Sõnumiga auto

Autosid, mis suudavad peale inimeste kanda ka sõnumit, jääb moodsal ajal järjest vähemaks, aga õnneks on liik vaid ohustatud, mitte välja surnud.

Uuendatud Fiat 500 süstib sõnumiga autode seltskonnale uut elujõudu. Muide, üldse on huvitav tähele panna, et just sinna kõige väiksemate sõidukite klassi on lisandunud erilisi neljarattalisi rohkem kui kuhugi mujale. Näiteid? Aga palun: Renault Twingo, Toyota Aygo, Kia Picanto, Opel Adam. Selliste autode sõnumit vist ei pea selgitama. Need, kes loevad disainist välja midagi elurõõmule vastandlikku, andku teada.

Linnaautode klass Eestis erilist populaarsust ei naudi ja seda enam pakuvad väikesed erilised autod võimalust sõita otse tähelepanu keskpunkti. Fiat 500-le kuulub siin muidugi superstaari staatus. Mõni näeb autos ajaloolise 500 moodsat uuestisündi, mõnele meenub Sapakas-Maanteemuhk, mõnele on 500 üks paljudest aksessuaaridest, aga küllap enamikule annab see võimaluse lahkuda argipäeva hallusest.

Nii või teisiti: kui kasutada hoogsalt Fiat 500 isikupärastamise võimalusi, saab Eesti oludes peaaegu et välistada, et kellelgi teisel leidub täpselt samasugune „viissada”. Jutt ei käi siinkohal ainuüksi ehisdetailidest interjööris, millega annab samuti auto enda maitsele ülitäpselt vastavaks timmida, vaid paketist, mida Fiat nimetab „Second Skin”. See tähendab võimalust muuta ka auto välimust, näiteks rõhutada vööliini erilise mustriga või ehtida sel moel piilarit ja katust jne.

Kui võrrelda uut 500 eelkäijaga, mudeliga, mida esitleti 2007. aastal, ehk et esimese „uue viiesajaga”, siis torkavad kujustuserinevused silma ennekõike esi- ja tagaosas. Uute esilaternate, päevasõidu-leedlampide, uue radiaatorivõre ning veel nipet-näpet kohendamisega sai auto modernsema välimuse, kuid seda siiski mõõdukas annuses. Neil, kes ei ole Fiat 500 spetsialistid või ei aja kahte autot kõrvuti, võib uue ja vana mudeli eristamine keerukaks osutuda.

Auto mõõtmed jäid muutmata, auto on endiselt 3,57 meetrit pikk, 1,63 meetrit lai ja 1,49 kõrge ning 2,3meetrise telgede vahega.

Sõitajeruum muutus rohkem. Varasema mudeli mängulisus säilis, kuid lisandus „elektroonilisust”. See sõltub varustusest, kuid prooviautol asendas traditsioonilist näidikuplokki ekraan, mis koondas kogu juhile vajaliku informatsiooni. Esmapilgul võib pilt tunduda kirju, kuid sellega harjub ruttu ja auto iseloomuga klapib säärane infoesitusviis hästi. Pealegi on põhinäit, sõidukiirus, selgelt ja ühemõtteliselt nähtaval. Armatuurlaua keskosal paikneb sõltuvalt varustusest kas puutetundlik või nuppudest säetav ekraan, mille kaudu juhitakse info- ja meelelahutussüsteemi ning millega saab ühendada ka nutitelefoni. Värviliste plastpaneelide ning ruuduliste-triibuliste polstrikangaste kombinatsioon annab sisekujustusele noobli hõngu.

Linnaautode seltskonnas ei ole Fiat 500 kindlasti kõige ruumikam, näiteks Volkswagen up ja selle sõsarmudelid pakuvad avaramaid olusid, kuid kaks väiksemat kasvu täiskasvanut ja kaks last saavad hakkama. Suurematel läheb esiistmetel külgsuunas kitsaks ja tagaistmel napib pearuumi. Linnaauto pakiruum on ennekõike mõeldud poekottidele ja üldjuhtumil 185 liitrist piisab.

Prooviauto 1,2liitrise ja 69hobujõulise bensiinimootori kohta saab öelda, et sellest piisab: ei leidu põhjust selle eriliseks kiitmiseks ega laitmiseks. Teeb töö ära, sobides linna paremini kui maanteele. Viiekäiguline robotiseeritud käigukast kuulub loomu poolest uimase käigukastiliigi paremikku. Teisisõnu: arvestades seda tüüpi kastide üleüldisi omadusi, saab Fiati oma üsna hästi hakkama, uimerdades ja jõnksutades tavapärasest vähem. Keskmiseks kütusekuluks annab Fiat 4,8 liitrit sajale kilomeetrile. Autolehel kujunes linna- ja maanteesõidu kuluks keskmiselt 5,8 l / 100 km.

Vedrustuse põhikonstruktsioon jäi uuenduskuuri käigus samaks – ees MacPherson, taga väändetala –, kuid sai peenlihvi. Fiat 500 sõidab stabiilselt, parasjagu pehmelt, et toime tulla kehvadel teedel, ja parasjagu jäigalt, et käituda maanteekiirusel stabiilselt.

Fiat 500 on linnaautode kontekstis kallis, hinnakiri algab 11 990 eurost. Baaspakett on klassile omaselt mugavuste mõttes üsna tagasihoidlik, kuid sisaldab samas näiteks üheksat turvapatja. Märkimist väärib viieaastane läbisõidupiiranguta garantii.

Kallis, aga stiilne linnaauto, mis võidaks „päris” automaatkäigukastist.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind13 388 eurot
MootorR-4 otto, 1242 cm3
Võimsus51 kW (69 hj)
Pöördemoment102 Nm
Käigukast5 käiku, robotiseeritud
Tippkiirus160 km/h
Kiirendus12,8 s
Kütusekulu6,0/4,1/4,7 l / 100 km
Hooldevälp.
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.