Hästi maskeeritud vana tuttav

Renault Kadjar on ruumikas ja moodsa varustusega, kuid ei paku erilisi üllatusi. Pole ka ime, sest renault’liku disaini all peitub tegelikult eestlaste lemmikauto Nissan Qashqai.

Renault sihib nn crossover’ite turgu kõigist relvadest. Paari aasta eest toodi turule pisike ja ilus Captur, nüüd järgnes keskmise suurusega mudel Kadjar ning peagi on oodata asendust kolmikust kogukaimale, äriliselt läbi kukkunud esimese põlvkonna Koleosele. Kadjari peale võivad prantslased aga suhteliselt kindlad olla, sest tehniliselt on see väga lähedane suurt edu nautivale Qashqaile. Lisaks on neil ju terve aasta olnud aega, et autot edasi arendada.

Väliselt leiab kahe venna vahel erinevusi siiski enam kui sarnasusi: kui Nissan on teravate nurkadega ja kipub isegi sportlikuks, siis Kadjar muudeti pehmemaks ning ümaramaks, kujustus meenutab nii Cliot kui ka Capturit. Renault ise nimetab disaini üheks oma auto põhieeliseks, kuid tõele au andes ei jää Qashqai Kadjarile sugugi alla ja mõjub isegi isikupärasemalt.

Juhile on Kadjar meeldiv kaaslane. Sileda kattega teel sõidab ta väga vaikselt, iste on mugav, nähtavus igas suunas korralik, kõik vajalik asub käepäraselt sõrmeulatuses ja on lihtsalt käsitsetav. Päris ideaalsest jääb küll pisut puudu: näiteks võiks manuaalkasti käigukang liikuda täpsemalt ja lühemalt, klaaskatuse korral tuleb katus pika sõitja peale päris lähedale (selleta on ruumi palju) ning moodne multimeediakeskus sisaldab nii palju valikuid, et kõigi nende selgekssaamine võtab pisut aega. Viimane on praegusel ajal juba vist küll paratamatu, silmad-kinni-intuitiivsus jäi aega, kui keskmise auto armatuurlaual seisis kümme nuppu ja ainsa elektroonilise ekraanina vilkus digitaalkell. Suure plussina on kogu infosüsteem eesti keeles ning täpselt ja arusaadavalt tõlgitud.

Ka kuulub Kadjari (lisa)varustusse palju nutikaid abivahendeid alates liiklusmärkide tuvastamisest kuni võimeka parkimisabisüsteemini. Esimest neist õpib muide väga kiiresti kasutama – võõrastel teedel leiab end tihtipeale näidikupaneeli kontrollimas, et milline kiiruspiirang parasjagu kehtib.

Pikkuses on Kadjar Qashgaiga võrreldes ligi 10 cm kasvanud, see tähendab lisaliitreid pakiruumis ja avarust tagaistmel, kolm istub seal täitsa mugavalt, jalaruumist puudust pole.

Mootorivalik on aga kesisevõitu, sisaldades ainult kolme jõuallikat: 1,5liitrist ja 1,6liitrist diislit ning 1,2liitrist bensiinimootorit. Väiksemat diislit saab kombineerida topeltsiduriga automaatse käigukastiga, suuremat nelikveoga, muud võimalused puuduvad. Tuleval aastal peaks valik siiski laienema, näiteks hakatakse pakkuma tugevamat bensiinimootorit.

Proovitud autodest on 1,2liitrine (130 hj, 14 hj võrra võimsam kui Qashqai oma) piisav pigem linnasõiduks ning erilise jõulisusega silma ei paista. Kui sõidate rohkem suurema koorma või enamate reisijatega ja soovite päris stressivabu möödasõite, on 1,6liitrine diisel tänu märksa suuremale pöördemomendile palju parem valik. Muidugi lubatakse igale Kadjarile silmapaistvat ökonoomsust (diislitel alla 5, bensiinimootoril 5,6 l / 100 km), pardaarvuti oli küll üsna pessimistlik, näidates nii bensiini- kui diiselmootoril rahulikult sõites paari liitri võrra suuremat kulu.

Kadjari nelikvedu on seesama, mida kasutatakse Qashqail ja X-Trailil. See tähendab kolme pöördnupust valitavat režiimi, millest esimesega käib sõit alati esiveolisena, teisega suunatakse tagaratastele kuni 50% veojõust ning kolmas lukustab nelikveo suhtes 50 : 50 kuni kiiruseni 40 km/h. Maastikul aitab hakkama saada tubli 20 cm kliirens, esiveolistele autodele pakutakse maastikusõiduvõimekust parandavat veojõukontrollisüsteemi Extended Grip. Rehvimõõt on kuni 19tolli, kuid neid soovitame pigem vältida. Üsna konkreetne on Kadjar juba 17tolliste ratastega, suuremad muudavad ta tarbetult raputavaks. Kiita võib manööverdusvõimet, linnatingimustes teeb Kadjari väike pöördering tihti rõõmu.

Kadjari hind algab hetkel napilt 20 000 eurost altpoolt, odavaima, baasmudel Life’i hindu praegu veel teada pole, see jõuab turule septembris. Life’i varustusse kuuluvad näiteks konditsioneer, kiirushoidik ja rohke turvavarustus. Praegune „hinnad alates” mudel Zen lisab muu hulgas nahkkattega rooli, parema juhiistme ja valuveljed, järgmine Intens enam-vähem kõik, mida ootaks juba ühelt korralikult keskklassiautolt. Umbes 25 000 euroga saab diisli, EDC-käigukasti ja Intens varustuses Kadjari. Kõik see tähendab, et hinnad on rihitud väga Qashqai-sarnaseks, eri mootorite, käigukastide ja varustustasemete hinnavahe jääb üldjuhul mõnesaja euro piiresse. Turult leiab nii soodsamaid kui ka kallimaid konkurente.

Igati pädev linnadžiip, näeb hea välja, mahutab palju ega maksa liiast.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind29 950 eurot
MootorR-4 diisel, 1598 cm³
Võimsus96 kW (130 hj)
Pöördemoment320 Nm
Käigukast6 käiku, manuaalne
Tippkiirus190 km/h
Kiirendus10,5 s
Kütusekulu5,5/4,6/4,9 l / 100 km
Hooldevälpvastavalt näidikule
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.