Peugeot’ supersäästja

Värskendatud Peugeot 208 ühes väikese diiselmootoriga on üks kõige ökonoomsemaid autosid, mida osta saab.

Peugeot’ väikeauto läbis mudelivärskenduse, mis tõi pisut moodsama esi- ja tagaosa, täienenud varustuse ja uued varustusepaketid, kuid peamine, mida Peugeot uuenenud 208 puhul rõhutab, on säästlikud mootorid. Kõige ökonoomsema versiooni keskmiseks kuluks märgitakse vaid 3,0 l / 100 km ning kõige janusema omaks 4,5 l / 100 km (1,6 BlueHDi ECO ja 1,2 Turbo PureTech).

Hiljuti korraldati üle Baltikumi ka terve rida 1,6liitriste diiselmootoriga autode ökonoomse sõidu võistlusi, mille parimad läbisid tunduvalt vähem kui kolmeliitrise kütusekuluga. Tehas lubab 73kilovatise (99 hj) mootoriga autole maantee-, keskmist ja linnakulu vastavalt 3,2, 3,4 ja 3,8 l / 100 km. Seega: kahtlemata on nii säästlikult võimalik ka sõita.

Mainitud 1,2liitrist kolmesilindrilist bensiinimootorit oleme varem kiitnud – turule tulles oli tegemist kindlalt ühe parima kolmesilindrilisega. Nüüd proovitud neljasilindriline diisel kinnitab taas Peugeot’ oskust valmistada suurepäraseid väikeseid jõuallikaid.

208 BlueHDi viiekäigulise käigukasti ülekanded on valitud sellised, et mootor töötaks pidevalt väga väheste pöörete juures. Näiteks toimub suur osa linnasõidust kolmanda käiguga, pöörded 1200–1600 vahel ning maanteel on 90 km/h sõites pöörded täpselt 1500 peal.

Nii väikese diiselmootori puhul tundub see pisut imelik, kuid praktikas toimib väga hästi, sest Peugeot’ diisel on hämmastavalt paindlik. Isegi 1000 pöörde juures veab vastu tõrkumata ning alates 1500 pöördest jaksab juba väga reipalt kiirendada. Käigukangi liikumine võiks küll olla natuke lühem ja lülitumine täpsem.

Proovisõiduauto näitas keskmist kütusekulu 4,5 l / 100 km, kuid säästliku sõidu võtteid kasutades saaks selle poole liitri kuni liitri võtta kindlasti madalamaks. Ökovõidusõidu vähem kui kolmeliitrised kulunäitajad nõuavad küll juba üsna ekstreemseid sõiduvõtteid eesotsas väga madala kiirusega sõitu maanteel.

208 sõitjateruum on tänu armatuurlauale üsna omanäoline: imepisike rool, mille kohal seisab näidikupaneel, ja selle kõrval suur puutetundlik ekraan, mille all omakorda eraldi kliimaseadme juhtpaneel. Sellise kombinatsiooni kasutusmugavus (ühes rooli ja rooli taga asuvate juhtnuppudega) on täiesti hea, kuigi mõnel puhul on kurdetud, et rool varjab näidikuid.

Ergnoomsusele saab siiski ühe etteheite teha: pedaalid on paigutatud üksteisele nii lähedale, et suurema kinganumbri puhul takerdub gaasijalg kogu aeg vastu piduripedaali. Naisterahvaste väiksema jala puhul pole see ehk probleem, talvesaabastega mees võib aga päris hädas olla.

208 mudelivalikule kehtivad praegu kampaaniahinnad, baasmudeli saab kätte vähem kui 10 000 euroga ning tippmudeli kuuekäigulise automaatkastiga auto 14 900 euroga. Kõrvalolevas tabelis toome nagu ikka ära tavahinnad.

Asjalik ja väga ökonoomne auto. Praeguse soodushinna juures igal juhul hea ost!

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind16 400 eurot
MootorR-4, diisel, 1560 cm³
Võimsus73 kW (99 hj)
Pöördemoment254 Nm
Käigukastviiekäiguline manuaalne
Tippkiirus187 km/h
Kiirendus10,7 s
Kütusekuluk 3,4 l/ 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad6
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.