Sujuvalt kiire Passat GTE

Pistikuhübriid Volkswagen Passat GTE oskab olla nii äärmiselt sujuv kui ka 218 hobujõu vääriliselt reibas.

Hübriidajami põhikomponendid on 1,4liitrine turbolaaduriga bensiinimootor (166 hj), elektrimootor (115 hj) ja 8,7kilovatt-tunnine akupakk. Süsteemi võimsuseks annab tootja 218 hobujõudu ja kahe jõuallika koos arendatavaks suurimaks pöördemomendiks 400 njuutonmeetrit. Keskmiseks kütusekuluks teatab Volkswagen 1,6–1,7 liitrit sajale kilomeetrile.

Nagu pisitikuhübriidide puhul tavaliselt võib kütusekulu selle sõna otseses tähenduses olla ka null, sest auto suudab läbida teatud vahemaa vaid elektriliselt. Passat GTE puhul on selleks 50 kilomeetrit, edasi hakkab auto tööle nagu tavaline hübriid, kombineerides sisepõlemis- ja elektrimootorit ning laadides akut näiteks pidurdustel. Muide, mootorpidurdus võib olla vastavas töörežiimis nii tugev, et veidi liiklussituatsioone ette aimates ei pea piduripedaali kasutamagi. Kütusekulu kõikus pikemal proovisõidul, sellisel, kus vaid elektriline sõiduulatus ammu läbi, linn ja maantee segamini, viie ja kuue liitri vahel sajale kilomeetrile.

Volkswageni hübriidajam töötab äärmiselt sujuvalt. Bensiinimootori sekkumine käib märkamatult, sama tähelepandamatuks jääb selle väljalülitamine. Sujuvuse eest hoolitseb autole paigaldatud kolmas sidur (kaks on kuuekäigulises DSG-käigukastis), mis lahutab/ühendab sisepõlemismootorit veoskeemist või veoskeemiga. Elektrimootor ehitati kokku DSG-käigukastiga.

GTE-režiimis, selle lülitamiseks paikneb keskkonsoolil nupp, seab Passat esmatähtsaks dünaamika. 0–100 km/h jõuab 1,7tonnise tühimassiga universaal (selline oli prooviauto, GTE on olemas ka sedaanist) 7,6 sekundiga. Kuid sekundid polegi kõige tähtsamad: kui hübriidid kipuvad sageli juhi teest ja autoga toimuvast liigselt isoleerima, siis Passat, eriti sportlikus seades, suudab hoida vahetut suhtlust. Rool muutub otsekohesemaks, gaasipedaal „järsemaks”, käiguvahetushetki planeeritakse sportlikku sõitu silmas pidades ja kui autole lisavarustusest valitud reguleeritavad amortisaatorid, tõmbuvad needki „kangemaks”.

Disainimuudatused on tagasihoidlikud: uus on näiteks radiaatorivõre, eesmine kaitseraud ja nagu teistelgi Volkswageni mudelitel, viitavad C-kujulised leedtuled elektrilisusele. Kuna hübriidajami aku paigaldati põrandasse, jätkub GTEs ruumi nagu Passatis ikka. Pakiruum mahutab nagu tavalisel universaal-Passatil 650 liitrit. Tavamudelist erineb olulisel määral näidikuplokk: tahhomeeter taandus pisikeseks ja asus sinna, kus tavamudelil paikneb jahutusvedeliku termomeeter ning selle asemele tuli energiakulust (või ka tulust) teavitav näidik.

Passat GTE jõuab Eestis müügile järgmise aasta alguses ja hinnad algavad umbes 40 000 eurost. Varustus tuleb rikkalik, vastates tavamudeli Highline tasemele. Akugarantii on kaheksa aastat või 160 000 kilomeetrit, autol endal viis aastat või 100 000 kilomeetrit.

Kiire ja sujuv pisitikuhübriid, hästi varustatud, aga kõrge hinnaga.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindu 41 000 eurot
MootorR-4, otto, 1395 cm³ ja elektrimootor
Võimsus160 kW (218 hj)
Pöördemoment400 Nm
Käigukast6 käiku, automaatne
Tippkiirus180 km/h
Kiirendus 7,6 s
Kütusekuluk 1,6-1,7 l/ 100 km
Hooldevälpvastavalt näidikule
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.