Sõiduautolikult maastikule

Volkswagen Passat Alltrack kombineerib maastikuauto omadused sõiduautoliku juhitavuse ja sihvaka välimusega.

Passat Alltrack pakub 17,4sentimeetrise kliirensi, 2,2tonnise haagiseveovõime ning mõistagi nelikveoga sedasama, mida paljud n-ö tavalised linnadžiibid, ent mõnel juhul enamgi. Samas ei näe see välja sugugi pontsakas nagu paljudele linnadžiipidele omane. Ilmselt puudus vajadus kujustusega vigurdamiseks, ehkki tavaliselt püütakse just sellega klassile iseloomulikku visuaalset ülekaalulisust peita. Mõningaid maastikusuutlikkust rõhutavaid detaile siiski lisati, kuid ka nendega ei pingutanud Volkswagen üle.

Sõitjateruumis tehti väiksemaid muudatusi: lisati ehisliiste ning paigaldati vaid Alltrackile omased riide ja Alcantaraga kombineeritud polsterdusega istmed. Infoekraan keskkonsoolil kuvab ka maastikusõitjatele võib-olla vajalikku infot, nagu roolinurk, kõrgus merepinnast ning kompassinäit.

Maastikusõiduks leidub ka eraldi programm, mis näiteks häälestab ringi hulga juhiabisüsteeme ABSist alates, aitab laskumistel ning kui autole tellitud reguleeritav vedrustus, viib selle mugavusseadesse. Nelikveosüsteem jagab Haldexi siduri abil veojõudu esi- ja tagarataste vahel vastavalt haardetingimustele, muutes tavasõidul kütusesäästu nimel vedavaks vaid esirattad.

Paraku ei sisaldanud proovisõit Saksamaal Volkswageni ettevalmistatud trassil midagi muud, kui vaid asfaltteid. Viimastel liigub Alltrack vägagi sõiduautolikult ja vilkalt, olles täielikult vaba linnadžiibilikust kohmakusest. Aktiivvedrustusega prooviauto sai ühtviisi hästi hakkama nii kiirteesõiduga kui ka ebatasase asfaldiga väiksematel teedel.

Alltracki baasmootoriks on 150hobujõuline diisel, mida ainsana kombineeritakse manuaalkäigukastiga. Sel 340njuutonmeetrise pöördemomendiga jõuallikal jätkub kergemalt koormatud Alltracki reipaks liigutamiseks rammu parasjagu. Kiirendusaeg 0–100 km/h on 9,2 sekundit, keskmine kütusekulu 4,9 l / 100 km.

Teine proovitud jõuallikas pärines valiku tipust: 240 hobujõudu ja 500 njuutonmeetrit. Kahe turboga mootor veab ühtlaselt ja lõppematuna näiva jaksuga. Kokkumäng seitsmekäigulise DSG-käigukastiga sujub ideaalselt. 0–100 km/h teeb sellega varustatud Alltrack 6,4 sekundiga, keskmiseks kuluks annab tootja 5,5 l / 100 km. Valikus sisalduvad veel 190hobujõuline diisel ja 220hobujõuline bensiinimootor.

240hobujõuline jõuallikas võiks hästi sobida neile, kes kavatsevad kasutada auto 2,2tonnist haagiseveovõimet. Muide, juhtidele, kelle tugev külg pole haagisega manööverdamine, pakub Volkswagen süsteemi, kus tagurdavat autot saab juhtida peeglite reguleerimisnupust nagu joystick’ist, rooli keeramine õigel ajal ja õiges suunas jääb auto hooleks.

Passat Alltracki hinnad algavad 34 919 eurost (150 hj diisel), varustus on rikkalik ka baastasemel. Peamise rivaali Subaru Outbacki hinnakiri stardib 29 500 euro juurest (175 hj, bens.), diiselversioonide hinnad algavad 32 100 eurost (150 hj).

Arvestatav alternatiiv linnadžiipidele: praktiline, tasemel juhitavusega ja hea välimusega.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind42 083 eurot
MootorR-4 diisel, 1984 cm³
Võimsus176 kW (240 hj)
Pöördemoment500 Nm
Käigukast7 käiku, automaatne
Tippkiirus234 km/h
Kiirendus6,4 s
Kütusekuluk 5,5 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.