Head geenid ja range kasvatus

Uus Volkswagen Tiguan sarnaneb paljus oma õnnestunud eelkäijaga, kuid on kasvanud suuremaks, saanud juurde nutikat varustust ning teeb kokkuvõttes kõike kas peaaegu või päris eeskujulikult.

Kaheksa aastaga müüs Volkswagen 2,6 miljonit esimese põlvkonna Tiguani, kuid viimasel ajal hakkas see värskemate konkurentide varju jääma. Uus mudel tehti juba tuttavale MQB platvormile, mida kasutab pikk rida selle kontserni mudeleid, auto sai senisest suurem, ruumikam, nutikam ja ilusam.

Eelmise Tiguani pehmed vormid on vahetunud teravamate nurkade ja konkreetsuse vastu ning kuigi raske on välja tuua mõnd detaili, et vot see on väga eriline või ilus, siis lõpptulemusena on tegu suurepäraselt õnnestunud terviku ja kindlasti ühe nägusama autoga omas klassis.

Neile, kes on kursis moodsate Volkswagenitega, ei valmista Tiguani sõitjateruum märkimisväärseid üllatusi. Lühidalt öeldes on seal peaaegu kõik hinde viis vääriline. Tagumisel istmel sõitjatele on juurde leitud mõni lisasentimeeter ning see tähendab, et ruumi jagub külluslikult. Lisaks saab tagumist istet liigutada pikisuunas ning sedasi niigi suurt pakiruumi avardada.

Nupud-näidikud eesotsas Passatist tuntud suure täiselektroonilise põhipaneeliga on moodsad, meeldivad ja arvestades võimaluste hulka ka üsnagi intuitiivselt käistsetavad.

Volkswagenite viimistluskvaliteet on aastaid teistele eeskujuks olnud ja esmapilgul näib Tiguangi samas vaimus jätkavat. Lähemalt vaadates on muidu hinnaliste materjalide hulka siiski sattunud ka sobimatult odavanäolisi detaile, näiteks kindalaeka avamisklapp ja käepidemed ustel on ootamatult lihtsast plastist.

Nutilahenduste ja juhiabisüsteemide hulk avaldab muljet, paljude võimalustega täiselektroonilist näidikupaneeli sai juba mainitud, kuid lisaks pakutakse Tiguanile HUD-ekraani, kolme sorti esitulesid (kahed LED-id), induktiivset telefonilaadimist, erinevaid ühenduvusvõimalusi, kaamerasüsteemi, mis teeb parkimise ja maastikusõidu lihtsamaks, jpm.

Maastikusõidust rääkides: lihtsamad Tiguanid on endiselt esiveolised, kallimad 4Motion-nelikveoga ning lisaks pakutakse maastikupaketti, mis olulisemana hõlmab suuremat pealesõidunurka võimaldavat esikaitserauda ja põhjakaitset. Proovisõitu tegime ka spetsiaalsel maastikurajal ning selle põhjal võib Tiguani võimekust kiita: keskmine Tiguan ei jõua ilmselt kogu oma eluea jooksul situatsioonidesse, mida testsõidul kui muuseas läbiti.

Kapoti all on tuttavad 1,4- ja kaheliitrised bensiini- (125 või 150 ja 180 või 220 hj) ning kaheliitrised diiselmootorid (110, 150 või 190 hj), manuaal- ja DSG-käigukast. Meie proovitud 180hobujõuline bensiinimootor oli vaikne, elav ja innukas, kuid tõenäoliselt on hinna-dünaamika suhte poolest optimaalsem 150hobujõuline 1,4liitrine. Diislitest jättis 190hobujõuline jõuallikas parema mulje kui 150 hobujõuline: võimsam muidugi mõista, aga ka natuke vaiksem ja väljapeetum.

Seatava vedrustuse (959 eurot) lisaksime kindlasti ostusoovituste hulka: see võimaldab Tiguani muuta kehval teel pehmeks ja mugavaks, kiirel sõidul aga meeldivalt konkreetseks.

Esimesed uued Tiguanid saabuvad Eestisse maikuus, kuid hinnakirjad on juba avalikustatud ning nagu arvata võibki, on Volkswageni linnadžiip üks klassi kallimaid autosid. Esialgu pakutakse siiski vaid teatud mootori-varustusega versioone, näiteks kõige lihtsama Trendline-paketiga autod tulevad müügile suvel ning nende hinnad algavad 21 404 eurost. Samas on Trendline’is päris suuri lünki, näiteks pole ses paketis kiirushoidikut, multifunktsionaalset rooli ja eesmisi udutulesid.

Hetkel on kõige odavam kaheliitrise diisli, esiveo ja juba asjalikuma Comfortline-varustusega auto hinnaga 27 641 eurot. Odavaima nelikveolise eest peab samuti välja käima üle 27 000 euro ning paremate versioonide hinnad kerkivad 30 000 eurost tükk maad kõrgemale, ulatudes tippmudeli puhul peaaegu 40 000 euroni.

Ahvatlev ja ilus auto, kuid kõrge hind paneb ostuotsust pikemalt kaaluma – Tiguan on küll väga hea, kuid tasemel rivaalidest sel puudust pole.

Hind ja varustus

Disain

Sõitjateruum

Mootor ja jõuülekanne

Sõiduomadused

Tehnilised andmed
Hind34 868 eurot
MootorR-4 diisel, 1984 cm3
Võimsus110 kW (150 hj)
Pöördemoment340 Nm
Käigukast7 käiku, automaatne
Tippkiirus200 km/h
Kiirendus9,3 s
Kütusekulu6,0/5,0/5,7 l / 100 km
Hooldevälp.
Varustus
ABSolemas
ESPolemas
Roolivõimendiolemas
Kesklukustusolemas
Konditsioneerolemas
Istmesoojendusolemas
Valueveljedolemas
Cd-mängijaolemas
El. aknad4
Turvapadjad9
Otsing salvestatud.
Edaspidi leiad selle otsinguväljalt.