväärselt madalas õhutakitsusteguris 0,31.

Kolmeliitrise diiselmootoriga Q7 tühimass on umbes 2,1 tonni ehk ligikaudu sama palju kui BMW X5 võrreldaval versioonil, mille juhitavust on Autoleht varasemalt kiitnud. Ka Q7 tundub sõites palju kergem, kui on seda „paberite järgi”: aktiivvedrustus hoiab kere kaldumast, elektrohüdraulilise võimendiga rool kindlustab piisava tagasiside, nelikroolimine aitab kaasa täpsusele kurvides. Viimasest tõuseb kasu ka manööverdamisel, tagarataste juhitavus vähendab pöörderaadiust kuni meetri võrra. Aeglaselt sõites pöörab süsteem tagarattaid eesmistele vastupidises suunas, kiire tempo korral samas suunas.

Juht saab sõidurežiimide vahel valida, seadistada auto ökonoomseks, sportlikuks või mugavaks sõiduks või jätta kõik automaatika hooleks. Q7 saab tegelikult ka n-ö tavaseades suurepäraselt aru, mida temalt parasjagu oodatakse, suutes summutada kruusatee auke ja tõmbudes parasjagu trimmi, et püsida asfaldikurvides stabiilsena. Ka väheneb auto kliirens kiirel sõidul automaatselt, maastikusõiduks saab selle tõsta aga 24,5 sentimeetrile.

Dünaamilist muljet suurendab kolmeliitrise turbodiisli ja kaheksakäigulise automaatkäigukasti kokkumäng. 272hobujõuline mootor veab ühtlaselt jõuliselt ning käigukast toimetab kiiresti ja sujuvalt. 0–100 km/h teeb see 600njuutonmeetrise pöördemomendiga jõuallikas 6,5 sekundiga, tarvitades tehaseandmetel keskmiselt 5,9 liitrit kütust sajale kilomeetrile. Autolehe proovringi keskmine kulu tuli 7,8 l / 100 km.

Aktiivse keskdiferentsiaaliga nelikveosüsteem jagab veojõudu esi- ja tagarataste vahel tavasõidul suhtes 40 : 60, olles vajadusel võimeline suunama kuni 70 protsenti veojõudu esi- või kuni 85 protsenti tagaratastele. Õhkvedrustusega Q7 võib vedada kuni 3,5tonnist, tavavedrustusega kuni 2,8tonnist haagist.

Sõitjateruum vastab luksusauto standardile: soliidne kujustus, hinnalised materjalid ja eeskujulik koostetöö. Uuendatud multimeediakeskuse MMI juhtimist hõlbustab suhteliselt suur puutetundlik pind keskkonsoolil, kasutusloogika sarnaneb nutitelefoni puutetundliku ekraaniga, selle vahega, et puudete tulemus paistab Audis ekraanilt armatuurlaua keskel. Ka saab autole anda häälkäsklusi.

Arvestades seda, kui palju võimalusi pakub Q7 info- ja meelelahutuskeskus, on igati loogiline, et nende kõigi leidmiseks ja hõlpsamaks kasutamiseks tuli varasemat MMId muuta (ehkki pöördlüliti ja nupud on kah alles). Sama loogiline on see, et uue süsteemiga harjumine võtab teatava aja. Kasuks tuleb süsteemi hierarhiline ülesehitus: mida sagedamini mingit seadistusvõimalust vaja läheb, seda hõlpsamini selle leiab (kliimaseadet reguleeritakse otsenuppudest, sõidurežiime saab muuta otsenupust jne); mida peenemaks muutub seadistus, seda kaugemale menüüdesse tuleb laskuda. Loomulikult leidub varustuses palju juhiabisüsteeme, mida siinkohal üles loetlema ei hakka – võib öelda, et kõik on olemas.

Eesmise ja keskmise rea istmed on mugavad, kolmanda omad (pakutakse nii 5- kui 7-istmelist Q7-t) mitte. Õigupoolest sobivad need elektriliselt pakiruumipõhjast väljaklapitavad istmed pigem lühiajaliseks kasutamiseks kui pikemaks sõiduks. Pakiruum mahutab 770 liitrit.

Audi Q7-t saab hetkel kas eespool kirjeldatud diisliga või kolmeliitrise, 333hobujõulise ottomootoriga, hinnad vastavalt 62 500 ja 64 500 eurot. Baasvarustus on aga üsna napp, Q7 luksusliku olemuse ja kõigi võimaluste nautimiseks tuleb päris palju juurde maksta. Eriti kõrgete nõudmiste korral võib auto hinna lisavarustuse valimisega kahekordistada.

Luksusdžiipide tipptase: võimekas ja viimistletud auto igasugustesse teeoludesse.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind62 500 eurot
MootorV-6 diisel, 2967 cm³
Võimsus200 kW (272 hj)
Pöördemoment600 Nm
Käigukast8 käiku, automaatne
Tippkiirus234 km/h
Kiirendus6,5 s
Kütusekulu6,4/5,6/5,9 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad10
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.