Mootor väiksem, võimed suuremad

Võimsam, võimekam, turvalisem, ilusam ja mugavam, aga ikkagi jääb Nissan Navara pikap väikeseks veoautoks, mitte ei muutu luksusdžiibiks.

Nissanil oli viimane aeg Navarat uuendada, sest praeguse põlvkonna pikap ilmus müügile kümme aastat tagasi. Euroopa turu 120 000 – 130 000-autolisest pikapite aastamüügist tahetakse oma osa võtta tänu uue mudeli NP300 juures tehtud uuendustele. Navara on endiselt ehitatud raamile, saadaval pool- ja täispika kabiiniga, taga- ja nelikveolisena ning sõltuva tagavedrustusega, ning evib enam kui tonnist kandevõimet. Haagise suurim mass kerkis nelikveolistel versioonidel 3,5 tonnini, mistap Navara peab ses vallas sammu klassi vägevamatega (Ford Ranger, Isuzu D-Max) ning häbenema ei pea ka veokasti mõõtmeid (sõltuvalt kabiini suurusest on kasti pikkus 175 või 154 cm – esimesel juhul see kahanes 11, teisel kasvas 3 cm võrra).

Kuna Euroopas müüdud Navaradest on siiani 90% olnud nelikveolised ja 80% pika kabiiniga (Double-Cab, DC), nähtigi rohkem vaeva just sellise versiooniga. Senine 2,5liitrine diisel (144 või 190 hj) asendati Renault’ kaubikult laenatud 2,3liitrisega, kuid selle 160hobujõulise põhiversiooni kõrval saab vaid DC-le ka kahe turboga 190hobujõulise variandi, mille võib kuuekäigulise käsikasti kõrval liita seitsmekäigulise automaatsega. Mootorivalikust kadus kolmeliitrine 231hobujõuline V-6-diisel.

Automaatkasti ja võimsama mootori võimaluse kõrval on DC kolmas eripära mitmikhoobade ja keerdvedrudega tagavedrustus (poolpika kabiiniga autol on endiselt lehtvedrud). See peaks lisamugavust pakkuma eelkõige tagaistmel sõitjaile, kuid samas on kandevõime endiselt 1047–1062 kilogrammi.

Kivirahnudega kaetud ja vihmast kohati ära uhutud kruusasel mägirajal on uus DC eelkäijast tublisti pehmem ja intelligentsemalt käituv sõiduriist, mis ei raputa sisikonda enam päris segamini. Auklikul asfaldil kiiremini sõites saab aga selgeks, et sõiduautoliku džiibi kannule Navara endiselt ei küündi, sest (trummelpiduritega) talasild koos 18tolliste ratastega (rehvid 255/60) tähendab suurt vedrustamata massi, mis kipub teekonarustel omapäi hüplema ning autot ja sõitjaid raputama.

Veoautolikku fiilingut süvendab mootori ja käigukasti koostöö. Kahetonnine auto läheb liikvele raskelt ning jõuallika mühiseva ohke saatel. Käsikastiga autos on käiguvahetuskäel tööd tublisti, sest suurim moment on saadaval vahemikus 1500–2500 p/min ning palju üle 3500 p/min mootor teha ei taha. Automaatkastiga on juhi põli parem, aga käigud vahetuvad väikese viivitusega: mingist bmwlikust kiirusest-sujuvusest pole mõtet unistada. Teiste pikapitega kõrvutades pole Navaral aga häbeneda midagi. Sõidumüra on vähemalt suvisel asfaldil vähe ja dünaamikatki küllaga. Telgede vahe viiesentimeetrine kärbe koos esisilla muudetud konstruktsiooniga vähendas ka pöörderingi läbimõõtu (13,1 m) terve meetri võrra ning uus mootor on säästlik. Isegi automaatkastiga jäi keskmine kulu 7,5 l / 100 km juurde, kuigi teekond viis läbi paljude külade-linnade ning kiirteel kerkis kiirus 140 km/h ligi.

Navara juhikoht on hästi korraldatud, kuid rool seadub vaid püstsuunas. Tagaistme seljatugi on mugava 23kraadise nurga all ja jalgeruumi leidub piisavalt, aga istmepadi on pikaks reisiks liiga madalal, sundides sõitja põlved püsti. Istmepadja saab üles käänata, tekitades esiistmete taha suure pagasiruumi. Kummalise kokkuhoiuna on laekäepidemete juurest kadunud rõivanagid.

Tipmise Navara saab varustada uhkelt. Leedlähi- ja -kaugtuled on nii võimsad, et sarnanevad ksenoonidega, navi peab sõidutempoga hästi sammu ning hajameelse juhi päästab kokkupõrkest kiirushoidiku automaatpidurdus. Maastikusõitu hõlbustavad mägipidur, nõlvaltstardiabi, aeglusti ning pidurite abiga imiteeritav esi- ja tagasilla diferentsiaalilukusti. Küsitavam on auto ümbrust kuvava kaamerasüsteemi kasulikkus, sest keskekraanile ilmuv pilt on väike, moonutatud ning kehva eraldusvõimega, rääkimata sellest, et porist ei oska kaamerad ennast ise puhastada.

Kuna NP300 tootmine algab Barcelonas detsembris ning Eestisse jõuab see parimal juhul jaanuari lõpus, pole hinna ega varustuse kohta veel suurt midagi teada peale lubaduse, et kõigil versioonidel peaks olema seitse turvapatja, eelmainitud maastikusõiduabilised, automaatne hädapidur, veokonks ja elektriaknad. Senise Navara DC hinnakiri algas 25 990 eurost, kuid NP300 parem varustus võib tuua hinnatõusu.

Navara sai parem kui varem, aga sõidab endiselt veoautolikumalt kui hea džiip.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hindpole teada
MootorR-4 diisel biturbo, 2298 cm3
Võimsus140 kW (190 hj)
Pöördemoment450 Nm
Käigukast7 käiku, automaatne
Tippkiirus180 km/h
Kiirendus10,8 s
Kütusekulu8,7/6/7 l / 100 km
Hooldevälp2 aastat või 30 000 km
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad0
Turvapadjad0
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.