Sõida, kuhu tahad: Subaru XV

Subaru XV ei ole oma klassis kindlasti kõige glamuursem, kuid saab suurepäraselt hakkama sellega, mida välimus lubab – sõidab sinna, kuhu sõiduautoga ei saa.

XV annab põhjust endast kirjutada, sest läbis uuenduskuuri: veidi muudeti välimust, rohkem sisemust ning peenlihvi anti ka tehnikale. Põhiline jäi siiski paika: tegemist on endiselt maastikul ühe võimekama linnadžiibiga. Esiveolist XV-d ei valmistata, kõigil versioonidel veavad neli ratast ning 22sentimeetrine kliirens on klassis ebatavaliselt kõrge.

Prooviauto, 150 hobujõudu arendava kaheliitrise boksermootori ja variaatorkäigukastiga mudel esines rasketes oludes väga südikalt, läbides enesekindlalt teid, kus oleks mõne klassikaaslasega kindla peale kinni jäänud, ning suutes katseks kohalt võtta ka jäätunud nõlvadel, kus tagurpidi allavajumine tundus tõenäolisem kui ülesrühkimine.

Siledal asfaldil sõidab XV pingevabalt ja mugavalt, juhitavust iseloomustab otsekohesus. Siiski on medalil ka teine külg: auklikul teel XV end parimas sõiduvees ei tunne, sest asfaldi ebatasasused jõuavad liigse otsekohesusega sõitjateni. Kevadiselt auklikul kruusateel raputab XV, nagu polekski linnadžiip, vaid hoopis sportauto. Tõesti, uuenduskuuri käigus timmiti vedrustust varasemast mugavamaks, kuid auklikel teedel liikumiseks on see ikka veel liiga puine.

150hobujõulise mootori ja variaatorkäigukasti kooslus on XV-le igati paslik valik: see töötab sujuvalt, aga ilma märkimisväärse nn kummipaelaefektita. Maanteel saab mööda piisava reipusega ja linnaliikluses on mugav. Kuna proovisõiduauto tuli Autolehe käsutusse eelneva läbisõiduta, ei olnud sügavat mõtet kütusekulu mõõta, see muutub sissesõiduga niikuinii, kuid tehaseandmetes teatatakse keskmiseks 6,5 l / 100 km. Kes nüüd arvab, et sissesõitmata auto kütusekulu oli üüratu, see eksib. Reisiarvesti näitas 7,5 liitri ringis, aga nagu öeldud, ei saa ega tohi näitu võtta mõõtmistulemusena. Uuenduskuur puudutas mootorit õige pisut, see on nüüd sama võimsuse juures paar protsenti ökonoomsem.

Märkmisväärselt parandas Subaru XV siseviimistlust, materjalid on paremad ning kogu interjöör jätab märksa hinnalisema mulje. Uus on ka seitsmetollise puutetundliku ekraaniga meelelahutussüsteem, mis koostöös kasutaja nutitelefoniga annab varasemast rohkem võimalusi.

Ruumi jätkub endiselt piisavalt mõlemasse istmeritta, pakiruum mahutab 380 liitrit.

XV hinnakiri algab 19 990 eurost, selle summa eest saab 1,6liitrise (114 hj) mootori ning viiekäigulise manuaalkäigukastiga auto. Baasvarustus on Subarule üldiselt omaselt üpris rikkalik. Rivaalideks on suur hulk samas mõõdus linnadžiipe, lisaks veel kõrgema kliirensiga sõiduautod, nagu Škoda Octavia Scout ja Seat Leon X-Perience. Kui laskuda nüüd umbes kümnekonna osalejaga hindade, varustuse ja tehniliste andmete võrdluse virvarri, võiks täita mitu lehekülge raskesti loetava tekstiga. Seepärast olgu öeldud lühidalt: Subaru pakkumine on igati mõistlik.

Maastikul võimekam kui nii mõnigi linnadžiip, kuid auklikel kruusateedel liiga jäik.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind23 490 eurot
MootorB-4 otto, 1995 cm³
Võimsus110 kW (150 hj)
Pöördemoment196 Nm
Käigukastvariaator
Tippkiirus187 km/h
Kiirendus10,7 s
Kütusekulu8,5/5,5/6,5 l / 100 km
Hooldevälp.
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.