Sobivalt sportlik

Hyundai i30 uus turbomootoriga tippversioon pole karmikoeline jõujuurikas, vaid meeldivalt kiire, mugav ja kasutajasõbralik.

Kolm aastat pärast müügiletulekut läbis Hyundai i30 kerge mudelivärskenduse, mis tõi kaasa pisut kohendatud välimuse-vedrustuse-varustuse ja jõuallikad. Samuti teatud mootoritega koos ka uue seitsmekäigulise topeltsiduriga käigukasti. Suurima uudisena lisandus turbolaetud sportlik tippversioon i30 Turbo.

i30 sõsarmudelil Kia Cee’dil oli sarnane juba ammu olemas (Cee’d GT) ning Hyundai kasutab sama mootorit, kuigi, tõsi küll, pisut madalamas forsseeringus. Kui Cee’dil on 204 hobujõudu ja 0–100 km/h teeb see 7,6 sekundiga, siis i30 Turbo vastavad näitajad on 186 hobujõudu ja 8,0 sekundit.

Tavamudelist erineb Turbo palju enama kui ainult mootori poolest: alates disainielementidest, nagu punased ribad kaitseraudade alaservas, topeltsummutiotsad ning suuremad-uhkemad veljed, kuni punaste tikandite ja sportistmeteni sõitjateruumis ning Nürburgringil lihvitud vedrustuseni välja.

Sõiduelamus vastab üsnagi nii varem Hyundaidega sõitnu kogemustele kui ka tehnilistest andmetest kajastuvale. Vedrustus on sportliku iseloomuga, aga üsnagi mugav. Kui autol oleks veel 18tollistest väiksemad rattad ja kõrgemad rehvid, siis arvatavasti lausa silmapaistvalt mugav.

Mootor jaksab vedada reipalt ning tagab vajadusel äkilised kiirendused, kuid võimsamatele GTIdele, mille kiirus võib kohati päris ehmatav olla, i30-st vastast pole. Sarnane teema jätkub sõitjateruumis: sportlikkust jagub – näiteks istmed on ilusad, vormikad ja hoiavad hästi paigal –, kuid sellega pole üle pingutatud.

Üldiselt meeldiva terviku juures saab paari nüanssi siiski ka ette heita. Vaatamata tavamudeliga võrreldes teravamaks muudetud roolisüsteemile on see endiselt tuim ning siin pole abi ka kolmes astmes reguleerimisvõimalusest. Kuigi üldpilt on kena, kohtab i30-s endiselt päris odavanäolist plasti. Ka on teised tootjad eest ära läinud säästlikkuses: i30 Turbo neelab tehase andmeil keskmiselt 7,3 l / 100 km, samal ajal kui isegi võimsamad rivaalid saavad üldjuhul hakkama liiter-kaks vähemaga.

Ruumikuses i30 Turbo tavamudelile alla ei jää, ruumi on mõistlikult nii tagaistmel kui ka pakiruumis. Klaaskatuse puhul võib päris pikakasvulistel tagaistmel pearuumi siiski pisut nappida. Klaaskatus on muide ka peaaegu ainus asi, mida Turbole lisana pakutakse, kõik muu alates kroomitud ukselinkidest kuni biksenoonesituledeni kuulub baasvarustusse.

Kõige selle kohta on hind igati mõistlik: 21 990 eurot. Otsestest konkurentidest maksab näiteks 190hobujõuline Nissan Pulsar 22 590 eurot ja 205hobujõuline Peugeot 308 GT 24 400 eurot. i30 Turbo kõige ohtlikum rivaal tuleb aga n-ö samast majast. Seesama eespool mainitud sarnaste omadustega, kuid võimsama mootoriga Kia Cee’d GT on Hyundaist 1000 eurot odavam!

Asjalik kompaktne auto, millele annavad lisasärtsu turbomootor, hoogsam disain ja rohke varustus.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind21 990 eurot
MootorR-4 otto, 1591 cm³
Võimsus137 kW (186 hj)
Pöördemoment265 Nm
Käigukast6 käiku, manuaalne
Tippkiirus219 km/h
Kiirendus8,0 s
Kütusekulu9,6/6,0/7,3 l / 100 km
Hooldevälp.
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.