Uus diisel sobib mahtuniversaalile

Opel Zafira Toureri uus diiselmootor on tasemel, kuid mudel tervikuna vajaks siiski suuremat värskenduskuuri.

Uus jõuallikas, põhinäitajatega 170 hobujõudu ja 400 njuutonmeetrit, vahetas välja 163hobujõulise diisli. Opel tõstab uue mootori puhul esile viimistletud käiguomadusi ja efektiivsust. Esimese hindamiseks ei ole talveilm – eriti just diisli puhul – parim, kuid üldjoontes saab nõustuda.

Töösoe mootor käib üsna sujuvalt ning ühtlasel maanteesõidul muutub sisuliselt kuuldamatuks. Need, kes kasutavad mahtuniversaali pikemateks sõitudeks, peaksid jääma väga rahule. Rahuloluks mootoriga leidub neil teisigi põhjusi: muutuva geomeetriaga turboga mootor reageerib gaasivajutusele kiiresti, aga samas sujuvalt, ning jätkub ka sitkust. Maksimaalne pöördemoment on saadaval vahemikus 1750–2500 pööret minutis ja tippvõimsus 3750 pöördel.

Mootori akustilistest omadustest rääkides tuleb siiski lisada, et linnasõidule omases kasutuses jättis sama jõuallikas Insignia pardal viimistletuma mulje – eks sõltu see Zafira Toureri ja Insignia ehituslikest iseärasustest, sest põhineb ju kõnealune mahtuniversaal Opeli lipulaevast klassi võrra väiksemal sõidukil, eelmise põlvkonna Astral.

Kuuekäiguline automaatkäigukast ei kuulu siiski omasuguste paremikku. Ei, see ei ole otseselt halb, teeb töö ära, kuid teinekord kipub „venitama” ja vahel jääb kõhklema. Kajastub see ennekõike kütusekulus: kui sama mootor kulutab manuaalkäigukasti puhul (tõsi, sel juhul on autol ka automaatne stopp-start-süsteem) linnas tootja andmetel 6,1 l / 100 km, siis „automaadiga” kulub 8,2 l / 100 km. Keskmine kulu on vastavalt 4,9 ja 6,1 l / 100 km. Autoleht on proovinud Opeli arendusfaasis kaheksakäigulist automaatkäigukasti, mis tootmisküpseks saades võiks kütusekulukääre tublisti kahandada. Autolehel kujunes linna- ja maanteesõidu kombineeritud kuluks 6,8 l / 100 km.

Zafira Toureris endas muutusi ei tehtud, sellest autost on Autoleht varem kirjutanud (lood on leitavad kodulehelt). Ruumi jagub seal piisavalt, mugavusi samuti, küll aga annab tunda, et auto pärineb 2011. aastast. Selle info- ja meelelahutussüsteemi kasutamine käib üsna kohmakalt (võrreldes kas või uue Astraga), ka sõiduomadustes ei saa täheldada Opeli uuemate „kaalujälgijatest” mudelite reipust. Zafira Toureri tühimass on koguni 1,8 tonni.

Hinnavahemik on üsna lai, algab 17 530 eurost ja ulatub 26 080 euroni lisavarustuseta. Uue diisli ja automaatkäigukastiga mudel maksab 24 080 eurot.

Uus diisel on viimistletud ja jõuline, kuid Zafira Toureri enda vanus annab tunda.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind24 080 eurot
MootorR-4 diisel, 1956 cm³
Võimsus125 kW (170 hj)
Pöördemoment400 Nm
Käigukast6 käiku, automaatne
Tippkiirus205 km/h
Kiirendus9,9 s
Kütusekulu8,2/4,8/6,1 / 100 km
Hooldevälp.
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad8
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.