Uus Mustang: sportauto ka argipäevaks

Ford Mustang pakub üht parimat kompromissi sport- ja igapäevaauto vahel, olles parasjagu mugav ja samas piisavalt kiire ning hinnalt võrreldav keskklassi pereautode tipuga.

Siinne lugu puudutab Euroopa turule mõeldud Mustangit, Ameerika versiooni proovisõit ilmus Autolehes 1. aprillil. Ehkki Mustang jääb olemuselt Mustangiks, olgu ta mõeldud millisele turule tahes, erinevad need kaks siiski veel mõne detaili poolest kui vaid seadusest tulenevad tulede nõuded jms. Lisaks on Euroopa mudel veidi väiksema võimsusega, taustaks vastavus heitenormidele (näiteks USA versiooni V-8 arendab 441 hobujõudu, Euroopa omal 421) ja mõistagi erineb kütusekulu euroversiooni kasuks. Ka on Ameerika mudel mõnevõrra kõrgema kliirensi ja pehmema vedrustusega. Euroopa tavaversiooni vedrustusseade vastab ligilähedaselt sportpaketiga varustatud Ameerika mudelile.

Väliselt tunneb euromudeli ära näiteks ka selle järgi, et kapotil puuduvad õhuvõtuavad, põhjuseks teistsugused nõuded jalakäijaohutusele. Ka varustatakse Euroopa mudelid tehases Ameerika versioonidest erinevate rehvidega.

Kuna Ameerika mudeli proovisõit on ilmunud ja ka veebist leitav, siis kõike toona öeldut üle kordama ei hakka, Mustangi põhiomadused jäid ju samaks, nagu ka disaini põhiolemus.

Mustangi versioonivalik algab 2,3-liitrise bensiinimootori ja manuaalkäigukastiga autost. Kui tavaliselt tähendab baasmudel „lahjat suppi”, siis Mustangi puhul mitte. 37 500 eurot maksev auto on kiire, emotsionaalne ja rikkalikult varustatud.

2,3-liitrine mootor arendab 317 hobujõudu ja pakub 432njuutonmeetrist pöördemomenti 3000. pöördel minutis. 0–100 km/h teeb selline Mustang 5,8 sekundiga. Märkimist väärib tehaseandmete järgi kaheksaliitrine keskmine kütusekulu, mis, nagu näitas proovisõit, on täiesti saavutatav ka praktikas.

Madal kütusekulu kuulub kindlasti boonuste hulka, kuid ei ole Mustangi puhul siiski põhiline. Temperamentne iseloom peaks vist olema omadus, mida moodsa Mustangi ostjad ootavad – ja seda nad ka saavad. Turbomootori eripäradest johtuvalt käitub 2,3-liitrine isegi kärsitumalt kui teine jõuallikavõimalus, viieliitrine vabalthingav. Eks oma osa ole madalamatel pööretel pakutaval võimsusel ja momendil, aga ka lihtsalt elavamal ja teravamal iseloomul. Käre helipilt kõrgematel pööretel annab oma panuse, et sportlikku sõitu hindav juht püsiks rõõmsana. Manuaalkäigukasti kangi liikumistee on lühike, lülitused täpsed. Vedrustus suudab kaasa mängida ka ebatasase teega ja pakkuda samas selget tunnetust siledal kattel.

Viieliitrine V-8 klapib Mustangi iseloomuga teatud mõttes isegi paremini kui turboga 2,3ne. Kes suurte vabalthingavatega kursis, ei imesta, et sellega õnnestub linnatempos lonkida palju mugavamalt ja sujuvamalt kui väikese töömahuga ülelaetud jõuallikaga. Samas on varnast võtta lineaarne ja peaaegu lõputuna näiv võimsusvoog: 0–100 km/h teeb selline Mustang 4,8 sekundiga, keskmine kütusekulu on 13,5 liitrit saja kilomeetri kohta.

Maksimaalne pöördemoment 530 njuutonmeetrit saabub 4250-l pöördel minutis, tippvõimsus 6500-l. Siit paistab, et käredamaks sõiduks peab tahhomeetri osuti reipalt püstiasendisse ajama, ning nagu proovisõit kinnitas – juhtuma hakkab palju ja korraga. Täpsed käiguvahetused lubavad hoida mootori muretult õiges pööretevahemikus, kasutamaks ära kõiki tema võlusid, millest põhiline on lühidalt kokku võttes täpselt kontrollitav võimsus – sportliku sõidu vaieldamatu eeldus.

1,7tonnise tühimassiga Mustang suudab liikuda vilkalt, tagaveolisele autole omase aktiivsusega kurvides. Kui aga juhil saab „sportimisest” villand, võib langetada pöörded kuhugi 1500 kanti ning sõita sujuvalt ja vaguralt nagu tänavaautoga tavaliselt.

Niisiis: Mustang ei ole kindlasti parim sportauto, see ei ole ka parim igapäevaauto (seda vist ei pea ütlema, et 2 + 2 istmeskeemiga auto ei sobi lasterohketele peredele, või kuidas?). Kui aga panna kokku kolm omadust – sportlikkus, igapäevane kasutatavus ja hind –, saab vägagi ahvatleva komplekti.

Fordi ametliku esinduse Info Auto müügisalongi jõuavad Mustangid aasta lõpus. 2,3-liitrise hind oli mainitud eespool, soodsaima V-8ga mudeli saab 42 900 euro eest.

Üks paremaid, kui mitte kõige parem mõistliku hinnaga sport- ja igapäevaauto kompromiss.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind37 500 eurot
MootorR-4, otto, 2300 cm³
Võimsus233 kW (317 hj)
Pöördemoment432 Nm
Käigukast6 käiku, manuaalne
Tippkiirus234 km/h
Kiirendus5,8 s
Kütusekulu(k) 8,0 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad7
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.