Uued suled, uus süda

Teistest pikapitest paabulinnulikult edeva välimusega eristunud Mitsubishi L200 uus mudel on veelgi silmatorkavam ning kapoti all podiseb võimsam mootor.

Müügil oldud üheksa aastaga on Mitsubishi L200 ekstravagantse välimuse võlu pisut kuhtunud, aga konkurendid (Amarok, Hilux, D-Max, Ranger) ei saa sellele endiselt ligilähedalegi. Uus mudel teeb mitu sammu edasi ja tänu sellele säilitab Mitsubishi koha pikapite edevustabeli tipus. Tõepoolest, miks peaks tarbesõiduk olema igavalt ja ilmetult kandiline? Seda enam, et hoogne disain ei halvenda kasutusomadusi.

Vastupidi, uue L200 kabiin sai igas suunas sentimeetri-paari võrra ruumikamgi. Tagaiste on mugavam ning lisandus ka jalgeruumi, kuid keskmisele istekohale erilist tungi ei tõuse, sest seal on tagumikualune kõvem ja kõrgem kui äärmistel sõitjatel.

Juhikoha ümberkorraldamisel tehti samme edasi ja tagasi. Isteasend on inimlik, rool seadub neljas suunas ning armatuurlauanäidikud on hõlpsalt hoomatavad, kuid reisiarvesti käsitsemine on ebamugav ja ohtlik. Kui vanal mudelil kuvati keskmise kiiruse, kütusekulu, välistemperatuuri jms näidud keskekraanile, siis nüüd leiab need näidikuplokist. Näite saab vahetada spidomeetri juurde paigutatud pisikese nupuga, mille vajutamiseks peab lükkama käe roolikodarate vahelt läbi. Sellise, 1990ndatest meenuva lahenduse aeg võiks lõpuks ümber saada, sest valikunupp oleks vabalt mahtunud ka roolile raadio-, kiirushoidiku- ja telefonilülitite kõrvale.

Vana L200 sai sugeda nõrgavõitu (136 hj, 314 Nm) mootori eest. Too 2,5liitrine turbodiisel asendus 2,4liitrise täisalumiiniumjõuallikaga (kaks nukkvõlli, 16 klappi, ühisanumotsepritse, Euro 5), mille nõrgemgi versioon ületab eelkäijat selgelt (154 hj, 380 Nm). Valikus on ka võimekam variant, millel 181 hobujõudu ja 430 njuutonmeetrit.

Peale mootori vahetati välja käigukastid – nüüd on valikus kuuekäiguline käsi- ja viiekäiguline automaatkast. Nelikvedu on lülitatav, keskdiferentsiaal lukustatav ning rasketes oludes aitab aeglusti. Tehnika poolel jäi aga ka parandamisruumi, sest tagasild on endiselt pikapile tüüpiline jäik, lehtvedrude ja trummelpiduritega anakronism.

Sellise veermiku ja kuni 1035kilogrammise kandevõime tõttu pole ime, et uus L200 sõidab sarnaselt eelkäija ja konkurentidega ebamugavamalt kui paljud džiibid. Jäik tagavedrustus klopib sõitjaid koormata sõites üsna julmalt ning suurte, kõrge profiiliga rehvidega (Bridgestone Dueler H/T, 245/65R17) rattad kipuvad järjestikku asuvail teekonarustel kontrollimatult põrkama. Vanamoelise maastikuauto sõidutunnet süvendab aeglane rool. Ebatasasel asfaldilgi (kruusateest rääkimata) teeb sõidu mugavamaks nelikveo sisselülitamine (seda võib teha kuni 100 km/h sõites). Siis muutub pikap stabiilsemaks, kuid muidugi kerkib ka kütusekulu.

Maastikul on nelikvedu muidugi hädavajalik, sest kerge pära ja tagaveoga kaugele ei pressi. Kliirensit on autol kasin 20 cm, kuid veetakistuse sügavus võib olla 60 cm. Niiskes liivas rassides osutusid nõrgimaks lüliks rehvid – muster täitus silmapilkselt ning rattad hakkasid tühja lööma. Porisel metsaveoteel oli auto hulga tublim, sumades vapralt läbi sügavate roobaste ja mülgaste. Lõpuks hakkaski nappima kliirensit. Manööverdusvõimegi pani juukseid kitkuma, sest paksus padrikus ümber pöörates kulus ilmatu aeg, enne kui 5,3 meetrit pika ja 11,8meetrise pöörderingiga autojuraka nina taas tuldud suunda sai sätitud.

Siledal asfaldil sõites juht L200 puudusi ei taju. Tuule- ja rehvimüra on suhteliselt vähe ning madala surveastmega (15,5 : 1) mootor ei tee väga teravat diislikolinat. Automaatkastiga proovisõiduauto pöörded olid maanteel mõistlikud (100 km/h 1900 p/min), kuid aeglasemalt sõites saabus üllatus – linnakiirusel lülitub gaasipedaali vabastamisel vabakäik. Vabaveeremisega üritab auto ilmselt kütust säästa ning selle omadusega on võimalik harjuda. Mootorpidurduseks peab käigukangi tõmbama käsilülitusasendisse.

1,9tonnise tühimassiga sissesõitmata auto kütusekulu tuli proovisõidul (linna- ja maanteesõit suhtes 60 : 40, lisaks tunnike maastikul ukerdamist) ootuspärane, 9,4 l / 100 km. Ootusi ületab aga L200 varustus. Kõigil versioonidel on seitse turvapatja, kiirushoidik, elektriaknad, kliimaseade, esiistmesoojendid, astmelauad ja raadio, kuid odavaimal pole ESPd.

Maastikuauto aseaineks on L200 kehv valik, aga nelikveoliste pikapite seas on ka uus mudel tegija.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind30 800 eurot
MootorR-4 diisel, turbo, 2442 cm3
Võimsus133 kW (181 hj)
Pöördemoment430 Nm
Käigukast5 käiku, automaatne
Tippkiirus177 km/h
Kiirenduspole teada
Kütusekulu7,2 l / 100 km
Hooldevälp20 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad7
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.