Talisman otsib oma kohta

Moodsa aja keskautod on kõik ruumikad ja mugavad, enamik neist ka hea välimusega. Millised võiksid olla Renault Talismani šansid läbi lüüa?

Renault ütleb, et Talisman ei ole Laguna ega Latitude’i järglane, vaid täiesti omaette sõiduk. Nii või teisiti, 4,85 meetri pikkust sedaani ei saa pidada automaailmas millekski seninägematuks, nagu vahel turundustekste lugedes tundub, aga neist kahest erineb Talisman tõepoolest märkimisväärselt.

Esmalt disain: selles on iseloomu, julgust ja jõudu. Kujustuses mängib Talisman küllap paljude jaoks mõnegi tagasihoidlikuma välimusega rivaali üle. Liigne uhkeldamine osutuks konservatiivse iseloomuga keskautode seltskonnas kahjulikuks ning sellest Talisman ka hoidub.

Renault (tegelikult kõigi Prantsuse markide) võluks on omapärased võtted sisekujustuses, samuti info- ja meelelahutussüsteemide kasutamisel. Meenutagem siinkohal hea sõnaga näiteks Talismani kauge eelkäija Renault 25 „kosmoselaeva” armatuurlauda ning kõnesüntesaatorit.

Talismani sisemus on omanäoline, kuid mitte ekstravagantne. Kesksel kohal paikneb puutetundlik ekraan (mille funktsioone saab tegelikult juhtida ka pöördlülitilt keskkonsoolil) ning selle all kliimaseadme otseteenupud. See komplekt, koos muuski mõttes maitseka ja hästi viimistletud tervikuga lubab Talismanil rivaalidega rinda pista ja mõndagi neist edestada.

Siiski tuleb lisada, et seadistusvõimalusi leidub palju ja menüüdes eksimisvõimalusi samuti. Kui need nüansid on aja jooksul õpitavad, siis suuremaks häirijaks osutusid proovisõidul süsteemi mõttepausid, mis kaasnesid aeg-ajalt ühelt menüüvaatelt teisele minekul. Ei, need ei olnud pikad, kuid liikuvas autos siiski häirisid.

Ruumikusega on kõik hästi nii eesmises kui tagumises istmereas, pakiruum mahutab 608 liitrit, mis on samuti korralik tulemus.

Sõiduomadustes on Talismanil üks tugev trump lauale lüüa – nelikroolimine. Väikesel kiirusel pööravad tagarattad eesmistega vastassuunas, vähendades pöörderingi, suuremal samas suunas, lisades sõidumadustesse aktiivsust.

Mugello autodroomil õnnestus proovida põikekatse läbimist nelikroolimisega Talismaniga ja n-ö tavalise, vaid esirattaid pöörava mudeliga. Vahe oli juba kiirusel 60 km/h selgelt tunnetatav, takistuse vältimine õnnestus nelikroolimisega märkimisväärselt hõlpsamalt. Nelja ratast pöörav süsteem 4CONTROL kuulub tipmisse varustuspaketti Initiale Paris, sellest aste madalamasse saab selle tellida 1920 euro eest.

Süsteem nimega Multi-Sense jagab auto omadused eraldi peatükkidesse märgusõnade säästlik, mugav, neutraalne, sportlik ja personaalne alla. Ühe või teise valimine mõjutab hulka seadistusi, armatuurlaua valgustusest kuni amortisaatorite jäikuseni. Personaalse alla saab mõistagi endale sobiva komplekti kokku panna.

Autoga toimuvad muutused programmide valikul on päris ulatuslikud: sportlikult jäigast seadest pehme õõtsumiseni. Üks jäi siiski häirima, olgu seade milline tahes – vedrustus ei tulnud piisavalt hästi toime teravate ebatasustega, nagu põikipraod ja asfaldilapid, eriti kui selliseid tuli ületada kurvides. Löögisummutus jäi puudulikuks ning sellest tulenevalt halvenes juhitavus. Võimalik, et kui varustusse Initiale Paris kuuluvate 19tolliste velgede ja sportlikult madalate rehvide asemel veerenuks auto komplektiga „väiksem velg – kõrgem rehv”, käitunuks Talisman harmoonilisemalt.

Prooviautode parki kuulusid vaid tippmootoritega autod: seega saab jagada muljeid 200hobujõulisest bensiinimootorist ja 160hobujõulisest diislist. Esimene kiirendab Talismani paigalt „sajani” 7,6 sekundiga ja tarvitab tehaseandmetel keskmiselt 5,6 liitrit kütust sajal kilomeetril. Mootori käiguomadused on viimistletud, koostöö seitsmekäigulise topeltsiduriga automaatkäigukastiga õnnestub probleemideta. Iseloom? Jõuline, aga mitte eriti temperamentne.

Diislil on võimsust vähem, aga pöördemomenti rohkem, 380 njuutonmeetrit 260 vastu. Ehkki 0–100 km/h aeg jääb tagasihoidlikumaks (9,4 sekundit), pakub elulistes situatsioonides just diisel paremat dünaamikat. Keskmine kütusekulu on Renault’ teatel 4,4 l / 100 km.

Mis puutub hinnakirja, siis siin annab Talisman teatavas mõttes rivaalidele edu, teistpidi jälle ei anna kah. Esimest ses mõttes, et hinnakirjast puudub baasmudel selle sõna tavatähenduses (väike bensiinimootor, napilt varustust), vaid loetelu algab 22 690 eurost 110hobujõulise diisliga ja varustust tuleb kaasa juba paljude jaoks piisavalt.

Küllap saab eelnimetatud versioonist populaarsemaks järgmisel, Zen-varustustasemel mudel, mille varustusnimekiri on pikk – sisaldades näiteks eespool nimetatud Multi-Sense-süsteemi, massaaživõimekusega juhiistet jpm ning 160hobujõulist diislit koos automaatkäigukastiga – ning mis maksab 28 590 eurot. See hind, detailidesse laskumata, on sarnane näiteks võrreldava Ford Mondeo, Škoda Superbi ja teiste rivaalidega.

Küll aga sisaldab Talismani varustusnimekiri ühte „kiiksu”, selle kõik värvid peale valge kuuluvad lisavarustusse hinnaga 620 või 820 eurot.

Stiilne keskklassi sedaan, mille sõiduomadused võiksid olla nüanssides viimistletumad.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind28 590 eurot
MootorR-4 diisel, 1598 cm³, turbo
Võimsus118 kW (160 hj)
Pöördemoment380 Nm
Käigukast6 käiku, automaatne
Tippkiirus215 km/h
Kiirendus9,4 s
Kütusekulu5,0/4,0/4,4 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.