Odavalt käiguvahetamisest priiks

Kui uue robotkäigukastiga Dacia Sandero Stepway maksaks 25 000 eurot, võiks selle järgnevas arvustuses korralikult läbi rappida, auto maksab aga umbes kaks korda vähem ja see asetab asjad hoopis teise valgusse.

Dacia väikese esiveolise linnadžiibi hinnad algavad 10 190 eurost. Kui liita 0,9liitrine turbomootor uue robotkäigukastiga Easy-R, tuleb välja käia 11 890 eurot. Päris baasvarustusega hiljuti võimaluste ritta lisandunud „robotit” ei saa, sarnase varustusega manuaalkäigukastiga mudeliga võrreldes tähendab käsitsi käiguvahetamisest pääsemine 500eurost hinnalisa. Muide, varustus on sel juhul säästuauto kohta päris rikkalik: kiirushoidik, konditsioneer, Bluetooth-ühendus. Kui maksta juurde 250 eurot, siis kolib pardale ka naviseade koos parema helisüsteemiga.

Varustus varustuseks, taustsüsteem saab selgemaks kui võrrelda sama suurusklassi autosid, kus samuti juht käsitsi käiku vahetama ei pea: soodsaim automaatkäigukastiga Renault Captur maksab näiteks 16 990 eurot, Nissan Juke 16 090, Peugeot 2008 17 700 eurot.

Seega vabastab Stepway juhi käsitsi käikude vahetamisest umbes 5000 eurot odavamalt kui rivaalid. Muidugi leidub autodes teisigi erinevusi: säästuauto ostja või omanik peab aru saama, et madal hind tähendab kompromisse muuski.

Ka peab ta teadma, et klassikaline automaatkäigukast ega kahe siduriga järjestiklülitustega käigukast (nagu Volkswageni DSG või Renault EDC) pole samad, mis tavapärase lahendusega robotkäigukast, selline nagu on Easy-R. Lihtsalt ja lühidalt öeldes on tegemist automatiseeritud manuaalkäigukastiga, kus siduri lahutamise ja lülitamise eest ning käiguvahetuse eest hoolitsevad elektrimootorid. Seda tüüpi käigukastide suurim pluss on odavus, suuremad miinused uimerdamine ja jõnksutamine.

Easy-R kuulub liigikaaslaste seas sõidusujuvuselt keskmiste hulka, leidub hullemaid ja ka paremaid. Dacia käigukast saab rahulikul liiklemisel oma tööga rahuldavalt hakkama, aeglases linnaliikluses vaikselt edasi nihkudes teenib isegi hea hinde. Järsud kiirendused ning käiguvahetuse mõttes keerulisemad olukorrad, näiteks sellised, kus tugevale aeglustusele ei järgne peatumist, vaid hoopis järsem kiirendus, toovad esile käigukastitüübile iseloomuliku kohmitsemise. Käigukast pakub ka käsitsi vahetamise võimalust ja keerukamates situatsioonides tasub seda kasutada.

0,9liitrise mootori ja Easy-R-käigukasti kombinatsiooni linnakuluks annab Dacia 5,7 liitrit sajale kilomeetrile. Autolehe mõõtmistulemus 6,3 l / 100 km Tallinna tööpäevaliikluses tuli sellele lähedale. Muide, 0,9liitrine kolme silindriga mootor on igati tragi, reipa minekuga ja temperamentse iseloomuga. Miinusena läheb kirja tavapärasest suurem vibratsioon tühikäigul.

Sandero Stepway uudiseks oligi uus käigukastivõimalus, muus osas jäi auto samaks. 20,7sentimeetrine kliirens lubab sõita ka väga kehval teel ning pehme vedrustus sobib hästi külavaheradadele. Sõitjateruum vastab auto hinnasildile, midagi väga peent sealt otsida ei maksa.

Odavamat linnadžiipi, millel ei pea ise käike vahetama, pole olemas.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind11 890 eurot
MootorR-3 otto, 898 cm³
Võimsus66 kW (90 hj)
Pöördemoment140 Nm
Käigukast5 käiku, robotiseeritud
Tippkiirus168 km/h
Kiirendus11,0 s
Kütusekulu5,7/4,7/5,1 l / 100 km
Hooldevälp-
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad2
Turvapadjad4
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.