Gran Tourer imet ei tee

5 + 2-kohaline BMW Gran Tourer võtab pardale seitse inimest, kuid sarnaselt sama suurte konkurentidega on sel juhul tagaridades kitsavõitu kõigil viiel sõitjal.

Kuidas mahutada 4,5 meetri pikkusse autosse mugavalt seitse täiskasvanut? Küsimusele pole siiani vastust leidnud Opel ega Ford ning sarnaselt Zafira ja Grand C-Maxiga jääb vastamisega jänni ka BMW Gran Tourer. Ega’s muidu nimetata selle klassi mahtautot tõe huvides 5 + 2-kohaliseks, et märkida kolmanda rea sobivust vaid lastele.

Kui suruda BMW tagaritta 170 cm pikkune sõitja, istub ta seal, põlved püsti, ning palub keskmise rea istmeid ettepoole nihutada, et saada natukegi hingamisruumi. Nihutuse tulemusel kahaneb ka teise rea põlveruum selliseks, mis pikakasvulise kurtma paneb. Plussina mahuvad Gran Toureri teises reas istujate jalalabad lahedalt esiistmete alla. Ka siis, kui need on langetatud madalaimasse asendisse. Juht teeb seda kindlasti, sest madalal istudes on autotunnetus parem ning isegi mahtuniversaalis on sel mõtet, kui auto on BMW.

Gran Tourer sõidab nimelt üle ootuse reipalt ja innukalt. Rool on kiire ja terane ning jäigavõitu vedrustus toredalt progresseeruv, siludes teravamate konaruste tõuked peaaegu olematuks. Väga auklikul kruusateel kostab siiski ka häälekamaid põntsatusi ning lahtisel klibul on ESP nõrganärviline, sekkudes juba siis, kui põhjus alles tekkimas.

Kui võrdlustestis (AL nr 39) osalenud pisikeselt diislilt polnud palju oodata, siis proovitud kaheliitrine bensiiniturbo on teine tera. Suurim pöördemoment on saadaval 1250 p/min juures ning kaheksakäiguline automaatkast kasutab seda võimalust püüdlikult. Vahel isegi liiga, sest hetketi tajub juht juba kerget jõuetusvibratsioonigi. Käigukasti kolmest töörežiimist säästlikemal (EcoPro) läheb auto gaasipedaali vabastamisel vabakäiguga veerema ning pedaali uuesti vajutades haagitakse vedu taha siidise sujuvusega.

Peamiselt maanteel (külavahe kruusarajast 110 km/h piiranguga kiirteeni) tehtud proovisõidul oli keskmine kütusekulu 6,8 l / 100 km, mis, arvestades tormist ilma ja ligi 1,6tonnist tühimassi, on hea tulemus.

Head pole aga öelda rehvimüra ning juhi väljavaate kohta. Esimese vastu võiks aidata loobumine edevaist lisavarustusratastest (prooviautol 18tollised, rehvideks 225/45-mõõdus Michelin Primacy 3), aga ringristmikul ja järsus kurvis segavaist jämedaist A-piilareist ei saa lahti ka ükskõik kui suure lisatasu eest.

BMW pole kuigivõrd ruumikam kui rahvalikku marki konkurendid, kuid nooblima hõnguga ja palju kallim.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind32 500 €
MootorR-4 otto turbo, 1998 cm3
Võimsus141 kW (192 hj)
Pöördemoment280 Nm
Käigukast8 käiku, automaatne
Tippkiirus222 km/h
Kiirendus7,6 s
Kütusekulu7,5/5,3/6,1 l / 100 km
Hooldevälpvastavalt näidikule
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.