Mitte ainult pakiruumist
Kui tavaliselt keerleb jutustus universaalist pakiruumi mahu ümber, siis Opel Astra annab põhjust tuua sisse ka sõidulusti teema, viimast eriti just varasema Astraga võrreldes.
Mõistku nüüd kõik õigesti: eelmise põlvkonna universaal-Astra polnud sugugi halb auto ja uus ei ole mingi kihutajate unistus, kui keegi peaks pereauto sõidulusti nii defineerima, küsimus seisab auto terviklikkuses. Tasakaalustatuses.
Uus universaalkerega Astra kaalub eelkäijast sõltuvalt versioonist kuni 190 kilogrammi, aga vähemalt 110 kilogrammi vähem. Nii on kõige kergema Astra tühimass 1273 kg (1,4-liitrine baasbensiinimootor), uue topeltturboga diiselmootoriga mudeli, sellise, nagu oli prooviauto, sama näitaja on 1435 kilogrammi.
Kui nüüd liita see 160hobujõuline ja 350njuutonmeetrist pöördemomenti arendav jõuallikas mõistliku massiga autoga ning lisada parasjagu mugav, progresseeruvalt töötav vedrustus ning parasjagu tundlik, kuid mitte närviline rool, saamegi terviku, mis peaks pereauto omaniku rahuolevaks muutma. Kõige olulisem: Astra sõidab pingevabalt, ei väsita pikemal maanteereisil ega käänulisel teel. Säärase üldmulje loomisele aitavad kaasa ka vaikne sõitjateruum ning ulatuslikult reguleeritavad (ka näiteks istmepadja pikkuses) ja toekad istmed.
Uut mootorit iseloomustab paindlikkus, selle momendi tipp jaotub 1500 kuni 2250 pöörde vahele ning tänu madalamatel pööretel abistavale väiksemale turbole ning kõrgematel liituvale suuremale, veab ühtlastelt. Keskmiseks kütusekuluks annab Opel 4,2 liitrit. Auto ökonoomsust lubab kinnitada proovisõit, kus väikese läbisõiduga prooviauto sai reisiarvesti näidu järgi mägiteedel keskmiseks kuluks viis liitrit sajale kilomeetrile. See annab põhjust oletada, et tüüpilistes Eesti oludes võiks hakkama saada tehasekuluga.
Välistelt mõõtmetelt on uus Astra enam-vähem sama suur kui eelkäija, kuid sisemõõtmetelt märkimisväärselt ruumikam. Numbrite jadast saab välja tuua näiteks juhi 2,6 sentimeetrit suurema pearuumi ja taga istujate 2,8 sentimeetrit suurema jalaruumi. Kokkuvõttes tähendab see mugavat äraolemist nii esi- kui tagareas istujatele.
Pakiruum mahutab 540 liitrit, mida ei ole kindlasti vähe, aga mõnigi rivaal pakub enamat, universaalkerega Golf näiteks 605 liitrit, Škoda Octavia 588 liitrit. Pakiruumi saab tagaistmete arvelt kasvatada 1630 liitrini, seejuures saab tagaistme kokku klappida kolmes osas. Pakiruumi luugi võib avada (vastava varustuse olemasolul) jalaga, viibutades seda tagumise kaitseraua all. Nii ei pea kandamit luugi avamiseks maha panema.
Universaal-Astra juhtimisseadmed on nagu Astral ikka. Autolehes varem öeldut pole mõtet üle korrata, kuid lühidalt öelduna on Opel leidnud õnnestunud kesktee nuppude ja puutetundlikkuse vahel.
Universaalmudeli väliskujustus kannab dünaamika ja hinnalisuse sõnumit, kuid auto hind on tegelikult vägagi mõistlik. Hinnakiri stardib 15 190 euro juurest, eespool kirjeldatud kahe turboga diiselversioon maksab 21 390 eurot ja varustusnimekiri on rikkalik. Nagu luukpära saab ka Astra varustada meie laiuskraadil vägagi vajalike adaptiivsete leedlaternatega.
Täidab kõik pereauto põhikriteeriumid: mahutab palju, sõidab hästi ja ökonoomselt.
Hind ja varustus
Disain
Sõitjateruum
Mootor ja jõuülekanne
Sõiduomadused
Tehnilised andmed |
---|
Hind21 390 eurot |
MootorR-4 diisel 1598 cm³ |
Võimsus118 kW (160 hj) |
Pöördemoment350 Nm |
Käigukast6 käiku, manuaalne |
Tippkiirus220 km/h |
Kiirendus8,9 s |
Kütusekulu5,2/3,7/4,2 / 100 km |
Hooldevälp. |
Varustus |
---|
ABSolemas |
ESPolemas |
Roolivõimendiolemas |
Kesklukustusolemas |
Konditsioneerolemas |
Istmesoojendusolemas |
Valueveljedolemas |
Cd-mängijaolemas |
El. aknad4 |
Turvapadjad8 |