Nišiauto Eesti oludesse

Subaru toob turule Impreza ja Outbacki vahele jääva uue universaali Levorg, mida müüakse ainult ühes versioonis. Õnneks just sellises, nagu eestlastele meeldib.

Subaru tänavune suuruudis Levorg tuleb turule ühesainsas versioonis: universaalkere, 1,6liitrise turbomootori, variaatorkäigukasti ja muidugi nelikveoga. Kuigi varustustasemeid on kolm, erinevad needki vähe. Juba baasmudel saab kaasa varustuse, mida mõni teine pakub kui tippmudelit, järgmine lisab veel uhkema multimeediasüsteemi ja viimane 18tollised rattad, katuseluugi ning elektrilised nahkistmed.

Kõik see maksab 4,7meetrise auto kohta küllaltki palju: alates 26 400 eurost kuni 29 900 euroni. Kuid kui soovida just säärast komplekti – nagu nelikveo- ja Subaru-lembesed eestlased väga sageli soovivadki – siis palju alternatiive, eriti veel odavamaid, polegi. Toogem võrdluseks üldrahvalik lemmik umbes sama suur Škoda Octavia universaal. Selle hind algab tervelt 10 000 eurot madalamalt, aga võrreldava automaatkasti-nelikveoga auto hinnad jäävad 25 190 ja 29 700 euro vahele.

Subaru püüab Levorgiga tagasi võita kliente, kes läksid kaotsi neljanda põlvkonna Legacy tootmise lõppemisega. Uus mudel sai paljude jaoks liiga suur (samuti kole ja seest odavavõitu) ning seega peaks kompaktsemale ja soodsamale universaalile kliente leiduma küll. Jaapanis, kuhu Levorg algselt plaanitud oli, igal juhul leidus, sest uut mudelit müüdi seal üle igasuguste prognooside edukalt. Subaru meediatöötajad toovadki eri versioonide puudumise põhjusena välja selle, et esialgu ei plaanitud Levorgi üldse Euroopas müüma hakata ning kui siinsete esindajate veenmine korda läks, anti neile just selline auto nagu nüüd müügil.

Levorgi väliskuju on uus, kuid näiteks veermik ja samuti ninaosa koos suure õhukoguriga võeti üle kiirelt WRX STI-lt. Sportlikkusest räägib ka tehaseinfo ning lisaks toimus pressiesitlus peamiselt ringrajal. Kõige selle pärast tundub eriti veider, et manuaalkäigukasti vajalikuks ei peeta. Jah, Subaru ketiga CVT-kast on variaatorite seas üks paremaid ning jäljendab hästi ka „tavaautomaadi” käiguvahetusi, kuid kahtlemata hindaks mõnigi entusiastlikum juht ühes erksa mootori ja nelikveoga manuaalkasti rohkem.

1,6liitrist turbomootorit esitleti esmalt just Levorgil. See on välja arendatud Foresteri kaheliitrisest jõuallikast, annab 170 hobujõudu, 250 Nm ja kiirendab Levorgi sajakilomeetrise tunnikiiruseni 8,9 sekundiga. Boksermootorile tüüpilist urinat see ei tee ja ringrajal võiks jõudu ju rohkemgi olla, kuid kokkuvõttes liigutab autot siiski täiesti veenvalt. Kütusekulu tundub samuti kõrgevõitu, keskmiselt 6,9–7,1 l / 100 km, kuid kui panna see nelikveoliste ja automaatkastiga autode taustsüsteemi, siis on täiesti tavaline.

STI-taust tuleb Levorgi roolis välja väga ilmekalt. Juba esimestel meetritel avaldab muljet täpne rool ja konkreetne juhitavus, uus Subaru sõidab hästi ringrajal ning on mõistagi nauditav ka tavaliikluses. Seejuures ei saa positiivse üllatusena veermikule ette heita liigset jäikust. Sellele vaatamata soovitame pigem jääda 18tolliste asemel 17tolliste rataste ja kitsamate rehvide juurde. Nendega on Levorg veel mugavam ja ühtlasi väiksema rehvimüraga. Muidu tõhusa müraisolatsiooni juures hakkas lõpuks just kõrgevõitu rehvimüra häirima.

Ruumikuses toob Subaru Levorgi võrdluseks taas 4. põlvkonna Legacy: selle tagaistmel olevat ruumi vähem olnud. Kitsavõitu pidi see auto olema, sest kaks 185 sentimeetri pikkust sõitjat Levorgis üksteise taha väga hästi istuma ei mahu, kuid kui nii pikki sõitjaid iga päev ei vea, siis kitsaks see auto ka ei jää.

Ennustame müügiedu: Levorgiga on hea sõita, ta on piisavalt praktiline ja väga korraliku varustusega.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind29 900 eurot
MootorB-4 bensiin, 1599 cm³
Võimsus125 kW (170 hj)
Pöördemoment250 Nm
Käigukastvariaator
Tippkiirus210 km/h
Kiirendus8,9 s
Kütusekulu8,5/6,3/7,1 l / 100 km
Hooldevälpnäidiku järgi
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.